2014-12-26, 16:22
Medlem
AshbergSerDigs avatar
Hej allesammans. Den som vill veta hur jag levde på slutet innan jag åkte på behandling, i den djupaste, trasigaste delen av mitt beroende så kan ni läsa denna tråd https://www.flashback.org/t2477354.

I vilket fall så körde jag stenhårt på 12stegsmodellen 6månader, det ändrade mitt sätt att se på vissa saker, framförallt så kan jag efter det se, och acceptera min egen del i det som händer i mitt liv.
Efter att ha kört 12steg 6mån så började jag "fuska", testa att bruka lite på helgerna. Det gick bra tills dess att jag körde på 2v i steck, och hamnade i samma misär som mitt tidigare missbruk.

Sen var det 12steg igen, en kort period. Sen bestämde jag mig för att göra det jag mår bra av.
Rutiner, jobb, mat på fasta tider och sömn. Även medicinering med gabapentin som jag tar precis som min läkare på psyk ordinerar, 600mgx3 om dagen.

Sen jag fick denhär medicineringen och skött rutinerna, så började jag må bra.. Eller inte bra som normalt folk, men jämfört hur jag mått senaste 10-12åren.
Då var det dags igen, jag började ta lyrica fredagar och lördagar, slutade lördagnatt kl2, och var tillbaka på jobbet måndag.

Sen har jag utvecklat detta, tagit allt möjligt fredagkväll till lördagnatt kl 2. Tänder av söndag och jobbar måndag. Jag har tagit, E, MDMA, tjack, lyrica, phenibut, sub, meclonazepam, imovane, etylfenidat, 4f-pvp, a-php, 3,4-demoxety-a-php, 3-flouro-phenmetazine, mpa, 3-meo-pcp, 4-aco-dmt, LSA, moxy och 5-meo-nipt.

Sitter absolut inte här och skrivet att det varit smärtfritt. Vissa droger har jag bara blivit full av ångest och liknande av, spec tripparna.
Vissa grejer har orsakat svettningar och skakningar ändå till tisdag-onsdag.
Ibland har jag legat och vritt mig i avtändningssymtom under söndagen.

Men jag har tänt av söndag, och varit på jobbet måndag. Äter ingen benso, eftersom det sitter i så länge och orsakar "a men vafan, en till skadar inte"-attityden.

Har även pissprov varje vecka, på olika dagar. Det är "suprise" så det kan va närsom under veckan.
Ibland har jag tagit risker med det, tex centralstimulanter som sitter runt 3dagar i urin, man kan ju åka dit på måndagen men jag har haft tur.

Men det går. Jag vet andra som det går för också.
Det gäller bara att hålla ordning på rutinerna: Sömn, mat, jobb/gå upp i tid, tända av söndag.

Sen måste jag skriva att det inte hade funkat utan medicineringen med gabapentin.
Så mitt råd till dig som vill klara dethär, skaffa dig ett recept på lyrica eller gabapentin.
Du kan få det mot: Epilepsi, nervsmärtor, ångest, social fobi eller torgckräck.
Så tala om dina symtom, social fobi och torgskräck lider väl många av, annars får ni fakea er till det, och säg att ni hört bra om nån av dessa 2 mediciner.

Then ure all set. Må väl.
Citera
2014-12-26, 17:16
Moderator
Morfar-52s avatar
Du är ju på inget vis ur ditt beroende. Du försöker lura dig själv på klassiskt missbrukar-sätt.

Visst du jobbar, det är en vanlig motivering till att man sköter sig. Mycket vanlig har hört den så många gånger och trodde själv på den under många år.

Du kan förneka hur mycket du vill, men verkligheten kommer komma i kapp tyvärr.

Det du håller på med är provat av många inklusive mig själv. Kanske du är den unika personen som klarar det, men troligen inte.
Citera
2014-12-26, 17:24
Medlem
Antingen så knarkar man eller så gör man det inte. Finns liksom inga mellanting hur gärna du än önskar det
Citera
2014-12-26, 17:39
Medlem
jajalbdps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aggrovator
Antingen så knarkar man eller så gör man det inte. Finns liksom inga mellanting hur gärna du än önskar det
Det tror jag alla vet, men TS syftar nog snarare på missbruk vs bruk.
Bara för att staten säger att man missbrukar när man blir tagen så ligger det mer på ett personligt plan om det skulle vara missbruk.

