• 1
  • 2
2014-12-28, 15:09
Medlem
Ballongkatts avatar
http://nyheter24.se/nyheter/786076-d...ir-dyrare-2015

Vet att jag länkar till en skitsida, men vafan de kan ju inte sitta och mytta.

Varför gör asen såhär? Tänker främst på snuset.
Citera
2014-12-28, 15:13
Medlem
franges avatar
Självfallet för att Staten behöver ha in pengar. Överallt dras den in och skatter och avgifter höjds - allt för att försörja den hela kon - som det absolut inte kommer skäras ner ett endaste öre på. Tvärt om, finns det inga gränser för hur mycket det får kosta.

Du kanske själv kan gissa vilket område den heliga kon är - det man är en fruktansvärt ondskefull odemokrat om man kritserar - eller ens ifrågasätter det minsta...
Citera
2014-12-28, 15:20
Medlem
Ballongkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Självfallet för att Staten behöver ha in pengar. Överallt dras den in och skatter och avgifter höjds - allt för att försörja den hela kon - som det absolut inte kommer skäras ner ett endaste öre på. Tvärt om, finns det inga gränser för hur mycket det får kosta.

Du kanske själv kan gissa vilket område den heliga kon är - det man är en fruktansvärt ondskefull odemokrat om man kritserar - eller ens ifrågasätter det minsta...

Invandring kostar pengar, så är det

Tycker det är synd att man ska få lida bara för att man snusar. då kan man ju lika gärna göra en höjning på sådant som fler folk använder dagligen, som typ mat etc. Då kan man göra en mindre höjning, men få in lika mycket pengar eftersom alla äter mat, men endast en andel snusar/röker
Citera
2014-12-28, 15:31
Medlem
Maxipower1s avatar
Staten tror dom är smarta när dom höjer skatten på cigaretter dom har provat förr vilket gav mindre skatteintäkter och nästan bara smuggel cigaretter såldes istället.
Det kommer bli likadant nu och staten förlorar istället sina skatteintäkter. Enkel matematik.
Citera
2014-12-28, 15:33
Medlem
Ballongkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxipower1
Staten tror dom är smarta när dom höjer skatten på cigaretter dom har provat förr vilket gav mindre skatteintäkter och nästan bara smuggel cigaretter såldes istället.
Det kommer bli likadant nu och staten förlorar istället sina skatteintäkter. Enkel matematik.
Menar det, men med snus är det ju svårare för de flesta länder har ju inte snus, men det går säkert att importera det också från nåt land.
Citera
2014-12-28, 15:34
Medlem
rumpgass avatar
Det här är bara början på skattehöjningarna, det lär bli många fler och det lär alldeles säkert uppfinnas några nya skatter och avgifter också.
Regeringen måste dra in mera pengar i ena änden eftersom att dom slösar pengar i den andra.
Massinvandringen är ju liksom inte gratis..
Citera
2014-12-28, 15:56
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange

Du kanske själv kan gissa vilket område den heliga kon är - det man är en fruktansvärt ondskefull odemokrat om man kritiserar - eller ens ifrågasätter det minsta...

Tyvärr så har du helt djävla rätt!
Jag avser nu att sluta snusa för det räcker med överföring av mitt kapital till MENA och Subsahariska individer.
Detta år 2015 kommer att bli en köpbojkott, så djävla lite med MOMS och övriga skatter som jag skall försöka ge bort i år.
2015 blir ett konserveringsår, då skall staten få så lite som möjligt av mina pengar både direkt och indirekt.
Vansinnet måste stoppas på något sätt.

Sverige är fantastiskt! Stackars djävla Sverige!
Citera
2014-12-28, 16:01
Medlem
Det finnes en gemensam politisk överenskommelse om att höja skatten på tobak löpande for att få folket att sluta röka.

Pallar inte skriva mer. Mobil. Men just det här har Inget med det pågående landsförräderiet att göra
Citera
2014-12-28, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongkatt
Invandring kostar pengar, så är det

Jag har slutat att röka så höj skatten ännu mer
Citera
2014-12-28, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars.svaxon
Ett led i förintelsen av svensken. Om 50 år är vi en notis i historieböckerna, folket som inte sa ifrån.

Jag är 100 på om vi kastar ut alla invandrare här i landet ett packet cigg skall kosta bara 20:- max
Citera
2014-12-28, 16:27
Medlem
Ballongkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enator12
Jag har slutat att röka så höj skatten ännu mer
haha kul där!

Bra för dig i alla fall! grattis!
Citera
2014-12-31, 11:10
Medlem
Jag är lycklig lottad och har råd att betala lite mer för ciggen, men hur mycket dyrare blir ett paket fr.o.m. imorgon? Jag röker Marlboro och de kostar 56 kr nu.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in