Citat:
Ursprungligen postat av
Gh0sted
Fast du säger ju emot dig själv med denna punkten och de två under.
Du påstår att alla på subredditen GW är amerikanskor, men samtidigt säger du att 70% av alla amerikaner är feta. Jag ser flertalet feta människor på GW, men 70%? Nej.
Det vore förstås om ingenting där är sant amatör material, vilket jag bad dig bevisa att så var fallet. Det har du inte gjort.
1) Ja exakt om 70% av amerikanska kvinnor är feta och bara typ 30% (random nummer) av kvinnorna på gonewild är feta betyder det a) 70% av amerikanska kvinnor är inte feta för att 70% av kvinnorna på gonewild inte är feta b) kvinnorna på gonewild tillhör de 30% som inte är feta?
2) Jag har inte hävdat att allt på gonewild är pro-am jag har hävdat att en del kvinnor som är pro-am postar på gonewild. Läs det jag skrev,
Citat:
Ursprungligen postat av
Babianen
1) 70% av kvinnorna i USA är överviktiga, 30% är feta. Så om kvinnan du ser på r/gonewild inte är överviktig så är hon över genomsnittet för USA. En del av dem är säkert också pro-am.
till exempel om en kvinna som postar där har silikon-bröst, piercings, fuckwear kan du utgå ifrån att hon är pro-am. Till exempel de här 2 bilderna som du länkade är pro-am (jag kollade inte igenom dina bilder ordentligt första gången),
https://imgur.com/r/gonewild/WESETIr - för bra bild och mycket smal.
https://imgur.com/r/gonewild/4e3fzaW - stripper-body, alldeles för poserat.
det här är kvinnor som jobbar i sex-branschen på ett eller annat sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gh0sted
Google är också amerikanskt. Använder du Google?
Google är inget forum. Reddit används mest av amerikaner precis som flashback används mest av svenskar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gh0sted
Det är inte sunt förnuft, det är rena gissningar från din sida.
Inga dumma gissningar, men inte desto mindre gissningar.
¨Varför skulle man behöva göra porr bara för att man lägger ut bilder av sig själv på nätet?
1) Det är inga gissningar det är empiriskt sant, majoriteten av kvinnorna lägger inte ut naken-bilder på sig själva på Internet. Det betyder att kvinnorna som lägger ut naken-bilder på Internet är en minoritet.
2) För att naken-bilder är porr. Det gör ingen skillnad om du tar en naken-bild hemma med webcam och lägger ut den eller om du får betalt för att posera, same-same. Det betyder att om vanliga kvinnor var bekväma med att posera nakna på Internet så skulle de också vara bekväma med att göra porr. Hävdar du att vanliga kvinnor är OK med att göra porr? Om svaret är nej så betyder det att de inte är bekväma med att posera nakna på Internet heller.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gh0sted
Bra, den här punkten vill jag lyfta upp, den ser jag som viktig i diskussionen.
Du påstod att GW skulle vara Pro-AM eller på annat sätt en rent missvisande bild av kvinnorna i vårt samhälle. Jag valde ut en hel hög med bilder på måfå, och du erkänner att alla dessa tillhör amatörer.
Hur hänger det ihop med punkten ovan? Tror du alla dessa tjejer satsar på att börja med porr inom den närmsta veckan?
Undrar också var du får siffran 20% ifrån, många av bilderna på GW stämmer bra med mina personliga erfarenheter i livet.
1) Jag påstod a) kvinnorna på gonewild är top 20% alltså snyggare än 80% av kvinnorna b) det finns kvinnor som är pro-am som postar på gonewild, läs det jag skrev igen,
Citat:
Ursprungligen postat av
Babianen
1) 70% av kvinnorna i USA är överviktiga, 30% är feta. Så om kvinnan du ser på r/gonewild inte är överviktig så är hon över genomsnittet för USA. En del av dem är säkert också pro-am.
2) De kvinnor som du valde ut är amatörer men de är top 20% alltså den snyggaste kvinnan i din klass på gymnasiet, den snyggaste kvinnan på krogen, den snyggaste kvinnan du ser på gatan, etc. Alla kvinnor som är top 10% har inga problem med att göra porr. Kvinnor som är top 20% är 50-50 en del kan tänka sig att göra porr, en del inte. Om de satsar på att börja med porr? De har redan börjat.
3) Det är min siffra på hur fördelningen ser ut. Nej du har inga erfarenheter i verkliga livet för då hade du inte skrivit det du skriver.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gh0sted
Jag menar att Expressen är en opålitlig källa. Ungefär som att jag försöker bevisa en tes kring mörk materia genom att hänvisa till Cosmopolitan.
Vad i den artikeln är det som är opålitligt?
Citat:
Ursprungligen postat av
Gh0sted
Ska jag tolka det som att jag själv lär vara förbannat snygg, som får ligga med tjejer i samma skala av de "20%" som postar på GW?
