2014-12-31, 03:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
En gång till, om du har en blodfylld lunga(som i klippet) så finns det ingenting som stoppar blodet att forsa ut, förutom läget kroppen hålls i.
Rättsläkarens uttalande stödjer detta
Nej, rättsläkarens uttalande vare sig stöder att VB:s skador skulle bli som i klippet - eftersom hon inte hade sådana skador .. eller att det du säger om att blodet skulle forsa .. tvärtom ..

Blodet forsade inte ut ur VB:s lunga - det var kvar fram till lungan röntgades ..

Citat:
Fattar du?
Fattar du?

Rättsläkaren berättar om att sipprande blödning - inget annat ..

Citat:
Semantik, dessutom säger rättsläkaren att det behöver inte ha blödigt mycket från såren, det står ingenting om att det inte runnit blod ur munnen.
Men det spelar ingen roll för dig eller, huggsår, lunga/mun eller rövhål är samma sak eller?
Nej, men eftersom blodet är kvar i lungan så forsar det inte ut .. Det här är fria fantasier där du försöker jämställa reaktionen på en kropp med skott i lungan med det som rättsläkaren beskriver ..

Citat:
Blodet var kvar i lungan? nej det står att lungan var fylld av blod. Förstår du skillnaden?
Du förstår uppenbarligen inte vad som sägs .. Läs igen .. Vad tror du det var som rann ut när de vände kroppen på obduktionsbordet? Blodet som inte var där?
Vad tror du att de såg på röntgen? Blod som inte var där?

Det är inte Quarrel du pratar om nu -- det är rättsläkare och medicinsk utrustning.

Citat:
Det rann ut en ansenlig mängd blod under obduktionen så dom kunde ju inte avgöra hur mycket blod hon förlorat! det står ju i ditt citat, hur blind får man vara!
Det står också något om lungan om du besvärar dig med att läsa ..

Vad som inte står och som du helst saknar belägg för är forsande blod någonstans ifrån VB.

Citat:
Du refererar till blodet som att det är en enhet "dels eftersom blodet var kvar i hennes lunga"???
Hur tänker du? hon kan ha blödigt en stor mängd blod, som sedan runnit ur henne under transport/lagring whatever, för att sedan lungan åter fylls efter bålen placeras.
Ja, hon var säkert tömd redan innan styckningen -- eller inte ..

Du har inga som helst belägg för det du vill hävda - tvärtom.

Det finns ingen teknisk bevisning som motsäger att hon blödde genom lungan och munnen under transport.

Citat:
Så du vet med säkerhet att den transporten från styckplats till FP gjordes med KJs bil? det var nytt för mig.
Nej, det vet jag inte. Jag tror att han fraktat VB där innan han styckade henne .. och så uppfattar jag nog att teknikern tänker sig det hela också ..

Citat:
Ge mig en källa i fupen för det tack, juste det finns ingen, du hittade bara på det där
Gäsp - i vittnesförhöret med rättsläkaren så framgår det ...

Det är länkat.

I FUP framgår att fynd och styckplatser inte är samma plats ..
Senast redigerad av micro113 2014-12-31 kl. 03:55.
Citera
2014-12-31, 11:23
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Styckmord betyder inte att hon dog genom styckning -- du har missförstått det.

Du har lyckats igen, att tillskriva mig något jag inte har påstått.

Om KJ dödade VB i sin lägenhet är ett rimligt antagande att hon också blödde i lägenheten var hon än låg, för det gjorde hon, blodet i lungan tyder på att kroppen var i vågrätt läge. Styckningen bör ha utförts i lägenheten av logistikskäl, vid styckning blöder det också. Inget blod i lägenheten någonstans talar för att mord och styckning inte skedde i KJ lägenhet. Om det trots allt skedde i lägenheten har KJ inte varit ensam om transporten av torson, blodet i lungan tyder på att torson har flyttats i vågrätt läge.

Om mordet skedde i lägenheten men inte styckningen har KJ haft hjälp med att flytta kroppen då den har flyttats i vågrätt läge. Om mordet skedde på annan plats har KJ haft hjälp att flytta torson till fyndplatsen, blod i lungsäcken tyder på att torson har flyttats i vågrätt läge.

