2014-12-29, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Något av köpelagen Färjestad eller Luleå

Tror det blir Finland eller Schweiz, bara en känsla. om något svenskt lag plockar honom lär det bli Skellefteå, färjestad har väl redan dementerat att han är på deras radar?
Citera
2014-12-29, 16:50
Medlem
slirrefirres avatar
http://play.shl.se/video/10765462/

Känns som att Modo kommer att få en riktigt tuff match imorn.
Citera
2014-12-29, 17:19
Moderator
vfs avatar
Burström mordhotad i går enligt uppgift. Undrar hur HV ser på det? Det blev ett jävla liv när en skitunge "mordhotade" Wesslau, är det samma sak nu eller hycklas det?

http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/burstrom-mordhotad--i-matchen-mot-hv-71/

Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Nu tappar du det helt. Tweeten räknas som ett mordhot, vare sig du vill eller inte. Sen är det polisens uppgift att avgöra om hotet är reellt eller inte.

Så, tyckte du det var okej när du och din familj blev mordhotade?

Vad tycker du?
Citera
2014-12-29, 17:20
Medlem
m4tt145s avatar
Enligt Pesonens agent var Luleå inte särskilt hett. Personligen hoppas jag på Leksand, men det känns tveksamt.
Citera
2014-12-29, 17:21
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Burström mordhotad i går enligt uppgift. Undrar hur HV ser på det? Det blev ett jävla liv när en skitunge "mordhotade" Wesslau, är det samma sak nu eller hycklas det?

http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/burstrom-mordhotad--i-matchen-mot-hv-71/

Vad tycker du?
Haha underbart. Vilka jävla sopor.
Citera
2014-12-29, 17:30
Medlem
Embas avatar
Citat:

Vad tycker du?

Förkastligt om det nu är sant.

Och ska såklart utredas.

Ganska luddig artikel. Men det är alltså en spelare som ska ha mordhotat Burström?
Citera
2014-12-29, 17:36
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Förkastligt om det nu är sant.

Och ska såklart utredas.

Ganska luddig artikel. Men det är alltså en spelare som ska ha mordhotat Burström?

Utredas? Det bör väl polisanmälas och den som har utdelat hotet bör väl fällas i domstol?

Citat:
Enligt Skellefteås Oskar Sundqvist ska Tre Kronor-backen Niclas Burström ha attackerats verbalt på isen.
– Nisse Burström fick ta ett mordhot i dag, säger han till Norran.

Inte speciellt luddigt enligt mig, men jag misstänker HV tiger ihjäl det.
Citera
2014-12-29, 17:37
Medlem
Den enda källan är Norran och Sundqvists ord "Burström ska vad jag ha hört blivit mordhotad"

Eftersom mordhot är en allvarlig anklagelse är det väl bara för Burström att säga vem som sa det och att SAIK sedan lämnar in en polisanmälan, men eftersom inget av det är gjort så får man ju känslan av att det är BS.

Säger inte att det inte har inträffat men lite mer belägg än "jag har hört att han blev mordhotad" bör man ha för att man ska ta det seriöst i detta fallet.

Om dessa uppgifter stämmer är jag inte sen med att fördöma det per omgående, mordhot är rejält övertramp
Citera
2014-12-29, 17:49
Medlem
Embas avatar
Citat:
Utredas? Det bör väl polisanmälas och den som har utdelat hotet bör väl fällas i domstol?

Inte speciellt luddigt enligt mig, men jag misstänker HV tiger ihjäl det.

Superluddigt. Och vad är det i ordet utredas du inte förstår?

Förmodligen är det ren och skär lögn. Men det ska bli intressant och se hur det slutar!
Senast redigerad av Emba 2014-12-29 kl. 17:52.
Citera
2014-12-29, 18:01
Medlem
Inte ok om det så är fallet, men man kan ju tycka att man kan namnge spelaren som sa det om man nu ändå ska gå ut med det i media.
Citera
2014-12-29, 18:25
Medlem
Mikojans avatar
Hur många "grisar" har HV 71 som skulle kunna mordhota motståndare? Hur långt behöver man räkna?

Ser annars ut som att Nisse Burström tycker det är lite jobbigt. Kanske pinsamt. Stillsam, duktig back och möjligen att mordhoten haglar i SHL? Vad vet vi vid tangentborden?
Citera
2014-12-29, 18:27
Medlem
LT10s avatar
Ryktas om att Roger Melin blir Challes ersättare. Vi får väl se om det stämmer. Tycker det verkar som en vettig lösning, jag har länge velat ha in lite nytt blod i förening, en som inte har haft något med föreningen att göra tidigare. Tror att det är det som krävs för att utveckla föreningen framåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in