Citat:
Ursprungligen postat av
fitz-hume
Inget förvånar när hjärntvättade putinister blir hetlevrade och skriver fortare än tanken medger. Som vanligt är USA i deras enögda värld den stora boven men det talas tyst om att de länder som USA gör militära insatser i styrs av diktatorer som inte representerar folkets bästa utan som tvärtom styr landet med terror, etnisk förföljelse och förtyck av oppositionella.
Spelar ingen roll om diktatorer styr. Folket kan alltid avsätta sin diktator genom en väpnad revolt. Amerikanska terrorkampanjer mot dessa länder är aldrig rättfärdigade. Bara för att diktatorerna inte representerar sitt folk så är det inte rätt av USA att bestämma andra länders öde. Det är liksom hela grejen med en suverän stat och integritet.
USAs bombanfall går inte ut på att rädda länder från diktatorer. Läs mitt inlägg istället för att svamla. USA stödjer diktaturer och mord på civila och 1 miljon andra brott sålänge de är i linje med USAs expansiva och hegemonistiska intressen. Te Egypten, Bahrain, Saudi-Arabien och Israel som exempel. Så dina argument gäller inte alls.
Citat:
Jag är dock ingen representant och evig försvarare av USA utan vill istället hålla mig till ämnet - Rysslands angrepp på det demokratiska Ukraina.
Ukraina-krisen är en internationell geopolitisk kris där NATO, EU och CIA är inblandade i allra högsta grad. Du vill isolera USA och EUs inblandning och bara skylla på Putin. Din favoritidol. Det är ju han som rättfärdigar alla dina aggressiva åsikter gentemot folk av den ryska etniciteten. Så det är ett ganska rasistiskt och diskriminerande beteende du har. Precis som nazisterna i Kiev.
Men du vill inte tala om NATO vill utvidga sig österut (Ukraina) och att det kan hota Putins Svartahavsflotta. Så din kommunistretorik hjälper dig inte. Spelar ingen roll hur många bönder Stalin och Lenin mördade i Gulag, den militära krisen som USA skapat är fel och det är riktiga Hitler fasoner. I min mening är det rättmätigt av Putin att göra vad fan han vill i Ukraina sålänge USA planerar på att isolera Ryssland och utvidga NATO österut.
Citat:
Intressant att du först skriver att Krims befolkning har röstat för att tillhöra Ryssland, samtidigt som du i nästa andetag medger att Ryssland invaderade Krim
Erkänner ingenting, vad har jag att dölja? Jag jobbar inte för Kreml.
Krim röstade om de ville ansluta till Ryssland. Majoriteten sade JA. Dock fanns inga observatörer som granskade om röstningen gick helt ok. Detta är helt okej med tanke på att nazister fällde och tog över regeringsposten. Krim har all rätt att klippa sina band med Ukraina i det läget. Varför ska de styras av nazister och vara offer odemokratiskt inrättad regim? I det fallet respekteras inte deras demokratiska rättigheter och de har all rätt att bryta loss. Precis som USA befriade Irak från Saddam befriade Putin Krim från nazist-juntan. Fair deal.