2014-12-31, 14:14
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Fast hyr du ut din bostadsrätt till blattar så kommer värdet på den att sjunka, hur många tror du vill köpa Br i ett hus med asylturister inhysta?
Även idioterna i de "finare" kommunerna böjar vakna även om de ligger 4-5 år efter resten av landet, men de kommer de med.
I och med DÖ så kommer det uppvaknandet snabbas på.

Just det.
Om du vill hyra ut och kommunen får förtur till uthyrningen tar det hus i helvete.

Det var liksom syftet för att påverka opinionen också i de få kvarvarande Svenska reservaten.

Med hjälp av de rödgröna. Får de rödgröna stå för denna PK idé via till exempel insändare i DN kommer bostadsrättsinnehavare skita på sig.

Edit:
Om de rödgröna inte vill införa en sådan möjlighet är de väl.... Rasister?
2014-12-31, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Jag tror att spekulationerna om att SD möjligen ligger på 20 procent är i underkant.
Den springande punkten är självklart exakt hur mycket som SD i realtid har vunnit på borgarnas exempellösa politiska svek.

Som tidigare i stort sett vedertagits som fakta i tråden är Sentios siffror de som bevisligen ligger närmast den verkliga sanningen.
Sentio har gett SD 17 procent i två på varandra följande undersökningar innan det monumentala Decembersveket ge och ta ett pund eller två.

Sedan tittar man på Decemberuppgörelsens politiska konsekvenser och kryddar med att titta på diverse facebooksidor hos allahiansens olika partibeteckningar.
Man lägger till den officiella och bittra kritik som kommit från flera gamla tungviktarnamn främst inom de största landsförrädarna Moderaterna och så sätter man upp ett blött långfinger emot alltsammans och känner efter.

Jag är i skrivande stund övertygad om att SD är Sveriges näst största parti samt att den verkliga opinionen för partiet knappast understiger 22 procent.
Tittade på Sentios mätperioder och det vanligaste tycks vara att man mäter i en vecka under månadens första hälft och publicerar direkt efteråt. Mest troligt kommer nästa Sentio att vara gjord helt och hållet efter Decembersveket. Låt säga 5-11 januari. Det blir bra.
2014-12-31, 14:37
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Där skulle ju vi Flashbackare kunna skynda på processen lite. Vi går ihop och köper en riktigt stor Brommavilla i närheten av Jan "gillar olika" Helin, och hyr ut till Mig.verket för 1700kr/natt/person. Vi kan säkert hysa in en 20 pers där. Rena vinsten för både oss och för SD.

Det fanns f ö en sådan tråd här tidigare där någon hade räknat på hur snabbt det skulle gå att få igen husets inköpspris.
En riktigt bra idé tycker jag, och skulle gärna investera en slant i projektet.

Det låter lysande. Det finns många investerare som nu söker med ljus och lykta efter alternativa placeringar när börserna är högt värderade och räntan är noll. Detta låter som en fin affärsidé samtidigt som det har positiva bieffekter.

Man får visserligen räkna med att sådana aktioner kan leda till en helt annan flyktingpolitik och att man då måste sälja huset men enligt uttalanden från Bert Karlsson så bekostar migrationsverket alla skador på fastigheten så det är inga problem.
2014-12-31, 14:39
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Tittade på Sentios mätperioder och det vanligaste tycks vara att man mäter i en vecka under månadens första hälft och publicerar direkt efteråt. Mest troligt kommer nästa Sentio att vara gjord helt och hållet efter Decembersveket. Låt säga 5-11 januari. Det blir bra.

Har inte moderaterna ett möte den 10:e januari, det kan bli en bra timing.
2014-12-31, 14:46
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Där skulle ju vi Flashbackare kunna skynda på processen lite. Vi går ihop och köper en riktigt stor Brommavilla i närheten av Jan "gillar olika" Helin, och hyr ut till Mig.verket för 1700kr/natt/person. Vi kan säkert hysa in en 20 pers där. Rena vinsten för både oss och för SD.

Det fanns f ö en sådan tråd här tidigare där någon hade räknat på hur snabbt det skulle gå att få igen husets inköpspris.
En riktigt bra idé tycker jag, och skulle gärna investera en slant i projektet.
Man kunde kanske nischa sig lite? Kanske ett boende för de särskilt utsatta asylsökande som begått brott men inte blivit utvisade?
Dessa individer är ju i desperat behov av att komma bort från sin nuvarande destruktiva miljö och då är en fin Stockholmsförort perfekt.

OnTopic så verkar folk lite överoptimistiska i tråden. Jag tror inte att SD kommer över 20% i de kommande OU. Det lär dröja något halvår innan de ligger stabilt över 20% och jag tror att de rödgröna skattehöjningarna måste införas innan de går förbi moderaterna. Folk bryr sig inte och är inte särskilt insatta i vad som hänt. De flesta i min omgivning verkar vara lättade över att slippa ett nyval. Tydligen är demokratiska val väldigt skrämmande, ett nödvändigt ont som man bara bör behöva genomlida vart 4:e år om ens det.
2014-12-31, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Har inte moderaterna ett möte den 10:e januari, det kan bli en bra timing.
Jo. Sen kanske de inte bryr sig så mycket om Sentio. Men...

Novus förra mätperiod var 3-14 dec. Nästa från dem lär vara gjord efter DÖ.

Två senaste från Demoskop var 28 okt-5 nov och 25 nov-3 dec. Nästa bör ligga mestadels efter DÖ och blir nog den första som publiceras i januari.

Ipsos, Sifo och Inizio förblir ointressanta pga SD=12-13%.
2014-12-31, 15:22
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Man kunde kanske nischa sig lite? Kanske ett boende för de särskilt utsatta asylsökande som begått brott men inte blivit utvisade?
Dessa individer är ju i desperat behov av att komma bort från sin nuvarande destruktiva miljö och då är en fin Stockholmsförort perfekt.

