2014-12-29, 00:40
Medlem
IIIDraculs avatar
Förnekelse. Sluta ljuga för dig själv. Du är knarkare. Steg 1 är att erkänna det, inse det för dig själv. För din skull.
Citera
2014-12-29, 01:39
Medlem
deathbycannabiss avatar
Om jag hade varit dig så hade jag försökt få tag på ibogaine och sjukskrivit mig i en vecka.

Ta detta i tre omgångar, efter dessa tre omgångar så kommer du inte vilja bruka någon drog igen.

Ibogaine är mirakeldrogen som botar beroenden https://www.youtube.com/watch?v=mEdxrHud5tE
Citera
2014-12-29, 04:24
Medlem
AshbergSerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deathbycannabis
Om jag hade varit dig så hade jag försökt få tag på ibogaine och sjukskrivit mig i en vecka.

Ta detta i tre omgångar, efter dessa tre omgångar så kommer du inte vilja bruka någon drog igen.

Ibogaine är mirakeldrogen som botar beroenden https://www.youtube.com/watch?v=mEdxrHud5tE

Vet inte vad det är, men tänker inte se en 48min lång dokumentär om det. Tagit både DMT och LSD dock, och de botar ingenting. När det väl ger önskad effekt så tänker man lite skevt i några dagar sen är allt normalt igen. Menar då DMT. LSD har jag aldrig fått något gott ur, bara 20-40min skevt mående sen hellvetesångest.

Vissa människor har problem djupare än att en tripp löser det.

Att fortsätta tråden lite.. Det känns att det varit mycket ledighet från jobbet nu, för det är jobb imorgon och jag kan inte sova. För många dagar som det brukats på.
Som jag nämnde i första, så går det inte om man brukar för mycket.

Gäller att komma back on track nu.. Men det är mycket ledighet kommande vecka också.
Citera
2014-12-29, 06:00
Medlem
deathbycannabiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AshbergSerDig
Vet inte vad det är, men tänker inte se en 48min lång dokumentär om det. Tagit både DMT och LSD dock, och de botar ingenting. När det väl ger önskad effekt så tänker man lite skevt i några dagar sen är allt normalt igen. Menar då DMT. LSD har jag aldrig fått något gott ur, bara 20-40min skevt mående sen hellvetesångest.

Vissa människor har problem djupare än att en tripp löser det.

Att fortsätta tråden lite.. Det känns att det varit mycket ledighet från jobbet nu, för det är jobb imorgon och jag kan inte sova. För många dagar som det brukats på.

Gäller att komma back on track nu.. Men det är mycket ledighet kommande vecka också.
Om du läser på wikipedia så ser du att just ibogaine är inget man bara trippar på. Ibogaine har förmåga att få bort en rad beroende sjukdommar samt den fysiska absen man får när man slutar
http://en.wikipedia.org/wiki/Ibogaine#Treatment_for_various_addictions

Citera
2014-12-29, 08:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AshbergSerDig

Ja, om ledighet = knarka så förstår jag att det är ett problem.. :-/
Citera
2014-12-29, 13:47
Medlem
Big.Bangs avatar
Klart det går rent teoretiskt det fattar ju alla. Fast sen om man en gång har haft ett missbruk så tyder ju det på att man inte är den starkaste personen och jag skulle inte leka med elden om jag var i den positionen.
Citera
2014-12-29, 14:28
Medlem
erdballs avatar
Till TS, du borde nog rannsaka dig om varför du brukar droger. Kanske tala med en psykoterapeut, det låter säkert larvigt och klyschigt men tro mig det kan mycket väl hjälpa dig att komma till många insikter.

Om vi ska ta upp ett par olika klasser av droger är mina erfarenheter iaf att det är omöjligt att rekreationellt nyttja opioider om det sker någorlunda regelbundet. It's a slippery slope... Benzodiazepiner likaså om man lider av ångest. För det är ett fantastiskt plåster, men när man ska riva av plåstret gör det desto mer ont! Benz kan t.om orsaka livshotande epilepsianfall vid avtändning(hänt mig flera ggr).

Hallucinogener, centralstimulantia däremot tror jag kan brukas rekreationellt om brukaren har lite disciplin.
Citera
2014-12-29, 15:29
Medlem
gulmans avatar
Steg 1: kapitulera. när du väl kapitulerat kan vi börja snacka.
en är för mkt, och tusen aldrig nog min vän
Citera
2015-01-01, 11:05
Medlem
proxyLains avatar
Även om det nu är relativt kontrollerat, är det ju endå uppenbart helgpundande.
Iom att TS haft problem med missbruk, så är ju chansen ganska hög att det återigen går överstyr. Varför leka rysk roulette?
Citera
2015-01-01, 11:12
Avslutad
Du kolla senaste inläggen ( inte i denna tråd ), snubben har totalkaosat, tyvärr.
Citera
2015-01-01, 11:46
Avslutad
(FB) Vad för substanser går du på just nu?

Grattis! Komma ur beroende, men ändå bruka ibland. Det går inte!
Citera
2015-01-01, 16:39
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deathbycannabis

Men sedan måste man ändra sin livsstil också efter en Ibogain-behandling annars är det lätt att hamna i samma mönster igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in