2014-12-29, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Där är en ny version som är i gold collection och en tidigare.

meeh den tidigare såg ju bättre ut ju.. Den finns inte längre va?
Citera
2014-12-29, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qa12123
Det är samma som Celebration L, 999 kr.

Förstår inte varför inte Svea lägger upp alla tårtor på deras hemsida !
Citera
2014-12-29, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerskott
Ingen Royal Party i närheten?

899 kr: Kick On från Royal Party har 756 gram /19 =39,789... gram per skott.

1299 kr: Svea Crackling Mine 50 mm 596g krutvikt /16 och 37,25 g per skott. Trälåda...

1299 kr: Svea Bomb Extreme 45 mm 975 gram / 37 = 26,35 gram per skott

Edit: Över budget men det brukar tyvärr bli mer än man egentligen har råd med

Dålig koll, bor i Malmö området !
Citera
2014-12-29, 22:31
Medlem
mrbooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zyzlite
Någon som har video på gold collection?
https://www.youtube.com/watch?v=YYfTYsDkJfc
Citera
2014-12-29, 22:37
Medlem
Harrybs avatar
Så då var man på två stycken provskjutningar idag, Fyrverkerimästarna och Extremefireworks. Måste säga att Fyrverkerimästarnas produkter imponerade mycket på mig, deras tårtor är inte världen snabbaste. Men ojoj vilka färger och så minimalt med rök. Precis som deras produkter är mycket röksvagare än alla andras. Och deras effekter imponerar duktigt. Gillade årets testvinnare (Showtime), effekterna var riktigt snygga och kometerna lös upp som bara den.

Sen så på Extremefireworks sidan så var det Enzo, Ghost och Woodstock som var favoriterna. Deras Tempest och Daytona har exakt likadana effekter, hade hellre köpt Tempest för 499kr än Daytona för 999kr. Tyckte dessutom att Tempest var bättre, gick inte lika högt därför kändes den större. Så står ni i valet och kvalet mellan Tempest och Daytona så kör Tempest.

Sen i och med att det var Fyrverkerigården som höll i den provskjutningen bjöds det på en del fräcka tårtor, några 6or (kanske 8or) men dom två sista var 2st 10" riktigt maffigt.
Citera
2014-12-29, 22:42
Medlem
Raskaoverisens avatar
Hammargrens Jubileumsbatteri tycker jag är kanon förut hade jag den som avslutningstårta synd att den blivit så dyr https://www.youtube.com/watch?v=Xzs_JHaJXzA
Harald nyborg säljer visst också Hammargrens fast i annan förpackning någon som vet om den finns i deras sortiment?
Citera
2014-12-29, 22:46
Medlem
Aerials avatar
Har ni precis som många andra här inne fått upp ögonen väldigt mycket för EF's Woodstock tårta, så det lutar åt ett köp av den imorgon.
Tyvärr är det dåligt med Extreme återförsäljare runt Stockholm/södra sidan.
Ska ju tydligen finnas en i Södertälje och en i Tyresö vad jag förstår. Någon som har vart där nyligen och som kan bekräfta om Woodstock fortfarande finns i lager? Det vore surt att åka långt och så visar det sig att den är slut

Tar gärna emot andra förslag på tårtor för mellan 600-1000 kronor som är bra och prisvärda
Citera
2014-12-29, 22:48
Medlem
Verkar ändå som Harald Nyborg har schysta tårtor för bra pris !
Citera
2014-12-29, 22:50
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
.50 Super Monster hette de jag köpte. Huvudsaken det smäller bra!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aerial
Har ni precis som många andra här inne fått upp ögonen väldigt mycket för EF's Woodstock tårta, så det lutar åt ett köp av den imorgon.
Tyvärr är det dåligt med Extreme återförsäljare runt Stockholm/södra sidan.
Ska ju tydligen finnas en i Södertälje och en i Tyresö vad jag förstår. Någon som har vart där nyligen och som kan bekräfta om Woodstock fortfarande finns i lager? Det vore surt att åka långt och så visar det sig att den är slut

Tar gärna emot andra förslag på tårtor för mellan 600-1000 kronor som är bra och prisvärda

Jag köpte en woodstock i södertälje i lördags så då fanns det iaf
Citera
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyro-Leffe
meeh den tidigare såg ju bättre ut ju.. Den finns inte längre va?

Finns säkert några hos någon återförsäljare, men ingen jag sett hittills i år faktiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Måste säga att Fyrverkerimästarnas produkter imponerade mycket på mig, deras tårtor är inte världen snabbaste. Men ojoj vilka färger och så minimalt med rök. Precis som deras produkter är mycket röksvagare än alla andras. Och deras effekter imponerar duktigt.

Sluta göra mig ännu mer sugen på en Kick Off! Får klara mig på 1001 Natt i år och ta den nästa

Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Sen i och med att det var Fyrverkerigården som höll i den provskjutningen bjöds det på en del fräcka tårtor, några 6or (kanske 8or) men dom två sista var 2st 10" riktigt maffigt.

Måste ta mig dit ner något år. Största jag sett irl tror jag är 4or faktiskt. Lär vara en upplevelse

Citat:
Ursprungligen postat av Hkungen9
Verkar ändå som Harald Nyborg har schysta tårtor för bra pris !

Det var bättre förr! https://fyrverkerierfanatikern.files.wordpress.com/2014/11/harald_nyborg_prisutveckling_2007-2014.pdf :/
Citera
2014-12-29, 22:51
Medlem
zyzlites avatar
Har ju redan massa tårtor o sånt nu. Men vad tror ni. Ska man köpa en Showtime bara för att? Kanske blanda den med Eldorado eller något? Har ju trots allt en Paris som jag inte vet vad jag ska göra med. Någon som har en bra tanke om vad jag kan göra med den? Någon som ska köpas till eller tilläggas i det jag redan köpt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in