Citat:
Ursprungligen postat av
Adelynne
Det låter som en dåligt skött brf om ni har en sån person som ordförande. Tyvärr vet man ju inte om sådant förrän man flyttat in och bott där ett tag.
Jag tycker att du och sambon ska anteckna alla störningar, med tidpunkt osv. Och kolla med grannarna runt om ifall fler blir störda. Ju fler ni är desto bättre. Misstänker du droger så ring polisen, eller om han kör rattfull. Sen tar du och gör en skrivelse till styrelsen om störningarna. Det är inte bara ordföranden som bestämmer i en brf, det gör medlemmarna och styrelsen är skyldig att ta upp frågor och ärenden som kommer in. Jag är säker på att det är fler som blir störda av den här killens festande. Ni bör ha en viceordförande eller en sekreterare i styrelsen som du kan lämna skrivelsen till.
(Vi har samma problem med ett fyllo i vår brf).
Ordföranden har inte mer makt än någon annan i styrelsen, annat än att ordföranden har utslagsröst vid omröstningar i styrelsen, så ordföranden "bestämmer" egentligen ingenting.
Ontopic så bör du ta upp detta med någon annan i styrelsen, förslagsvis vicevärden som normalt har hand om störningar i en bostadsrättsförening. Du ska givetvis inte behöva tolerera festande eller gap och skrik mitt i natten och allra minst på vardagar.
För att kunna ringa störningsjour så måste din BRF vara kopplad till en störningsjour, vilket jag gissar att den inte är med tanke på vilken ordning det verkar vara på styrelsen om ordföranden inte kan hålla sig ifrån högljutt festande på vardagsnätter. Du kan givetvis ringa polisen om det är för jävla högljutt, men jag hade gått genom styrelsen i första hand.