Är det ett missbruk om man tar en svamptripp 2-3 gånger om året?
Citera
2014-12-26, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jajalbdp
Bara för att staten säger att man missbrukar när man blir tagen så ligger det mer på ett personligt plan om det skulle vara missbruk.

TS har seriösa missbruksproblem och suttit på behandling osv.. Tror du verkligen att en person med en sån historia klarar av att bruka? Om ja, hur länge tror du då att det dröjer innan han är tillbaka på ruta ett igen?
Citera
2014-12-26, 17:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jajalbdp

Fast det är ju rätt uppenbart att det handlar om nåt helt annat än nån svamptripp.

Har iofs också hört om folk som lugnat ner sig med drogande i samband med medicinering av Lyrica, men jag hade nog varit försiktig med att påstå det TS påstår förrän efter 1-2 år. Tycker det redan låter som regelbundet helgpundande, och inte "att bruka ibland".
Citera
2014-12-26, 18:45
Moderator
Morfar-52s avatar
Så här avslutade du tråden du refererar till: "Min story. En dag blir jag totalt drogfri, eller så raserar jag allt och slutat med träfrack."

Tycker du borde läsa och tro på det du har skrivit. Inte anpassa ditt liv till nya droger som inte ens en kemist kan komma ihåg namnet på.

Gör ett nytt försök att bli drogfri, innan du fastnat totalt i dina nya droger. Drogfri är du ju inte, det kan du väl inte ens tro i din förnekelse?
Citera
2014-12-26, 18:48
Medlem
Zzmurfs avatar
Edit
Senast redigerad av Zzmurf 2014-12-26 kl. 19:44.
Citera
2014-12-26, 19:12
Medlem
Det kanske kan funka till den dagen du möter en rejäl motgång, då är det väldigt lätt att ta till drogerna igen speciellt nu när dom fortfarande finns i ditt liv. Nu vet jag ju inte vad du har jobb men säg att du får lämna ett prov och detta visar dina vanor.

Skulle de inte betyda att du började missbruka igen om du blev av med jobbet?
Citera
2014-12-26, 19:19
Medlem
speeeds avatar
Du är inte ur något beroende om du helg efter helg har rutin på att ta droger och fu till och med riskerar att torska på veckoprover enbart för att få din "fix".

Alla dessa jag sköter mig på jobbet så det är ok.
Fan själv drog jag i mig upp till 5 gubbar ladd om dagen samtidigt som jag hade ett väl fungerande socialt liv och ett välbetalt arbete. Men visst fan var jag en missbrukare, även om ingen i min omgivning visste detta.
Citera
2014-12-26, 21:59
Medlem
Tycker verkligen synd om dej som fortsätter att tortera din kropp och hjärna. Du kommer få många långa ångestfyllda nätter framöver, kanske slutar du på St Göran, vem vet.

Blir inte din arbetsgivare förbannad när du kostar dom åtskilliga hundra tusen på beroendeinternat och du återfaller i beroende utan betänkligheter? Om inte annat är det taskigt mot arbetsgivaren.

Sänder dej en tanke ändå såhär i juletid, hoppas det löser sej för dej.
Citera
2014-12-28, 11:32
Medlem
Det är mycket märkligt att se beroende som någonting dåligt. Vi är beroende av så mycket t.e.x luft för att överleva.

Det är mognare och jämföra problematiskt med icke-problematisktbruk.
Att dölja sitt missbruk är inte ett icke-problematisktbruk

Att vara beroende är trevligt, det får en att stanna upp och inte tänka. Det är därför Alkohol och TV-tittande är så pass populärt.

Kom till roten med varför du tar droger - mer än att "det är nice". För visst är det nice, men det är fan nice och vara nykter och njuta av livet också. Det är en rätt fet kick måste jag medge, när man inte direkt tänker "det här hade varit bättre om jag varit hög" det är nästan som alla dessa mobil-beroende människor som inte kan njuta av livet om de inte har en mobiltelefon och kan ta en selfie/filma händelsen.

Ta hand om dig min vän, att missbrukare och vara beroende är inget att skämmas för, men det är något man bör inse. För att ta sig ur det
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in