Citat:
Observera att SD har knappt 13% av rösterna så de representerar inte särskilt många där de sitter i sin självvalda öken.Du får nog vara mer konkret om vi skall kunna ta dig på allvar här.
Ett antal partier gjorde specialavtal för att utesluta ett annat parti SD, troligen p.g.a. 1) Att de inte gillar partiets politik och 2) De trots kraftiga ansträngningar i 4 års tid inte har lyckats vänta SDs ökande folkliga stöd och de börjar känna att handlings- och beslutsfriheten börjar bli hotad.
Men istället för att vi skall käbbla så tänkte jag kolla med dig om din åsikt om när SD bör få komma till tals då?
Jag ger några exempelalternativ:
1.) När SD är enskilt största parti (men mindre än 50%)?
2.) När SDs block (som kan bestå av SD självt eller eventuella framtida koalotionspartier) är större än alla andra block?
3.) När SD självt har > 50% av rösterna?
4.) Eget alternativ.
Vad tycker du är demokratiskt? När tycker du att SD skall få vara med och besluta något i riksdagen?
Ett antal partier gjorde specialavtal för att utesluta ett annat parti SD, troligen p.g.a. 1) Att de inte gillar partiets politik och 2) De trots kraftiga ansträngningar i 4 års tid inte har lyckats vänta SDs ökande folkliga stöd och de börjar känna att handlings- och beslutsfriheten börjar bli hotad.
Men istället för att vi skall käbbla så tänkte jag kolla med dig om din åsikt om när SD bör få komma till tals då?
Jag ger några exempelalternativ:
1.) När SD är enskilt största parti (men mindre än 50%)?
2.) När SDs block (som kan bestå av SD självt eller eventuella framtida koalotionspartier) är större än alla andra block?
3.) När SD självt har > 50% av rösterna?
4.) Eget alternativ.
Vad tycker du är demokratiskt? När tycker du att SD skall få vara med och besluta något i riksdagen?
4. SD är som sagt ett parodi på ett riksdagsparti Monty Python kunde troligen inte göra det bättre eller sämre om man så vill.
Om SD skulle göra sig av med sina okunniga partiledning och visa på att de verkligen satt sig in i den svåra invandringsfrågan utan att ta till idiotpopulistiska vinklingar och nyanserat sina idiotförslag så skulle jag tycka att andra partier borde kunna samarbeta med dom. Men för säkerhets skull så borde de nog byta namn också.