2014-12-30, 11:27
Medlem
Låt honom vara. Man får acceptera en mångfald av människor och livsstilar. Det är 2014(snart 2015) och inte stenåldern. Människor lever inte lika inrutat idag som den forntid du verkar härstamma ifrån. Människor arbetar obekväma arbetstider och har natten som "dag". Visa respekt för olikheterna eller ska du vara tyst som en mus på dagen och kvällen då det kan finnas grannar som har denna tid som sin "natt"?
Citera
2014-12-30, 11:33
Medlem
Prata med grannen och berätta att du blir störd. Hjälper inte det så dunka du skiten ur honom. Så enkelt är det.
Citera
2014-12-30, 11:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Giftsvampen
Så är det när man bor i en byrå med andra människor.

Lägenhetsboende är fan ett elakt skämt.
Citera
2014-12-30, 11:58
Medlem
Brutes avatar
En arg lapp livar ju alltid upp ett trapphus.

http://www.argalappen.se/

//Brute
Citera
2014-12-30, 12:14
Medlem
Dokumentera när och på vilket sätt det är livat. Kontakta störningsjour (de skriver rapporter som används som underlag för vräkning).

Det kommer troligtvis krävas muntlig varning och skriftlig varning innan det blir tal om vräkning, så håll ut och rapportera in varje gång.
Citera
2014-12-30, 12:31
Medlem
Timpsiiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Låt honom vara. Man får acceptera en mångfald av människor och livsstilar. Det är 2014(snart 2015) och inte stenåldern. Människor lever inte lika inrutat idag som den forntid du verkar härstamma ifrån. Människor arbetar obekväma arbetstider och har natten som "dag". Visa respekt för olikheterna eller ska du vara tyst som en mus på dagen och kvällen då det kan finnas grannar som har denna tid som sin "natt"?
Är du helt sjuk i huvudet? Jag skiter fullständigt i om han tycker om att leva på natten eller inte. Jag hoppas du förstår att de flesta människorna inte arbetar på natten utan försöker vila upp sig för att kunna vara utvilad till nästa dags arbete. Kanske är de dessa vuxna, väldigt efterblivna, respektlösa människor som ska visa respekt för de som faktiskt vill sova den normala tiden. Dessutom så gäller tystnad efter 23.
Citera
2014-12-30, 12:34
Medlem
Timpsiiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazmazta
Dokumentera när och på vilket sätt det är livat. Kontakta störningsjour (de skriver rapporter som används som underlag för vräkning).

Det kommer troligtvis krävas muntlig varning och skriftlig varning innan det blir tal om vräkning, så håll ut och rapportera in varje gång.
Jag ska börja dokumentera satskapet fr.o.m. nu. Ångrar att jag inte har gjort det tidigare - hade lätt kunnat fylla 2 A4 med incidenter nu det senaste året.

Ska ta kontakt med någon i föreningen också och förbereda på att jag kommer notera allting och att det redan har varit såhär i ca 1 år.
Citera
2014-12-30, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timpsiii
Är du helt sjuk i huvudet? Jag skiter fullständigt i om han tycker om att leva på natten eller inte. Jag hoppas du förstår att de flesta människorna inte arbetar på natten utan försöker vila upp sig för att kunna vara utvilad till nästa dags arbete. Kanske är de dessa vuxna, väldigt efterblivna, respektlösa människor som ska visa respekt för de som faktiskt vill sova den normala tiden. Dessutom så gäller tystnad efter 23.

Det är du som är sjuk i huvudet. Tyst efter 23 är en kvarleva ifrån en totalitär tid som inskränker moderna värderingar och människors olika livsval. Var inte inskränkt utan visa respekt för din granne.
Citera
2014-12-30, 12:46
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Det är du som är sjuk i huvudet. Tyst efter 23 är en kvarleva ifrån en totalitär tid som inskränker moderna värderingar och människors olika livsval. Var inte inskränkt utan visa respekt för din granne.

De allra flesta människor jobbar dagtid, så det är ingen "kvarleva" nej. Den absoluta majoriteten av människor sover nattetid. Har man någon annan preferens så får man antingen vara tyst på natten eller bo avskilt från andra människor. Det finns ingenting att diskutera ens, tyst nattetid gäller i alla hyresrätter och bostadsrätter.
Citera
2014-12-30, 12:51
Medlem
Dmitris avatar
Lite juridisk bakgrund först.

Att ha en bostadslägenhet är en rättighet att hyra en viss lägenhet av bostadsrättsföreningen som äger huset. Regler för störningar, vräkningar m.m. är lika för bostadsrättslägenheter som för hyreslägenheter. Lagen är ganska hård man blir i båda fallen vräkt för upprepade störningar, problemet är att man måste styrka noga störningarna, genom vittnen, anteckningar som är bekräftade e.d. Det som man åker ut direkt på är fel eller utebliven hyresbetalning. Betalar man inte hyran är lagen helt klar man åker ut om fastighetsägaren begär det.

Störningar har blivit allt vanligare i bostadsrätter på sistone, allt fler kommuner köper en massa nybyggda bostadsrätter till sina soc.fall. Det är vanligt att man vid inflyttning i nybygge får familj från Somalia om 12 personer eller missbrukande, knarkande par till grannar. Uppsala och Västerås har köpt ca 300 lägenheter var under 2014. Alltså blir störningsfrågan allt vanligare, rådet är att dokumentera noga, stå på dig med brev och skrivelser. Ett problem är att om du blandar in massmedia så riskerar du bli svartlistad i framtiden, ingen vill hyra ut till den som verkar vara en bråkstake.
Citera
2014-12-30, 13:05
Medlem
tjackrunkarns avatar
Vågar du inte gå ner själv o säga till din jävla mes? Skickar ner bruden mitt i natten o hotar med polisen... Ta ett snack själv kanske?
Citera
2014-12-30, 13:07
Medlem
Bolliwollis avatar
Citat:

Bra jobbat, du är den första som lyckats göra mig arg på internet.
hade du sakt så där åt mig om jag hade samma problem som ts så hade jag lagt en höger k ansiktet på dig.
Jävla idiot.

OT: Ring securitas eller annan vakt bolag som har hand om byggnaden.
Ev gå över och säg att nästa gång ringer du polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in