2014-12-29, 13:03
Medlem
TaeYeonGoos avatar
Hej! Jag anar rätt starkt nu att jag har drabbats av svamp...Först svullnade jag bara upp och ned i nån dag så trodde bara jag hade rätt sköra slemhinnor. Sen började det kittlas på ett rätt jobbigt sätt men det gick att ignorera och trodde bara jag var torr. Nu på morgonen kliar det som hellvete och har fått 2 stora flytningar som såg rätt äckliga ut...Typ en väldigt lös, luktfri med klumpar i.

Hur fan kan jag ha fått detta? Har legat med min dejt rätt mycket på sista tiden och vi körde utan förspel så antar att det blivit irriterat. Har svullnat rätt rejält varje gång och haft så ont att jag inte kan sitta men annars har det varit skönt.

Jag vill ha tips på vad som får bort detta snarast möjligt! Och det smittar inte va? Men är ändå rädd för att ha sex med någon IFALL personen får nå symtom
Citera
2014-12-29, 13:07
Medlem
http://www.apotea.se/diflucan-kapsel-150-mg-1-st
Citera
2014-12-29, 13:27
Medlem
Brokenbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagska
http://www.apotea.se/diflucan-kapsel-150-mg-1-st

Börja i stället med lokal behandling, tex Pevaryl salva och vagitorie. Det finns i engångsbehandling för insidan och så smörjer du utsidan tre dagar efter det blivit bra. Diflucan är ett läkemedel som interagerar med fruktansvärt många läkemedel och tar hårt på kroppen.
Citera
2014-12-29, 13:58
Medlem
TaeYeonGoos avatar
Köpte nån salva, men vet inte hur mycket den hjälper mot själva svampen. Vet att den lindrar klådan iaf. Den heter Canesten 1%.

Är diflucan fungerande? Hur pass bra hjälper den?

Vad kan ha orsakat detta så plötsligt?
Citera
2014-12-29, 14:02
Medlem
Sereenas avatar
En svampinfection kan blossa upp av lite av varje, tex stress, irritation från sexuell akrivitet, ändringar i kosten (kanske ätit mer socker än normalt över jul) mm
Citera
2014-12-29, 14:04
Medlem
TaeYeonGoos avatar
Typ allt det låter som något jag gör dagligen dock.
Hur fort tror ni att jag kan bli av med den på salvan jag köpte? Ska till ungdomsmottagning imorgon också så kan se kolla..Känner mig så elak som dissar min dejt..Men vet ni om det smittar?
Citera
2014-12-29, 14:09
Medlem
Isets avatar
Ja, det kan smitta. Inget sex på ett litet tag. Som om du ändå skulle vilja med klåda, lukt o keso-flytningar...

Apoteket har bra grejer. Tvätta trosorna rejält varmt sen så svampen dör o inte kommer tillbaka.

Svamp kan även uppkomma vid ny partner. Ny bakterieflora o så.

Säg till killen att mensen kom tidigt.
Citera
2014-12-29, 15:20
Medlem
Brokenbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaeYeonGoo
Köpte nån salva, men vet inte hur mycket den hjälper mot själva svampen. Vet att den lindrar klådan iaf. Den heter Canesten 1%.

Är diflucan fungerande? Hur pass bra hjälper den?

Vad kan ha orsakat detta så plötsligt?

Det funkar. Diflucan funkar också, men är som jag skrev ett bäldigt potent läkemedel. Så ta det bara i nödfall, och kolla mot dina andra läkemedel (om du har några) så de inte interagerar.
Citera
2014-12-30, 00:30
Medlem
TaeYeonGoos avatar
Har inte jättemycket klåda nu efter jag typ knarkar krämen som ska lindra. Ibland kan det ''kittla'' till men det går att ignorera.

Dessa flytningar är jätteäckliga...Känns ibland som jag kissar på mig för de bara rinner Och dessa gulvita klumpar...usch! Finns det något man kan göra för att minska det?

Köpte det där diflucan vid 5 tiden och svalde rätt fort....så hoppas att det hjälper tills imorgon!

Har endast p-piller (Neovletta) som jag tar.

Han vet att jag inte får mens eller kan bli gravid så skulle nog bli jättekonstigt :/

Tror ni han skulle misstänka något ifall vi hade sex med typ kondom sen upptäcker han kesoflytningar? Eller tror ni han inte skulle bry sig?
Citera
2014-12-30, 00:37
Medlem
Brokenbacks avatar
Svamp är ingen könssjukdom, du kan lungt ha sex. Missbruka inte salvan, den är inte lindrande (även om den lindrar för stunden) utan behandlande och ska inte överdoseras.

Ha det så skönt!
Citera
2014-12-30, 09:40
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Har inte jättemycket klåda nu efter jag typ knarkar krämen som ska lindra. Ibland kan det ''kittla'' till men det går att ignorera.

Dessa flytningar är jätteäckliga...Känns ibland som jag kissar på mig för de bara rinner Och dessa gulvita klumpar...usch! Finns det något man kan göra för att minska det?

Köpte det där diflucan vid 5 tiden och svalde rätt fort....så hoppas att det hjälper tills imorgon!

Har endast p-piller (Neovletta) som jag tar.

Han vet att jag inte får mens eller kan bli gravid så skulle nog bli jättekonstigt :/

Tror ni han skulle misstänka något ifall vi hade sex med typ kondom sen upptäcker han kesoflytningar? Eller tror ni han inte skulle bry sig?

Säg som det är?

"Jag känner inte för att ha sex för jag har råkat ut för ett svampangrepp/candida infektion"

Citat:
Ursprungligen postat av Brokenback
Svamp är ingen könssjukdom, du kan lungt ha sex. Missbruka inte salvan, den är inte lindrande (även om den lindrar för stunden) utan behandlande och ska inte överdoseras.

Ha det så skönt!

Svamp kan dock smitta partnern så att dom ochså får ett angrepp.
Citera
2014-12-30, 10:06
Bannlyst
Citat:
Hej! Jag anar rätt starkt nu att jag har drabbats av svamp...Först svullnade jag bara upp och ned i nån dag så trodde bara jag hade rätt sköra slemhinnor. Sen började det kittlas på ett rätt jobbigt sätt men det gick att ignorera och trodde bara jag var torr. Nu på morgonen kliar det som hellvete och har fått 2 stora flytningar som såg rätt äckliga ut...Typ en väldigt lös, luktfri med klumpar i.

Hur fan kan jag ha fått detta? Har legat med min dejt rätt mycket på sista tiden och vi körde utan förspel så antar att det blivit irriterat. Har svullnat rätt rejält varje gång och haft så ont att jag inte kan sitta men annars har det varit skönt.

Jag vill ha tips på vad som får bort detta snarast möjligt! Och det smittar inte va? Men är ändå rädd för att ha sex med någon IFALL personen får nå symtom

Risken är liten att smitta manlig partner. Svamp trivs dåligt på penis p.g.a. flera faktorer. Dessutom är det enkelt att bli av med som kille.

Svamp brukar misstas för könssjukdomen Trikomonaskolpit. Därför bör du kolla upp dig innan du börjar använda antisvampmedel i underlivet, då detta kan påverka pH-balansen negativt och göra dig mer mottaglig för svampinfektioner i framtiden. Det är generellt en mycket dålig idé att använda vagitorium i form av antisvampmedel, det är bättre att låta kroppen ta hand om det på egen hand, men det kan ta flera dagar upp till veckor.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Trikomonaskolpit
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in