Citat:
Ursprungligen postat av
BadBeatLivet
10 saker som jag hoppas på ska hända i dom nya filmerna;
1.Jorge från snabba cash är med i någon av filmerna, han är en vass skådis som är trovärdig som kriminell.
2.Hoppas en av filmerna baseras på Helikopter rånet ( av anledningen att det är det häftigaste rånet någonsin)
3.Hoppas en av filmerna baseras på Arlanda rånet (av anledningen att det var ett spektakulärt rån, mycket pengar försvann efteråt, folk tjallade ( Volkan ) , Volkan blev även mördad i Finland pga detta, det var mycket händelser som skulle göras enkelt och bra på film)
4.Jag hoppas få se något utav Frank Wagner, detta tror jag kommer ske då mycket hände Peter Rätz även efter att han blivit avslöjad (lyssna på P3 dokumentären Peter Rätz)
5. Jag vill se tyngre kriminella, "Putte och Atta på hisingen" känns inte som trovärdiga tungt kriminella för mig, scenen i kodnamn Lisa när Frank går in i varuhuset för att locka fram ryssarna så får jag liksom ingen otäck känsla av små grabbarna som följer efter honom, känns som att Frank´s uppbyggda rykte skulle locka fram tyngre kriminella som vill knäppa honom.
6. Vill se mycket mer MC miljö, någon film där Seth dras in i någon sorts HA eller Bandidos deal skulle va kul.
7. Rydellgänget måste få fler medlemmar, Jag gillade första filmen när dom var typ 15-20 pers där i stugan.
8. Vill ha tillbaka Seth från de första filmerna, han kändes mycket råare och farligare, känns som att han mjuknade lite i de 3 sista filmerna, gillade han bättre från början, detta skulle kunna ske genom att typ Sophie dör och han går tillbaka till sitt gamla jag.
9. Agrell lämnar inte GSI.
10. Vill se en till film om en fritagning från ett fängelse, fast mer spektakulärt, kanske Seth åker dit på livstid i näst sista filmen och Rydellgänget ska frita honom i den sista?.
Åsikter?
Åsikterna kommer här:
1. Instämmer till fullo.
2. Håller inte med, då Alla Råns Moder redan porträtterar ”det häftigaste rånet” någonsin, fast i Falk-universumet. Då ser jag hellre…
3. …detta. Inte något som baseras helt på Arlandarånet, just av anledningen att detta är ett ”Falk-universum” där det rånet aldrig skett. Men intressanta berättelser om rånares liv före och efter ett stort rån ser jag hemskt gärna, tycker det kan göras bättre än vad som presenterats i tidigare Falk-filmer.
4. Jag tror på ett litet cameo appearance. Ingen (?) vet väl om Joel Kinnaman varit med något under inspelningen av de nya filmerna? Jag ser framför mig hur de i hemlighet åkt ut och filmat Joel på någon exotisk plats i världen, där Frank Wagner nu är på flykt.
Men jag har svårt för hur de ska få in honom i storyn. Enda sättet jag skulle kunna tänka mig är att Johan vänder sig till Frank för att få information om något. Men jag ser det som orimligt att Johan skulle lyckas få tag på honom, eller att Frank skulle vara intresserad av att hjälpa till. Slutsats: Jag ser gärna Wagner igen, men då måste han fylla en funktion, vilket blir svårt.
5. Håller även här helt med dig.
6. Mycket sant, outvecklad miljö i filmerna. Överlag vill jag se kriminella med en ”nisch” ex. bikers, nazister mm. Hoppas på mer sådant.
7. Du har så rätt så, men det har gjorts snyggt! Från början verkade de vara ett fruktat, välkänt och respekterat gäng, men i takt med att folk dör och blir gripna blir de riktigt maktlösa. Resan från scenen i stugan som du beskriver (Nja, riktigt så många som 15-20 är de inte…) till att Tok-Conny sitter och gnäller på Seths balkong (”Faaan, Frank vet ju allt om oss”) görs riktigt bra - Rydellgänget blir sakta men säkert Seths Kalasklubb, som Sophie vackert uttryckte det.
Det har tagits upp i tråden tidigare, men i första GSI-filmen berättar ju Patrik Agrell att ”halva gänget sitter inne, de flesta på livstid”. Det vore ju logiskt om någon släpptes ut snart.
8. Tror du är rätt ute här, Seths utveckling kommer helt att bero på Sophie. Men samtidigt verkar det ju hända något med hans dotter, det kan säkert påverka honom något enormt.
https://www.youtube.com/watch?v=ZFuxpg8iCwA
9. Det tror jag nog han blir tvingad till, då jag är rätt så säker på att han kommer trilla av pinn.
10. Vapenbröder är den bästa Falk-filmen enligt mig, så ja – hemskt gärna mera fritagningar! Dock känns det inte som att Rydellgänget är kapabla till något sådant, i så fall måste det till några utländska ex-militärer eller något som de samarbetar med. Alltså – Vapenbröder. Så en fritagning borde då ske med några andra gäng/organisationer.