Citat:
Ursprungligen postat av
DaEzz
Min "antagonism" mot Putin skiljer förvisso sig inte mot den antagonism jag känner i ryggmärgen inför varenda korrumperad despot som plågar sitt eget folk med ökad intensitet ju mer paranoid han blir och ju längre han klamrar sig fast vid makten.
Och visst ljuger västmedia också till och från, om än inte med samma glödande intensitet och definitivt inte med närmast mekanisk upprepning. Men 39 (?) döda är fortfarande inte "ett hundratal".
Västmedia ljuger lika hårt som Putin, är lika korrupta som alla despoter du känner till och skadar USA lika hårt som dessa despoter skadar sina respektive länder.
Krisen 2008 skapade massivt ekonomiskt lidande i USA, konsekvenser? Blev politiker av med sina jobb? Fick folk från wall-street livstid i fängelset? Nej, nej. Kanske för att USA är en korrupt oligarki där man kan fiffla med pengar hursomhelst på bekostnad av skattebetalarna. USAs media ser till att folket inte råkar dra fel slutsatser av det dom skriver. Inga artiklar skrevs av CNN och andra stora USA medier som på allvar utmanar ifrågasätter dom som sköter landets ekonomi och vem som hålls som ansvarig. De bara snackar skit utan någon riktig substans, och allting fortsatte som vanligt.
Jag kan garantera dig att när Ryssland ändrar 39 mördade till 100-tal så är detta INGET jämfört med USA när de ljög om att Serbien mördat 100-tusentals! albaner, men i själva verket stupade inte mer än 15,000 albaner under kriget -totalt- civila och terrorister.
USA ljuger systematiskt, de säger att andra länder är terrorister. Men samtidigt så stödjer de Mubarak, som själv är en diktator. USA säljer enorma mängder vapen till Egypten.
USA finansierar också terror-organisationer i Syrien som strider mot Assad, och dessa organisationer är inte mindre än Al-Qaida. Sen behöver man ju inte nämna Israel, som USA stödjer. Alla vet vad för slags stat Israel är.
USA ljuger sig till bombanfall i Libyen, där de kränker en suverän stat genom att stödja terrorister (Al-Qaida i detta fallet också) och skriver i media som att det är Ghaddafi som är skurken i det hela, när han faktiskt är den legitima ledaren i landet! Anledningen till denna operation i landet är för att han inte vill att Libyen ska vara lydstat åt USA, Ghaddafi var på god väg att göra Libyen till ett starkt land och på allvar konkurrera med USAs intressen i hela kontinenten.
USA motiverade sin invasion av Irak på lögnen att Saddam samarbetade med Al-Qaida och att han hade massförstörelse vapen. Lögn.
Ditt hat mot korrupta ryssar är skevt eftersom du uppenbarligen är ett offer av västlig propaganda som fått dig att tro att USA är goda och Ryssar onda. Amerikaner är minst lika korrupta. Även Ukrainare är precis lika korrupta, Yanukovich stal miljontals med pengar. Och alla tidigare presidenter i Ukraina har varit ÄNNU MER korrupta än Yanukovich. Alla presidenter som styrt Ukraina har bara skadat landet. Så din antagonism mot korruption i Ryssland är bara rolig och barnslig för mig. Du tror ju att den inte är lika omfattande i Ukraina eller USA.