2014-12-26, 23:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Vi har det. Tyvärr är det 9-18 på helger och de gick efter det, tydligen. Det visar sig att de gör samma sak idag - lite taktkänsla får man ändå ha, kan tyckas.

Man kan ju undra varför man har regler som innebär att folk får börja banka och borra kl 9 en söndagmorgon? Det är ju precis det reglerna ska stävja. Klockan 9 en söndagmorgon skulle jag nog vara väldigt nära våldstendenser mot grannen om denne körde igång med slaggborren. Men som du säger, folk har ingen som helst känsla för vad som är OK och inte numer.
Citera
2014-12-26, 23:38
Avslutad
Jag råkar bo granne med en av de få arabfamiljer i mit bostadsområde, dom har en unge som lever rövare vid 23-24 tiden varje kväll, senare på helger. Jag har lyckats placera min säng vägg i vägg med ungens rum. Dum idé...

En annan granne skyllde på mig stenhårt när en ruta i entrédörren sprack, jag var dock inte i stan när det inträffade, hade kvitton och vittnen så jag gick fri men damen går fortfarande runt o säger att det var jag. Långt efteråt...

Det finns folk till allt...
Citera
2014-12-30, 03:22
Medlem
Jag har ett problem med mina grannar, bor i en relativt liten lägenhetsbyggnad där vi bor tätt in på varandra. Mina grannar knullar konstant, de har sex minst två gånger per dag under hela veckan. Vad fan ska jag ta mig till? Jag vill ju inte knacka på och besvära dem för det vore pinsamt som fan haha... Att skriva en lapp känns också lite löjligt men kanske är det det enda alternativet. Vad har ni gjort som har suttit i samma sits som mig?

Självklart ska de få ha sex, men att vakna upp mitt i natten av att de knullar är ganska störande när man ska upp tidigt till jobbet.
Senast redigerad av Henkooos 2014-12-30 kl. 03:27.
Citera
2014-12-30, 08:22
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkooos
Jag har ett problem med mina grannar, bor i en relativt liten lägenhetsbyggnad där vi bor tätt in på varandra. Mina grannar knullar konstant, de har sex minst två gånger per dag under hela veckan. Vad fan ska jag ta mig till? Jag vill ju inte knacka på och besvära dem för det vore pinsamt som fan haha... Att skriva en lapp känns också lite löjligt men kanske är det det enda alternativet. Vad har ni gjort som har suttit i samma sits som mig?

Självklart ska de få ha sex, men att vakna upp mitt i natten av att de knullar är ganska störande när man ska upp tidigt till jobbet.
Gör ett diagram i Excel där du med staplar visar deras samlagsstatistik under en månad. Så lägger du det i deras brevinkast, anonymt givetvis.
Citera
2014-12-30, 08:26
Medlem
Timpsiiis avatar
Granne festar mitt i natten (på vardagar)...

Hej!

Jag vaknade inatt av att min nedre granne som bor på BV festade rejält runt kl 01:30, så det fanns ju inte en chans för mig att somna om. Min flickvän gick ner och bankade rejält på dörren och sa åt honom, som för övrigt är ordf i min bostadsrättsförening(????), att de skulle sänka volymen på en gång och att det var första och sista gången vi säger till.

Han håller jämnt på med något varje vecka, oftast sitter han med sina kompisar och skriker när de spelar TV-spel mitt i natten även detta på vardagar när jag som vanligt ska upp tidigt och jobba. Händer väldigt ofta men detta är första gången vi fick nog och sa ifrån ordentligt. Min BRF har ingen hemsida och jag antar att det inte finns någon Sötrningsjour. Min BRF finns inte ens med på HSBs hemsida fast den tillhör HSB... Har ni någon idé om hur jag ska få tag i numret till störningsjour, för jag vet att det kommer inträffa fler gånger. Jag tänker inte springa ner varje gång till en 28 åring som beter sig som om han vore 15 och be honom sänka musiken mitt i natten. Tycker det borde vara ganska solklart för en vuxen man.
Citera
2014-12-30, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timpsiii
Hej!

Jag vaknade inatt av att min nedre granne som bor på BV festade rejält runt kl 01:30, så det fanns ju inte en chans för mig att somna om. Min flickvän gick ner och bankade rejält på dörren och sa åt honom, som för övrigt är ordf i min bostadsrättsförening(????), att de skulle sänka volymen på en gång och att det var första och sista gången vi säger till.

Han håller jämnt på med något varje vecka, oftast sitter han med sina kompisar och skriker när de spelar TV-spel mitt i natten även detta på vardagar när jag som vanligt ska upp tidigt och jobba. Händer väldigt ofta men detta är första gången vi fick nog och sa ifrån ordentligt. Min BRF har ingen hemsida och jag antar att det inte finns någon Sötrningsjour. Min BRF finns inte ens med på HSBs hemsida fast den tillhör HSB... Har ni någon idé om hur jag ska få tag i numret till störningsjour, för jag vet att det kommer inträffa fler gånger. Jag tänker inte springa ner varje gång till en 28 åring som beter sig som om han vore 15 och be honom sänka musiken mitt i natten. Tycker det borde vara ganska solklart för en vuxen man.

