2014-12-30, 01:04
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Är det samma sak med AN:s telefon, frågade jag, eller var det ett nytt försök att skapa trådsanning? Skylla på felskrivning.
Nej, det fanns inga skäl att undersöka AN:s telefon - det är ingen trådsanning...

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, AN hade ingen kontakt med VB således fanns inga skäl att undersöka hennes telefon .. Vad skulle de ta fram menar du - hennes samtal med sin dotter, mamma och gamla faster .. och varför då?
(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
Citera
2014-12-30, 01:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej, deras alibi är inte skört utan ett fullt normalt alibi i varandra - som dessutom styrks av deras restaurangbesök.
På vilket sätt styrks deras alibi efter kl 20:39 av restaurangbesöket? Om KJ talar sanning begicks mordet efter kl 20:39.

Två medbrottslingar som ger varandra alibi är värdelöst.

Vid vilket klockslag försvann VB? Man försvinner inte bara för att man försvinner utom synhåll och inte pratar i mobil.
Citera
2014-12-30, 01:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
På vilket sätt styrks deras alibi efter kl 20:39 av restaurangbesöket? Om KJ talar sanning begicks mordet efter kl 20:39.
Av varandra.
Att KJ ljuger som en häst travar framgår i förhören - så varför skulle han vara ärlig om tiden när han försöker skylla ifrån sig ett mord.

Citat:
Två medbrottslingar som ger varandra alibi är värdelöst.
Ännu ett fäktande försök från dig ser jag.

Citat:
Vid vilket klockslag försvann VB? Man försvinner inte bara för att man försvinner utom synhåll och inte pratar i mobil.
Läs FUP.

Eller så får du väl köpa att KJ mördade henne strax efter nio och inte före -- för det är ju klockslaget han anger.
Citera
2014-12-30, 01:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej, det fanns inga skäl att undersöka AN:s telefon - det är ingen trådsanning...

(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
Varför påstod du då att AN:s telefon är undersökt?
Citat:
De blev kontrollerade - både deras förehavande aktuell kväll, telefon, dator och en kort tid med spaning som inte gav något ... sen insåg de att det var dags att rikta in sig på KJ ..
Han hade ju ljugit om sina förehavanden under kvällen, var han sökt, befunnit sig osv osv ...

De avfördes således och misstankarna mot KJ stärktes under utredningens gång - svårare är det inte, trots att somliga rättshaverister inte förstår hur det fungerar när pusslet läggs.
Citera
2014-12-30, 01:10
Medlem
Citat:

AN som var farligt svartsjuk, har ljugit och som har hotat att döda mordoffret- klart som fan att det fanns skäl att undersöka ANs telefon!
Citera
2014-12-30, 01:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
AN som var farligt svartsjuk, har ljugit och som har hotat att döda mordoffret- klart som fan att det fanns skäl att undersöka ANs telefon!
Nej, det gjorde det inte -och därför undersöktes den inte heller.
Citera
2014-12-30, 01:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Av varandra.
Att KJ ljuger som en häst travar framgår i förhören - så varför skulle han vara ärlig om tiden när han försöker skylla ifrån sig ett mord.

Ännu ett fäktande försök från dig ser jag.

Läs FUP.

Eller så får du väl köpa att KJ mördade henne strax efter nio och inte före -- för det är ju klockslaget han anger.
Jag har läst FUP. Sluta slingra dig, när försvann VB? Strax efter nio, föreslår du. Vad har MB för alibi då? Vad har du för belägg för att VB försvann efter nio? Är det KJ:s påstående?
Citera
2014-12-30, 01:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Varför påstod du då att AN:s telefon är undersökt?
Telefon är singular - inte plural (telefoner)
Citera
2014-12-30, 01:14
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag har läst FUP. Sluta slingra dig, när försvann VB? Strax efter nio, föreslår du. Vad har MB för alibi då? Vad har du för belägg för att VB försvann efter nio? Är det KJ:s påstående?
Nej, jag föreslår inte det - KJ som försöker skylla ifrån sig mordet försöker påstå att hon försvann då ..

KJ - inte jag.

Och vi kanske skall utgå ifrån att han vet ungefär när han tog livet av henne .. det känns ju lite logiskt.
Citera
2014-12-30, 01:15
Medlem
Citat:
Nej, deras alibi är inte skört utan ett fullt normalt alibi i varandra - som dessutom styrks av deras restaurangbesök.

Dessutom styrks det extra av att de helt uppenbart inte pratat ihop sig utan talar utifrån de egna minnesbilderna.

Hur kan restaurangbesöket stärka deras alibi för tiden efter besöket?
Citera
2014-12-30, 01:20
Moderator
OYs avatar
Citat:
Datorn är alltså en trådsanning. Är det samma sak med AN:s telefon?

Mycket går av bara farten när vissa påstår saker och ting, en gång är ingen gång sägs det, hur många fartmissar har micro113 i protokollet?

Som sagt, taxikvittot säger inte något om vem som satt i bilen. Och AN mobil samt parets dator är inte undersökta såvitt allmänt känt är. Bra att folk bromsar in micro113 som verkar lida av tunnelseende, kan bli så när det går för fort.
Citera
2014-12-30, 01:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Telefon är singular - inte plural (telefoner)
Deras telefon. Försöker du plantera trådsanningen att AN inte hade en egen?
Citat:
Nej, jag föreslår inte det - KJ som försöker skylla ifrån sig mordet försöker påstå att hon försvann då ..

KJ - inte jag.

Och vi kanske skall utgå ifrån att han vet ungefär när han tog livet av henne .. det känns ju lite logiskt.
Ska vi utgå från att VB försvann ur KJ:s sikte kl 21, och att vi inte vet vad som hände efter det? Ska vi tro att MB är oskyldig för att hans älskade hustru ger honom alibi? Eller ska vi tro att AN är oskyldig för att hennes älskade MB ger henne alibi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in