OnTopic så verkar folk lite överoptimistiska i tråden. Jag tror inte att SD kommer över 20% i de kommande OU. Det lär dröja något halvår innan de ligger stabilt över 20% och jag tror att de rödgröna skattehöjningarna måste införas innan de går förbi moderaterna. Folk bryr sig inte och är inte särskilt insatta i vad som hänt. De flesta i min omgivning verkar vara lättade över att slippa ett nyval. Tydligen är demokratiska val väldigt skrämmande, ett nödvändigt ont som man bara bör behöva genomlida vart 4:e år om ens det.

Tja om vi pratar om seriösa OI som Sentio och kanske även Yougov så låg de redan innan DÖ på 17-18% och en ökning på två procentenheter från det efter detta svek av historiska mått känns klart i underkant.

Citat:
Jo. Sen kanske de inte bryr sig så mycket om Sentio. Men...

Novus förra mätperiod var 3-14 dec. Nästa från dem lär vara gjord efter DÖ.

Två senaste från Demoskop var 28 okt-5 nov och 25 nov-3 dec. Nästa bör ligga mestadels efter DÖ och blir nog den första som publiceras i januari.

Ipsos, Sifo och Inizio förblir ointressanta pga SD=12-13%.

Utåt sett låtsas de säkert inte om Sentio men jag tror nog de följer även Sentio med stort intresse. De vet lika väl som oss hur träffsäkra de har varit.
2014-12-31, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schering

Vi har utvecklat ganska bra magkänsla här i tråden för hur olika händelser kommer att påverka SD. Det fanns en viss risk för att Söders uttalanden skulle påverka opinionen i negativ riktning men några dagar senare kom DÖ och allt som hänt strax innan det glömdes på ett ögonblick. Det finns en ganska snabbt växande irritation över alliansens hantering av SD och migrationsfrågan och som vi vet är 57% för ett samarbete. DÖ bör rimligen ha tänt en krutdurk. Det som varit irriterande blev nu rent förolämpande. Vi kommer att få se första 2X-siffran inom kort.
2014-12-31, 15:44
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Vi har utvecklat ganska bra magkänsla här i tråden för hur olika händelser kommer att påverka SD. Det fanns en viss risk för att Söders uttalanden skulle påverka opinionen i negativ riktning men några dagar senare kom DÖ och allt som hänt strax innan det glömdes på ett ögonblick. Det finns en ganska snabbt växande irritation över alliansens hantering av SD och migrationsfrågan och som vi vet är 57% för ett samarbete. DÖ bör rimligen ha tänt en krutdurk. Det som varit irriterande blev nu rent förolämpande. Vi kommer att få se första 2X-siffran inom kort.
Dessutom har ju Fascist-kampanjen helt kommit av sig, så visst väntar 2X% runt hörnet.
2014-12-31, 16:53
Medlem
Kausalitets avatar
Någon som vet när nästa Sentio/YouGov kommer? Kanske har instituten tänkt taktiskt och påbörjat en ny mätning efter DÖ.
2014-12-31, 16:58
Medlem
Superlistigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amalrik
Jag menar ingenting utöver att resultatet indikerar SD över 20%.
Det rör sig om triviala undersökningar.
Sifos weburval är sannolikt lika bra som Sentios.
Viktigast är att det finns en osäkerhet på ett
åtminstone 1-2 procentenheter.
Jag menade att det väl är de två grundantaganden du måste göra för att din räkning ska ha någon som helst betydelse? Helt ok antaganden, men skulle vara starkare om du hade någon indikation på att de var rimliga.
2014-12-31, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Superlistig
Jag menade att det väl är de två grundantaganden du måste göra för att din räkning ska ha någon som helst betydelse? Helt ok antaganden, men skulle vara starkare om du hade någon indikation på att de var rimliga.

Svt publicerade två inslag från uppenbarligen samma webbundersökning från Sifo.
29 dec. Var det rätt eller fel av alliansen och regeringen att ingå uppgörelsen om hur de skall agera i budgetomröstningar?
http://www.svt.se/nyheter/sverige/en-av-tre-overenskommelsen-ar-odemokratisk
Antal intervjuer: 1249

30 dec. Tycker du att partierna skall samarbeta med Sverigedemokraterna i frågor där man tycker lika eller tycker du inte det?
http://www.svt.se/nyheter/sverige/majoritet-bland-alliansvaljare-ar-for-sd-samarbete
Antal svar: 1135

Från 30 dec. framgår relationen mellan alliansen och rödgröna.
Man kan också räkna ut deras stöd om alla 1135 svaren har angett partival.
Alliansen 396 och Rödgröna 457 anges.
Det blir för Alliansen 34,9%, Rödgröna 40,3% och SD+F!mfl 24,8%.
Ovanstående förutsätter att osäkra partivalssvar ej ingår i 1135 men i 1249.
Sifo brukar inte ange osäkra vid partival men det är ändå den största osäkerheten

Dessa värden Alliansen 34,9%, Rödgröna 40,3% och SD 21,8% F! mfl 3%
kan man testa rimligheten av mot resultaten från 29 dec. speciellt frågan (se video):
Rätt eller fel att stoppa SD:s inflytande över budgeten?
Alla väljare 60%
Rödgröna väljare 90%
Alliansväljare 60%

SD väljare 0% kan sannolikt antas.
F! väljare 90% kan sannolikt antas.

Prova själv. Jag får inte ihop det till:
Alla väljare 60% om inte
SD ligger på drygt 20%.
Senast redigerad av amalrik 2014-12-31 kl. 18:24.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in