Självklart är det inte bara som du skriver, det är att släta över fenomenet med en ren lögn. Det handlar i de flesta fallen om bra mycket mer än rent utseende, såsom charm, framtoning, och den generella personligheten hos den person man träffar.
1) Du får inte ligga med tjejer som ser ut som tjejerna du länkade på gonewild, det är dina fantasier, jag är kvinna så jag vet vem de kvinnorna ligger med, du tillhör inte den gruppen.
2) Gå ut på stan, du kommer se att de fula kvinnorna är tillsammans med de mesiga männen, de snygga kvinnorna är tillsammans med de manliga männen. Om det inte räcker kan du googla på assortative mating det finns massor med vetenskapliga belägg på att det är så parning hos människor fungerar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gh0sted
Motsäger du inte dig själv från ovan punkt nu?
Man behöver inte gå till gymmet för att inte se ut som skräp. Räcker med att ta en löprunda utomhus t.ex.
Ni kvinnor har dessutom en stor fördel i detta, då det räcker med att ni äter "rätt", med andra ord inte stoppar i er godis var och varannan dag. Av detta så får ni en tillräckligt bra omsättning för att få en fin kropp att behålla över tid.
10% av kvinnorna (kvinnor som jag) kan få en bra kropp av en löprunda. 90% av kvinnorna måste träna och äta rätt annars ser de ut som kvinnorna i expressen-artikeln.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gh0sted
Du är inte klok.
Varför jämför du fenomenet att kvinnor lägger ut nakenbilder på nätet, med att män lägger ut nakenbilder på "bög-sidor"?
Sedan är det mer till det än bara bilder som man självmant lägger ut på nätet också. Alla fall av delning utav bilder som sker, via chatt, via telefonen, etc etc.
Men hur tror du kvinnor känner inför att visa sig nakna inför okända män? Hur skulle du känna inför att visa dig naken inför okända män som blev sexuellt upphetsade av att se din kropp? Ungefär så är det för kvinnor. Sen måste kvinnor tänka på risken att bli mobbade av andra kvinnor om de är fula, det är som att en man skulle posera naken och ha en liten kuk. Så tänk dig att du hade en liten kuk och la upp naken-bilder på en bög-sida, skulle du vara villig att göra det? Skulle vanliga killar vara villiga att göra det? Inse att det är väldigt "onormalt" för kvinnor att lägga upp naken-bilder. Inse att det är lika vanligt bland kvinnor som att män lägger upp bilder på bög-sidor.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gh0sted
Jag tror att det är fler kvinnor som delar/delat nakenbilder på sig själva än vad du tycks inse.
Jag är kvinna, jag har känt 2 andra kvinnor i mitt liv som skulle göra det, för alla andra kvinnor jag har känt skulle det inte komma på fråga.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gh0sted
Jag menar på att det är en ovanligt ful gruppering av kvinnor man valt ut som representation.
Varför skulle man välja ut fula kvinnor? Poängen med projektet är att fotografera helt vanliga kvinnor,
Citat:
The Nu Project is a series of honest nudes of women from all over the world. The project began in 2005 and has stayed true to the original vision: no professional models, minimal makeup and no glamour. The focus of the project has been and continues to be the subjects and their personalities, spaces, insecurities and quirks.
To date, over 150 women across North and South America have participated in the project.
Alla som har sett vanliga kvinnor vet att det är så vanliga kvinnor ser ut. Du kan jämföra de kvinnorna med de svenska kvinnorna i expressen-artikeln, du kan se att de är ungefär samma, vad är sannolikheten att både nuprojekt (en man som fotar kvinnor i USA) och expressen (en svensk tidning) väljer ut samma sorts kvinnor som representativa fast de inte är det? 0. Det är mycket mer sannolikt att de väljer ut samma sorts kvinnor för att de är representativa för vanliga kvinnor. Face the facts.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gh0sted
Återigen förstår jag inte kopplingen du gör för oss män i det här fallet..
För en kvinna att lägga upp naken-bilder för främmande män är samma sak som att en man lägger upp naken-bilder på en bög-sida, i båda fallen är personen runk-objekt för främmande män.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gh0sted
Frågan är väl vem du försöker lura, dig själv tro?
Majoriteten av kvinnor jag varit med har sett bättre ut. Jag är förvisso relativt kräsen, men ändå.
1) Jag ser ungefär 10 nakna kvinnor varje gång jag går till gymmet. Så jag vet vad jag talar om.
2) Du är sannolikt oskuld och har aldrig varit med en kvinna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gh0sted
Ptja, någonting måste du väl ha för att styra bort fokuset från det antar jag.
Wut? Jag är gift och har barn. Jag skulle kunna mobba kvinnor mycket mer med typ bilder på mina barn.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gh0sted
"White Knighta"?
Jag gav ett simpelt svar på din tro om att du skulle vara någon form av gudinna rent kroppsligt. Du får gärna klanka ned på ditt eget släkte bäst du vill.
Jag vet att jag är väldigt bra kroppsligt, det är ingen big deal.