2014-12-30, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Var utesluter de lägenheten som mordplats?

I tidigt skede utesluter åklagarna själva lägenheten som
mordplats med stöd av teknikernas utredning.
Det står dom och säger i en intervju.
Citera
2014-12-30, 23:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Bra - alltså är skriken ingen intäkt för att han inte dödade henne tidigare på kvällen ... så varför drar du upp ett vittnesmål om skrik när du vill argumentera mot det?
Du kopplade ihop skriket med mordet.
Citat:
Det Bengt berättar som är av betydelse för mordet är om skrik - inte hundblod...

På kvällen ligger Bengt i Sovrummet och ser på TV han tror det var vid 21-22 tiden då han
plötsligt hör 2 stycken höga gallskrik
[...]
Han säger att skriken var gälla det är möjligt att det var kvinnoskrik men han kan inte svära på
det. Bengt hade inte druckit alkohol denna dagen.
Bengt hörde inga anda skrik den kvällen och han hörde inget mera efte de 2 skriken
Bestäm dig, har skriken som BI påstod sig höra något med mordet att göra?
Citera
2014-12-31, 00:02
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
I tidigt skede utesluter åklagarna själva lägenheten som
mordplats med stöd av teknikernas utredning.
Det står dom och säger i en intervju.
Det finns inget i teknikernas utredning som utesluter lägenheten (vilket var Quarrels påstående)
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jo, hovrättens ledamöter vet bättre än kriminalteknikerna.
(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

- och var utesluter åklagaren den?
Citera
2014-12-31, 00:04
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Du kopplade ihop skriket med mordet.

Bestäm dig, har skriken som BI påstod sig höra något med mordet att göra?
Nej, det är åklagarens bedömning att det har betydelse -- det är åklagaren - inte jag - som kallat honom som vittne ...

Trodde du visste det faktiskt.

Edit:
Bestäm dig????

Vid vilken tidpunkt själva mordet skedde kan vi bara ha en uppfattning om - alltså inget att "bestämma sig om" - min är att KJ dödade henne när hon förlorade kontrollen över sin telefon -- alltså före 21.00 ..men visst - det kan också ha varit hennes skrik man hörde vilket i så fall betyder att KJ mördade henne något senare.
Senast redigerad av micro113 2014-12-31 kl. 00:06.
Citera
2014-12-31, 00:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej, det är åklagarens bedömning att det har betydelse -- det är åklagaren - inte jag - som kallat honom som vittne ...

Vad är det här för babbel?
Citat:
Edit:
Bestäm dig????

Vid vilken tidpunkt själva mordet skedde kan vi bara ha en uppfattning om - alltså inget att "bestämma sig om" - min är att KJ dödade henne när hon förlorade kontrollen över sin telefon -- alltså före 21.00 ..men visst - det kan också ha varit hennes skrik man hörde vilket i så fall betyder att KJ mördade henne något senare.
Bestäm dig betyder att du ska bestämma dig för en uppfattning, inte vela fram och tillbaka. Så, nu vet du inte längre om det var före eller efter kl 21 som mordet begicks. Var det före 21, så kom skriket från TV, och om det kom från TV kan VB ha lämnat bostaden på egna ben.
Citera
2014-12-31, 00:20
Moderator
OYs avatar
Citat:

Edit:
Bestäm dig????

Jag har inte använt min mobil sedan i morse, betyder det att jag förlorade kontrollen över den i morse? Du menar att VB förlorade kontrollen över mobilen när hon dödades, det går jag med på, dock är det inte självklart att hon dödades när hon förlorade kontrollen över sin mobil, om hon nu förlorade den vill säga.

Jag greppar inte riktigt ditt sätt som du drar dina slutsatser på, dock inser jag att bättre detektiver finns det.
Citera
2014-12-31, 00:31
Moderator
OYs avatar
Citat:

Edit:
Bestäm dig????

Kan du berätta vilka bevis som åklagaren åberopade som du anser inte är relevanta bevis. Skriket har du indirekt erkänt, det bevisar ingenting då det inte går att koppla till mordet.

Du hänvisar hela tiden till FUP och domstolens bedömning, då är det också viktigt att du står bakom utredningen och domstolens uppfattning fullt ut.

Vad mer i bevisföringen kan vi ta bort tycker du, hjälp oss att demontera den strukturala bevisningen bevis för bevis. Vad säger du om blodmängden i bilen, är den fastställd och kommer spåret nödvändigtvis ifrån ett blodigt emballage eller kan det finnas en rimlig alternativ förklaring?
Citera
2014-12-31, 00:32
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Vad är det här för babbel?Bestäm dig betyder att du ska bestämma dig för en uppfattning, inte vela fram och tillbaka. Så, nu vet du inte längre om det var före eller efter kl 21 som mordet begicks. Var det före 21, så kom skriket från TV, och om det kom från TV kan VB ha lämnat bostaden på egna ben.

KJ brukade dra upp ljudet från TVn när han lämna lägenheten, för att ge sken av att någon va hemma...istället för att låsa.
Detta styrks av hans vänner, som beskriver att han sagt åt dom att det är ok att gå in även om han inte var hemma om dom ville.

Om grannarna hörde detta skrik vid 21-22 tiden så stämmer det med KJs vittnesmål då han kl 22.00 va hos eller påväg till brorsan.
Citera
2014-12-31, 00:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
KJ brukade dra upp ljudet från TVn när han lämna lägenheten, för att ge sken av att någon va hemma...istället för att låsa.
Detta styrks av hans vänner, som beskriver att han sagt åt dom att det är ok att gå in även om han inte var hemma om dom ville.

Om grannarna hörde detta skrik vid 21-22 tiden så stämmer det med KJs vittnesmål då han kl 22.00 va hos eller påväg till brorsan.
Skriket från TV6:s Charlies Änglar kom 15 minuter in i filmen, alltså ca kl 21:15. Det stämmer inte att han gav sig av då, om han sa adjö till VB strax efter kl 21 och satte i sig några öl innan han stack. Men man kanske ska plåga sig igenom filmen för att höra om det skriks flera gånger.
Citera
2014-12-31, 00:35
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad

Det kan också stämma med att han drog upp ljudet och stängde fönstret för att inte störa grannarna, han hörde skriken på tv och insåg att de kunde störas, därefter går KJ och VB ut ur lägenheten och kör till föräldrahemmet, VB kvar i bilen när KJ hälsar på brodern, eller?
Citera
2014-12-31, 00:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det kan också stämma med att han drog upp ljudet och stängde fönstret för att inte störa grannarna, han hörde skriken på tv och insåg att de kunde störas, därefter går KJ och VB ut ur lägenheten och kör till föräldrahemmet, VB kvar i bilen när KJ hälsar på brodern, eller?
Nej, inte enligt KJ, de skildes tidigare.
Citera
2014-12-31, 00:46
Moderator
OYs avatar
Citat:
Nej, inte enligt KJ, de skildes tidigare.

Okej, VB lämnar strax före KJ, i övrigt kan skrik och fönster förklaras på ett naturligt sätt. Hur KJ hann med att därefter hitta VB och ev. döda henne innan besöket hos brodern är svårförklarat tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in