Styckning talar för mord i en bostad, blod i lunga talar för minst två som emballerar och flyttar torson, det är min uppfattning.
Citera
2014-12-31, 11:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Om KJ dödade VB i sin lägenhet är ett rimligt antagande att hon också blödde i lägenheten var hon än låg, för det gjorde hon, blodet i lungan tyder på att kroppen var i vågrätt läge. Styckningen bör ha utförts i lägenheten av logistikskäl, vid styckning blöder det också. Inget blod i lägenheten någonstans talar för att mord och styckning inte skedde i KJ lägenhet. Om det trots allt skedde i lägenheten har KJ inte varit ensam om transporten av torson, blodet i lungan tyder på att torson har flyttats i vågrätt läge.
Varför då?

Blodet i lungan tyder på att blodet inte sprutat ut ... precis som rättsläkare säger.

Citat:
Om mordet skedde i lägenheten men inte styckningen har KJ haft hjälp med att flytta kroppen då den har flyttats i vågrätt läge. Om mordet skedde på annan plats har KJ haft hjälp att flytta torson till fyndplatsen, blod i lungsäcken tyder på att torson har flyttats i vågrätt läge.
Verkligen .. "har haft hjälp" .. tänk vad du vet som ingen annan vet ..

Ja, han har säkert haft hjälp av pappan och/eller brodern --- tvivlar jag inte alls på.

Citat:
Styckning talar för mord i en bostad, blod i lunga talar för minst två som emballerar och flyttar torson, det är min uppfattning.
KJ:s bostad -ja.
Var själva styckningen skett är dock osagt.
Senast redigerad av micro113 2014-12-31 kl. 12:03.
Citera
2014-12-31, 12:15
Medlem
Reviewss avatar
Citat:

Logiska tankegångar.
Citera
2014-12-31, 12:27
Moderator
OYs avatar
Citat:
Varför då?

Blodet i lungan tyder på att blodet inte sprutat ut ... precis som rättsläkare säger.

Verkligen .. "har haft hjälp" .. tänk vad du vet som ingen annan vet ..

Ja, han har säkert haft hjälp av pappan och/eller brodern --- tvivlar jag inte alls på.

KJ:s bostad -ja.
Var själva styckningen skett är dock osagt.

Att blod inte sprutar ut är inte det samma som att kroppen inte blöder utvärtes. Fundera på skillnaden pulsåderblödning vs blödning ifrån andra kärl. Om du skär dig i fingret blöder det ymningt, vad får dig att tro att sticksår på rygg och bröst inte ger utvärtes blödning? SSJ säger dessutom att det blödde invärtes men också utvärtes.

En gång till att du tillskriver mig något jag inte har sagt, gjort eller tycker så anmäler jag dig för något så får mod. avgöra om du uppför dig acceptabelt i tråden. Läs nu noga, jag skrev inte att jag vet, jag skrev att det är min uppfattning.

Du läser inlägg men skiter i budskapet. Läs igen, jag menar att om VB mördades i lägenheten så har kroppen burits ut av minst två personer då blod fanns i en lunga, knappast görligt för KJ att ensam bära ut VB vågrätt ur lägenheten.

Styckningen har skett i lägenheten i så fall. Troligtvis inte då inget blod fanns i lägenheten, det blödde efter sticken, det blöder när man styckar.

Glöm nu inte vad jag skrev, en gång till att du tramsar dig får du en anmälan på dig, kanske utan åtgärd, kanske slipper vi dig ett tag.
Citera
2014-12-31, 13:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Att blod inte sprutar ut är inte det samma som att kroppen inte blöder utvärtes. Fundera på skillnaden pulsåderblödning vs blödning ifrån andra kärl. Om du skär dig i fingret blöder det ymningt, vad får dig att tro att sticksår på rygg och bröst inte ger utvärtes blödning? SSJ säger dessutom att det blödde invärtes men också utvärtes.
Det är inte jag utan ni som skall vakna för skillnaden ..

Rättsläkaren säger att blod sipprade - om det hade sprutat blod ur munnen hade det angetts vid frågan om blödning.

