2014-12-31, 00:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Okej, VB lämnar strax före KJ, i övrigt kan skrik och fönster förklaras på ett naturligt sätt. Hur KJ hann med att därefter hitta VB och ev. döda henne innan besöket hos brodern är svårförklarat tycker jag.
Naturligtvis är det möjligt att han visste vilken väg VB skulle ta, och körde ikapp henne och dödade henne, och därefter fortsatte till föräldrahemmet. Men hur han undvek att få blod på kläderna är svårt att förstå, ännu svårare att förstå hur han undvek att få klädfiber i såren.
Citera
2014-12-31, 00:55
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Okej, VB lämnar strax före KJ, i övrigt kan skrik och fönster förklaras på ett naturligt sätt. Hur KJ hann med att därefter hitta VB och ev. döda henne innan besöket hos brodern är svårförklarat tycker jag.

Om han inte dödade henne tidigare förstås.

Men även om han mördade VB så har jag väldigt svårt att tro att varken mordet eller styckningen skedde i lägenheten.

Det är för svårt att få bort spåren helt enkelt.
Citera
2014-12-31, 01:01
Moderator
OYs avatar
Finns det någon i Boden som har BlueStar och som är villig att spraya i bastulokalen på Flottiljvägen, bara för att kunna utesluta, jag kan inte släppa den teorin då jag inte tror på lägenheten eller att KJ körde ikapp VB. Om inte BlueStar, fotografera och filma, jag är nyfiken på att se hur det ser ut.
Citera
2014-12-31, 01:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vad är det här för babbel?
Återigen handikappad -- så jag hjälpte dig med enterknappen ...

Nej, det är inget babbel alls. Jag lovar - det är åklagaren - inte jag - som värderar vittnesmål och kallar vittnen.

Citat:
Bestäm dig betyder att du ska bestämma dig för en uppfattning, inte vela fram och tillbaka. Så, nu vet du inte längre om det var före eller efter kl 21 som mordet begicks. Var det före 21, så kom skriket från TV, och om det kom från TV kan VB ha lämnat bostaden på egna ben.
Jag har aldrig hävdat att jag VET när mordet begicks - så varför försöker du ljuga om det?

Jag har en uppfattning - precis som du själv. Du tror mordet begicks efter 21 - jag tror att det begicks före ..

Ingen förnekar att han kan ha följt efter henne och dödat henne på vägen, oavsett om det sker före eller efter 21 faktiskt -- jag håller det dock troligare att han dödade henne i lägenheten och styckade henne någon annanstans.
Citera
2014-12-31, 01:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det kan också stämma med att han drog upp ljudet och stängde fönstret för att inte störa grannarna, han hörde skriken på tv och insåg att de kunde störas, därefter går KJ och VB ut ur lägenheten och kör till föräldrahemmet, VB kvar i bilen när KJ hälsar på brodern, eller?
Ja, jag tror också hon var kvar i bilen då .. i bagaget.
Citera
2014-12-31, 01:17
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ja, väldigt svårförklarat -- Boden är ju så oerhört stort, så många vägar att välja på .. och sedan alla dessa människor också .. Hur skall man kunna hitta någon där liksom ...
Citera
2014-12-31, 01:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Om han inte dödade henne tidigare förstås.

Men även om han mördade VB så har jag väldigt svårt att tro att varken mordet eller styckningen skedde i lägenheten.

Det är för svårt att få bort spåren helt enkelt.
Varför skulle det vara svårt att få bort spåren från mordet?

Återigen - det var inget blod som sprutade. De dödliga huggen gav inte ymning yttre blödning.
Citera
2014-12-31, 01:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Återigen handikappad -- så jag hjälpte dig med enterknappen ...

Nej, det är inget babbel alls. Jag lovar - det är åklagaren - inte jag - som värderar vittnesmål och kallar vittnen.
Så varför använder du vittnesmålet om du inte värderar det?
Citat:
Jag har aldrig hävdat att jag VET när mordet begicks - så varför försöker du ljuga om det?

Jag har en uppfattning - precis som du själv. Du tror mordet begicks efter 21 - jag tror att det begicks före ..

Ingen förnekar att han kan ha följt efter henne och dödat henne på vägen, oavsett om det sker före eller efter 21 faktiskt -- jag håller det dock troligare att han dödade henne i lägenheten och styckade henne någon annanstans.
Men om du tror att mordet begicks före 21, varför kopplar du ihop det med ett skrik som tre vittnen påstår kom efter 21?
Citera
2014-12-31, 01:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Finns det någon i Boden som har BlueStar och som är villig att spraya i bastulokalen på Flottiljvägen, bara för att kunna utesluta, jag kan inte släppa den teorin då jag inte tror på lägenheten eller att KJ körde ikapp VB. Om inte BlueStar, fotografera och filma, jag är nyfiken på att se hur det ser ut.
Hade KJ nyckel dit?
Var framkommer det?
Citera
2014-12-31, 01:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Varför skulle det vara svårt att få bort spåren från mordet?

Återigen - det var inget blod som sprutade. De dödliga huggen gav inte ymning yttre blödning.
Källa?
Citera
2014-12-31, 01:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Så varför använder du vittnesmålet om du inte värderar det?Men om du tror att mordet begicks före 21, varför kopplar du ihop det med ett skrik som tre vittnen påstår kom efter 21?
Lär dig använda enter..

Jag "använder" inte vittnesmålet - åklagaren gör det. Och det som i vittnesmålen enligt åklagaren kan kopplas till mordet är skriken - inte hundblod från flera månader tidigare ..

Är det verkligen så svårt för dig att koppla det?
Citera
2014-12-31, 01:22
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Källa?
Domen - rättsläkaren etc ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto