2014-12-30, 13:20
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Melin var väl aktuell för DIF?
Och Brynäs. Vore väl rätt naturligt om han hamnade där.
Citera
2014-12-30, 13:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Hoppas att Masken vänder hem!

Ironi är inte din grej
Citera
2014-12-30, 13:39
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Luleås klubbdirektör säger tydligen i nån tidning att klubben redan gått skorna av sig och gör miljonförluster på de senaste stjärnvärvningarna. Det fanns inget över för Pesonen helt enkelt.

Jag avvaktar också med tyckandet om han blir ett Skellefteförvärv...

Nu vet jag inte ens varför jag svarar, men var läser du att man inte hade råd med Pesonen? Eller är det hatet mot den lite finare staden som stör nu igen?
Citera
2014-12-30, 13:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Nu vet jag inte ens varför jag svarar, men var läser du att man inte hade råd med Pesonen? Eller är det hatet mot den lite finare staden som stör nu igen?

Jag vet inte ens varför jag svarar, men så sent som igår fanns det ju en artikel i NSD om att Luleå skulle gå med förlust även den här säsongen, så skattkistan lär ju inte vara överfull.
Citera
2014-12-30, 13:54
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir

Jag tror du ska tona ned det där hatsnacket mellan städer. Noll relevans. Blåshålet Luleå fick jag nog av en gång.

Det lär vara klubbdirektörens uttalande i gårdagens NSD. Läser du inte nyheter om laget? Klubben gör miljonförluster efter tre stjärnvärvningar.
Citera
2014-12-30, 14:03
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Jag tror du ska tona ned det där hatsnacket mellan städer. Noll relevans. Blåshålet Luleå fick jag nog av en gång.

Det lär vara klubbdirektörens uttalande i gårdagens NSD. Läser du inte nyheter om laget? Klubben gör miljonförluster efter tre stjärnvärvningar.
Stod väl inte riktigt så.. LHF riskerar att göra ett minusresultat men om det går bra dvs. många slutspelsmatcher så kan det naturligtvis bli bättre, man har också sponsorer som kan skjuta till mer. Känner inte igen miljonförluster är du säker på att det inte är dina ord?
Det stod också att Luleå kände sig tvungen att se till att man hade ett lag som inte riskerar SHL-kontraktet och att man hade planerat förstärkningar -men avvaktat- redan från seriestart men nu var dom nödvändiga.
Citera
2014-12-30, 14:15
Medlem
crocotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Kom igen nu mäktiga LIF kriga ned FBK.

Jajo hej hej. Alla är alltid så snabba med att fördöma Färjestad men i slutet krigar vi oss alltid tillbaka. Vargen har vaknat puss
Citera
2014-12-30, 14:15
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom Tucker
Jag vet inte ens varför jag svarar, men så sent som igår fanns det ju en artikel i NSD om att Luleå skulle gå med förlust även den här säsongen, så skattkistan lär ju inte vara överfull.

Man räknar med att gå med förlust i år, ja?

Citat:
– I och med att vi värvar nu kommer vi att gå över budget på kostnadssidan. Det vet vi. Ett medvetet beslut från oss i det läge vi varit i, bekräftar Stefan Enbom

Var i denna artikel läser du att Pesonen är för dyr? Man har hela tiden sagt att Dixons plats är vakant och att det ska in en ersättare där. Nu blir det ju förhoppningsvis en ordentlig center iställer för Pesonen. Hade inte tackat nej till Pesonen, men en center är ju att föredra. Om man nu inte kommer dragandes med någon skit.

Citat:

Det låter ju hemskt. Vi har ju inte direkt samma familjära relationer som ni har i Sheleftyou och jag förstår ju att det kan bli lite avgörande. I övrigt följer man väl djurskyddslagarna på ett annat sätt här och även det skapar väl problem för inflyttade skaikare.

http://www.ur.se/Produkter/182939-Strategier-for-lasforstaelse-Introduktion
Senast redigerad av siryessir 2014-12-30 kl. 15:00.
Citera
2014-12-30, 14:31
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Stod väl inte riktigt så.. LHF riskerar att göra ett minusresultat men om det går bra dvs. många slutspelsmatcher så kan det naturligtvis bli bättre, man har också sponsorer som kan skjuta till mer. Känner inte igen miljonförluster är du säker på att det inte är dina ord?
Det stod också att Luleå kände sig tvungen att se till att man hade ett lag som inte riskerar SHL-kontraktet och att man hade planerat förstärkningar -men avvaktat- redan från seriestart men nu var dom nödvändiga.

Jag kanske övertolkade informationen Den som lever får se...
Citera
2014-12-30, 15:02
Avslutad
Hoppas att få avsluta året med att se Brynäs och Modo på kvalplats, det skulle smaka mumma
Citera
2014-12-30, 15:11
Medlem
Citat:
Jag kanske övertolkade informationen Den som lever får se...

Lär bli minus, möjligtvis kan en final rädda upp resultatet, men det är väl föga troligt att det sker.

Med det sagt tror jag inte det blir så mycket så att föreningen hamnar i trubbel, men fortsätter det vara negativt fler år i rad är det ju inge vidare. Dessa frågor bör väl iofs tas upp i ekonomitråden.

.......

On a different note, kul att sigalet och billins är spelklara, på hemmaplan och allt.

Vi fortsätter med backen Oskarsson som center öven den här matchen. Kunde inte se någon av de två bortamatcherna där han väl hade samma pos, någon som kan berätta hur det föll ut? gissar på att han matchades ganska sparsamt till fördel för de mer etablerade centrarna?
Citera
2014-12-30, 15:52
Medlem
Sju raka förluster.

I kväll kommer åttonde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in