Citat:
Ursprungligen postat av
tigerraket
Nu är jag ju skadad, men hade du inte kunnat splitta början, och köra lite romerska ljus samtidigt? Bara koppla med visso och sedan ha en bra bit till den andra, så den hinner bränna av, då det är lite svårt att koppla från slutet.
Egentligen, men nu har jag lite av varje i samma låda och förhoppningsvis behöver jag bara tända en stubin!
Citat:
Ursprungligen postat av
tigerraket
Har du någon fördröjning på kaskadbomben? Alla tror att det är över, och sedan säger det bara smack.

Den bör lyfta ganska direkt. Blir rätt få personer, så alla inblandade kommer få veta det innan. Men det är bra inputs!
Citat:
Ursprungligen postat av
racedog
vad ska du göra med 2an ?

Vilken av dom?

Om du menar den i arrangemanget så är det en 45mm och är kopplade på den ena Thunderns reservstubin.
Citat:
Ursprungligen postat av
Maipenrai
Här kommer min Arsenal. Har blivit kallad sjuk i huvudet ett antal gånger i veckan. 😃
Nå.... Får den godkänt??
http://www.ladda-upp.se/bilder/kgrmasiqntnnlg/
Sjukt snyggt! Bra val av tårtor! Ska du köra dom en och en, två och två eller försöka göra lite seriekopplingar?
Citat:
Ursprungligen postat av
Beastmaniak
Det ser jäkligt bra ut men varför inte ha en till kaskadbomb med quickfuse så de skjuts up samtidigt

.
Jo, jag tänkte det nu efteråt, men den där reservstubinen på Thundern var sån där Visco som är surrad med tråd. Jag har för mig dessa brinner lite snabbare än 1cm/s? För den är surrad direkt till 45an så det bör gå på 1-2s, men okej, jag borde kanske offrat några cm snabbstubin där. Får hoppas den andra Thundern är lite slöare så det tajmar upp fint!
Citat:
Ursprungligen postat av
Beastmaniak
Du måste filma detta!!!
Jag ska försöka!
Citat:
Ursprungligen postat av
qa12123
Hur har du fäst dem i lådan? Speciellt kaskadbomben känns ju som den skulle kunna ställa till med en del om den välter om du får en rörsprängning eller något. Upplägget ser bra ut annars!

Smältlimmat allt riktigt

Och så stöttar jag den i ena Thundern med några varv tejp. Jag är lite nojig över sånt här och skulle vilja stötta bort tills ena väggen på hela raden för stabilitet, men hela arrangemanget känns stabilt när man vickar, men jag ska försöka lägga i lite stenar eller limma lite mer stöttor, vill verkligen inte att något välter eller skjuter snett.
Citat:
Ursprungligen postat av
Harryb
Nä fy fan vad dum jag är

Jag var nere i källaren för en liten stund sen och byta ut lite stubiner på shells, limma lite raketer och satte ihop lite tårtor. Jag ska ju skjuta 3st Tiger samtidigt, men hade ett jävla göre med att få dom 3 tårtorna och hålla ihop. Och så kommer du med den briljanta idén att stoppa dom i en låda, fy fan vad dum jag känner mig nu

Aouch! :/ Fast sanningen är att jag tänkt många såna "fel" senaste veckan faktiskt. Finns säkert massa i mitt arrangemang som kan förbättras.
Citat:
Ursprungligen postat av
Harryb
För övrigt så det bra ut, hur kommer den att skjuta? I den ordningen du skrev? Isåfall hade du kunnat sluta med 3st kaskad bomber samtidigt, en är lite lamt.
Tack! Jag tänkte det med och tannken var att göra såhär fast sen ha tre Thunder och koppla en på varje. Men förutom att jag nojar att saker och ting ska välta eller att stubinen ska slockna så fungerade inte planen i själva lådan. Hade kunnat sätta en bakom också, fast då hade det blivit stubindelay. Men du har så rätt så, en endaste är lite tamt faktiskt... Kanske att jag skär upp ena kanten på lådan, pillar ut reservstubinen och sätter två där. Nackdelen är då att ena stubinen i ena Thundern kanske går lite snabbare och att dom tre inte synkar. Ska fnula lite till...