Citat:
En gång till att du tillskriver mig något jag inte har sagt, gjort eller tycker så anmäler jag dig för något så får mod. avgöra om du uppför dig acceptabelt i tråden. Läs nu noga, jag skrev inte att jag vet, jag skrev att det är min uppfattning.
Din uppfattning är alltså att KJ fått hjälp att flytta kroppen - ok...

Citat:
Du läser inlägg men skiter i budskapet. Läs igen, jag menar att om VB mördades i lägenheten så har kroppen burits ut av minst två personer då blod fanns i en lunga, knappast görligt för KJ att ensam bära ut VB vågrätt ur lägenheten.
Läs vad du själv skriver ... finns inget OM gällande KJ:s insats i det .. Har du svårt att bestämma dig?

Citat:

(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

Citat:
Styckningen har skett i lägenheten i så fall. Troligtvis inte då inget blod fanns i lägenheten, det blödde efter sticken, det blöder när man styckar.
Du inser inte ens att du säger emot dig själv .. men det förvånar inte..

Lägenheten är inte utesluten som mordplats, det är mindre sannolikt att någon styckning skett där dock. Prova läs FUP och vad som sägs i domarna...

Citat:
Glöm nu inte vad jag skrev, en gång till att du tramsar dig får du en anmälan på dig, kanske utan åtgärd, kanske slipper vi dig ett tag.
Givet allt ditt eget trams så kanske du skall fundera över hur mycket glas det klirrar i ditt glashus..

I övrigt tror jag faktiskt det strider mot regelverket att försöka hota andra medlemmar till tystnad.
Anser man att ett regelbrott begåtts så rapportera man och överlåter att modsen att avgöra den saken - såvitt jag förstått.

Modsen skall inte användas som hot mot andra för att tysta dem ...

1.08. Hot och personangrepp
Grova personangrepp, trakasserier, hot eller förtäckta hot riktade mot andra användare är förbjudet.

Denna regel är till för att undvika att användare skräms till tystnad av andra användare genom att utsättas för hot eller liknande.
Senast redigerad av micro113 2014-12-31 kl. 13:43.
Citera
2014-12-31, 13:32
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cupidfoot
Både pappan och bröderna är utredda och avfärdade av polis. Kanske dags att läsa FUP?
Är de?
Deras mobiler är inte genomgångna, deras hem och verkstaden inte genomsökta, ingen spaning har varit på dem och de har inga alibi ...

Så nej - tror inte det.

Var framgår det att de är utredda alls?
Senast redigerad av micro113 2014-12-31 kl. 13:39.
Citera
2014-12-31, 15:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Är de?
Deras mobiler är inte genomgångna, deras hem och verkstaden inte genomsökta, ingen spaning har varit på dem och de har inga alibi ...

Så nej - tror inte det.

Var framgår det att de är utredda alls?
Att de är avfärdade framgår av det fetstilta nedan.
Citat:
Jag har inte skrivit "deras" telefon - varför ljuger du?

Jag vet inte .. men det är möjligt att han stoppade henne i bagaget då - ja.. Och då såg han henne ju faktiskt inte, så det blir liksom ingen riktig lögn ...

Det vet vi eftersom förundersökningen avfört dem från utredningen - och de faktiskt aldrig ens delgivits någon misstanke ..

Vi som kan läsa och tolka text vet det i alla fall.
Citera
2014-12-31, 15:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vart leder er pseudo "diskussion"?
Vad är syftet mer än att tuppfäktas?
Inget relevant från er aktiva de senaste dagarna har påvisat något nytt i fallet.
Senast redigerad av Zambora 2014-12-31 kl. 15:35.
Citera
2014-12-31, 15:33
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nej, det vet ni inte eftersom de inte varit föremål för polisens intresse - inte är utredda och därmed inte heller avförda...

De har figurerat som vittnen ingen annat.
Citera
2014-12-31, 15:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej, det vet ni inte eftersom de inte varit föremål för polisens intresse - inte är utredda och därmed inte heller avförda...

De har figurerat som vittnen ingen annat.
Källa på det fetstilta?
Citera
2014-12-31, 16:52
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Källa på det fetstilta?
Nej lilla vän det finns inte källor till icke händelser - du som hävdar att de utretts och avförts bör däremot kunna visa källa på det ...

Edit:
Källa på att MB är utredd och avförd går däremot att visa ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in