Efter en diskussion i Biologi-forumet fastnade jag för en serie bilder.
Till synes helt vanliga tjejer i 18-25-årsåldern klär helt sonika av sig och poserar gladeligen helnäck!
Låtit och låtit jag är ingen sandman som skulle hedersmörda min dotter/tjej(förutsatt att jag hade någon) för att de gjorde något liknande.
Om jag däremot skulle gilla det är en helt annan fråga och svaret på den är: NEJ. Däremot ser jag det inte so mycket värre än att lägga upp "sexiga bilder" på Facebook etc.
"Låtit henne göra det". Min flickvän är en egen individ med en egen vilja. Men som svar på din fråga hade jag nog inte varit bekväm med om hon lade ut rena porrbilder överallt, men de där bilderna var rätt harmlösa. Jag hade inte brytt mig.
Beträffande dotter hade jag sagt nej om hon var under arton. Över arton kan jag inte bestämma något längre. Jag hade pratat med henne om faran med att lägga ut bilder på nätet.
Nu förstår jag inte riktigt syftet med bilderna, någon anställning..?
Jag kan förstås inte förbjuda henne att göra någonting, men jag hade inte varit tillsammans med kvinnan om hon vikt ut sig sådär. Hon skulle inte acceptera att jag gjorde dito, så ingenting konstigt.
Men om hon nu hade ansett det motiverat att gå till en "fotograf" som plåtar genuint smaklösa tråkiga bilder utan någon som helst känsla för fotokonst som enbart handlar om att exploatera henne inför hela världen..
Då kan jag säga att jag inte heller är förpliktad att fortsätta vara tillsammans med henne.