Så har även jag det, hittar du ingen störningsjour så ring polisen
Citera
2014-12-30, 08:33
Medlem
Det låter som en dåligt skött brf om ni har en sån person som ordförande. Tyvärr vet man ju inte om sådant förrän man flyttat in och bott där ett tag.

Jag tycker att du och sambon ska anteckna alla störningar, med tidpunkt osv. Och kolla med grannarna runt om ifall fler blir störda. Ju fler ni är desto bättre. Misstänker du droger så ring polisen, eller om han kör rattfull. Sen tar du och gör en skrivelse till styrelsen om störningarna. Det är inte bara ordföranden som bestämmer i en brf, det gör medlemmarna och styrelsen är skyldig att ta upp frågor och ärenden som kommer in. Jag är säker på att det är fler som blir störda av den här killens festande. Ni bör ha en viceordförande eller en sekreterare i styrelsen som du kan lämna skrivelsen till.
(Vi har samma problem med ett fyllo i vår brf).
Citera
2014-12-30, 08:37
Medlem
xitunos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Gör ett diagram i Excel där du med staplar visar deras samlagsstatistik under en månad. Så lägger du det i deras brevinkast, anonymt givetvis.

Kul idé!
Ta gärna med några bilder på kaniner!
Citera
2014-12-30, 08:45
Bannlyst
Måste vara fler i erat hus som blir störda en ni?
Sen tycker jag givetvis att han ska få mer en en varning av er innan ni går vidare varför har ni inte sagt till förut?

Well... snacka med grannarna skriv en ARGLAPP och förklara att ni inte tolererar mer festande gap o skrik nattetid och så får grannarna som stör/stört sig på honom skriva under, sen går ni och plingar på och överlämnar arglappen, om han efter denna "varning" fortsätter störa ring snuten på han!

Hur du inte kan hitta en kontaktperson till din BRF är ju helt galet, måste väl finnas ett telnr på räkningen tex?
Citera
2014-12-30, 08:49
Medlem
Timpsiiis avatar
Tack för tipsen!

Saken är den att många i min trappa är polare med denna killen så jag tror seriöst inte de skulle sätta honom i knipa, sen så bor alla ovanför min lägenhet så de blir nog inte alls störda av det faktiskt. Jag hör ju liksom allting genom hans tak (mitt golv). Har inte orkat gå ner och säga till innan för jag tror gång på gång att en vuxen människa ska förstå hur man beter sig i sitt lilla huvud, men där hade jag fel.

Ska försöka ta kontakt med någon i styrelsen och HSB för att informera om den ständigt höga ljudvolymen mitt i nätterna på vardagar.
Citera
2014-12-30, 08:51
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelynne
Det låter som en dåligt skött brf om ni har en sån person som ordförande. Tyvärr vet man ju inte om sådant förrän man flyttat in och bott där ett tag.

Jag tycker att du och sambon ska anteckna alla störningar, med tidpunkt osv. Och kolla med grannarna runt om ifall fler blir störda. Ju fler ni är desto bättre. Misstänker du droger så ring polisen, eller om han kör rattfull. Sen tar du och gör en skrivelse till styrelsen om störningarna. Det är inte bara ordföranden som bestämmer i en brf, det gör medlemmarna och styrelsen är skyldig att ta upp frågor och ärenden som kommer in. Jag är säker på att det är fler som blir störda av den här killens festande. Ni bör ha en viceordförande eller en sekreterare i styrelsen som du kan lämna skrivelsen till.
Ta inte upp droger. Det är bara fittigt. Han vill liksom att snubben ska vara tyst, inget annat.
Citera
2014-12-30, 10:55
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelynne

Ordföranden har inte mer makt än någon annan i styrelsen, annat än att ordföranden har utslagsröst vid omröstningar i styrelsen, så ordföranden "bestämmer" egentligen ingenting.

Ontopic så bör du ta upp detta med någon annan i styrelsen, förslagsvis vicevärden som normalt har hand om störningar i en bostadsrättsförening. Du ska givetvis inte behöva tolerera festande eller gap och skrik mitt i natten och allra minst på vardagar.

För att kunna ringa störningsjour så måste din BRF vara kopplad till en störningsjour, vilket jag gissar att den inte är med tanke på vilken ordning det verkar vara på styrelsen om ordföranden inte kan hålla sig ifrån högljutt festande på vardagsnätter. Du kan givetvis ringa polisen om det är för jävla högljutt, men jag hade gått genom styrelsen i första hand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in