2014-12-30, 07:44
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jegoooooo
Som sagt, slappna av. Jag trollar inte och jag har inte dömt dig. Har du ingen självdistans?

Ok här är min åsikt: Visst är några kristna mentalt störda alt. blivit mentalt störda. Speciellt om de fallit för falsk charm från sektledare t ex. Eller om de växt upp med religiösa fanatiker som inte låter sina barn växa upp och tänka mer på egen hand. Där finns fler exempel men kommer inte på några fler i skrivande stund.

Allt handlar inte om dig så skriv inte ett långt onödigt försvarsinställt inlägg som endast kommer få dig att framstå som mer galen och vi andra får våra poäng stärkta om dig och dina galenskaper. Skriv inget och låt oss förlora och du får rätt, bra deal?

Vilka DE pratar du om? Vem är DU i det hela då? Den som framställer sig som galen är bevisligen du.
En person som anser sig ha rätten att kalla en annan person galen utan att ens ha en aning om vem personen i fråga är, annat än på ett religionsforum.
Katastrof hörru, det är inte konstigt att personer som HITLER kan få människor att utföra vad som helst. På grund av att de bevisligen inte ser sig själv och sitt eget agerande mot sina medmänniskor.
Den det är mest fel på i det här fallet är nog dig. Eftersom du bryr dig så mycket om mig och mer än dig själv och ditt eget agerande i frågan.
Utgår från att du är en människa som mig, varken mer eller mindre.
Citera
2014-12-30, 18:12
Medlem
Relays avatar
Ateister verkar alltid gå ut med en konfronterande inställning i debatten om religionen kristendom, nästan så att man tror att dom är ute och missionerar sin egna lovsång.
Citera
2014-12-30, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bey
1. Är det någon mer än jag som får trollvarningar varje gång kristna pratar om gud? 2. Jag kan absolut inte ta en kristen på allvar och jag vet inte vad det beror på. 3. Är det kanske för att kristna har lägre genomsnittligt intellekt än agnostiker/ateister? Det skär iallafall i ögonen varje gång någon prata som om han fanns.

1. Ja absolut, kryper nästan i kroppen
2. Samma här, dock vet jag vad det beror på...de saknar logiskt tänkande (uppenbarligen). De är för irrationella för min smak
3. Tror inte att kristna har lägre intellekt, det vore ologiskt (även om jag många ggr anser att kristna är vrickade/ointelligenta när de pratar om/till den hemliga gubben i himlen). Det finns nog lika många mentalt störda icke-troende som troende.
Citera
2014-12-30, 19:18
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ann-Chis
1. Ja absolut, kryper nästan i kroppen
2. Samma här, dock vet jag vad det beror på...de saknar logiskt tänkande (uppenbarligen). De är för irrationella för min smak
3. Tror inte att kristna har lägre intellekt, det vore ologiskt (även om jag många ggr anser att kristna är vrickade/ointelligenta när de pratar om/till den hemliga gubben i himlen). Det finns nog lika många mentalt störda icke-troende som troende.
då anser du att världens består av minst 2 miljarder mentalt störda människor?
Citera
2014-12-31, 13:36
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Vilka DE pratar du om? Vem är DU i det hela då? Den som framställer sig som galen är bevisligen du.
En person som anser sig ha rätten att kalla en annan person galen utan att ens ha en aning om vem personen i fråga är, annat än på ett religionsforum.
Katastrof hörru, det är inte konstigt att personer som HITLER kan få människor att utföra vad som helst. På grund av att de bevisligen inte ser sig själv och sitt eget agerande mot sina medmänniskor.
Den det är mest fel på i det här fallet är nog dig. Eftersom du bryr dig så mycket om mig och mer än dig själv och ditt eget agerande i frågan.
Utgår från att du är en människa som mig, varken mer eller mindre.

För min del ser jag en tydlig mental störning i din teologi (fördummelses-teologi och underkastelses-teologi) och i hur du försökar pådyvla andra denna teologi (t.ex. med öppen anti-logik eller med semantisk flaxande mellan subjektivitet och objektivitet).

Att du på köpet manifesterar attityder som kan misstänkes vara paranoiska är här av sekundär betydelse i sammanhanget om teologisk mentalstörning.
Citera
2014-12-31, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Ateister verkar alltid gå ut med en konfronterande inställning i debatten om religionen kristendom, nästan så att man tror att dom är ute och missionerar sin egna lovsång.

ja, ateister är bra på att predika om kristendomen, nästan bättre än kristna själva.
Citera
2014-12-31, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
ja, ateister är bra på att predika om kristendomen, nästan bättre än kristna själva.
Ja, skulle dom kristna läsa på lite mer så skulle dom förstå att det mesta troligtvis är nonsens. Därför vet ofta ateister ganska mycket om kristendomen (framförallt...). Ateister har för det mesta tagit reda på saker och sedan tagit ett beslut ang. gudar. Medans många kristna får en gud inprogrammerat i tidig ålder,och därför aldrig tar ett riktigt beslut själv.
Citera
2014-12-31, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Ja, skulle dom kristna läsa på lite mer så skulle dom förstå att det mesta troligtvis är nonsens. Därför vet ofta ateister ganska mycket om kristendomen (framförallt...). Ateister har för det mesta tagit reda på saker och sedan tagit ett beslut ang. gudar. Medans många kristna får en gud inprogrammerat i tidig ålder,och därför aldrig tar ett riktigt beslut själv.

å vem fattar beslutet åt kristna då ?
Citera
2014-12-31, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
å vem fattar beslutet åt kristna då ?
Det skrev jag ju. Oftast händer det i tidig ålder av föräldrar eller andra familjemedlemmar. Sen finns det naturligtvis dom som blir kristen i vuxen ålder. Men dom flesta kristna jag känner,är kristen sedan tidig skolålder. Och dom har kristna föräldrar.
Citera
2014-12-31, 16:28
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Det skrev jag ju. Oftast händer det i tidig ålder av föräldrar eller andra familjemedlemmar. Sen finns det naturligtvis dom som blir kristen i vuxen ålder. Men dom flesta kristna jag känner,är kristen sedan tidig skolålder. Och dom har kristna föräldrar.
Jag växte upp i en miljö där religionen var rätt långt borta det är först i vuxen ålder jag blivit kristen.
Citera
2014-12-31, 16:48
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
då anser du att världens består av minst 2 miljarder mentalt störda människor?

Kristendomen består numera av en majoritet av åtminstone semi-vettiga teister. Det är die-hard, pådyvlande kristendom som är mentalt störd.
Citera
2014-12-31, 16:54
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Jag växte upp i en miljö där religionen var rätt långt borta det är först i vuxen ålder jag blivit kristen.
Vad gick fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in