2014-12-28, 21:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalJack
IS utfört 10 självmordsbombningar. YPG har dödat 36 terrorister.http://www.firatnews.com/news/guncel/kobane-de-10-intihar-saldirisi-36-cete-olduruldu.htm

Dom här senaste dagarna eller? Hur fan lyckas dom komma in i byn?
Citera
2014-12-28, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GEOF
YPG är inte bättre än IS när det kommer till tortyr, har sett flera videon där YPG skär upp djupa snitt på kropparna och strör salt sen så pressar dom ner saltet med skorna, gnider alltså.

Märklig situation, kurderna påstås ha dödat nästan 5k IS och tillfångatagit 11? Medan IS ska ha dödat ca 500 kurder och vi har sett på videon minst 50 kurder tillfångatagna av IS. Jag får inte ihop ekvationen, det enda jag kan komma på som vanligt är det en kurdisk propaganda att visa vem som är segraren, inget annat.

Jag läser på en nyhetssajt att det pågår fortfarande hårda strider i Ayn al Arab men ingen annan verkar se det någonstans på nyheterna? Eller gör någon annan det?
Jag vill se källor på det fetmarkerade.
Citera
2014-12-28, 22:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kohen
Jag vill se källor på det fetmarkerade.

http://www.mehmetciktv.com.tr/haber/8534/vahsette-isidi-bile-gectiler.html#.VKB3zB7z5w

http://www.mehmetciktv.com.tr/video/8290/esir-dusen-isid-militanini-sorguladilar.html#.VKB4KB7z5w

http://www.mehmetciktv.com.tr/video/5946/bu-kez-isid-militanlarina-iskence-edildi.html#.VKB5pB7z5w

Det finns hur många som helst men orkar inte länka, kanske borde länka videon där kurder stenar en 15 åring till döds eller när dom begraver en annan tjej levande?
Senast redigerad av GEOF 2014-12-28 kl. 22:59. Anledning: .
Citera
2014-12-28, 23:09
Avslutad
Citat:
http://www.mehmetciktv.com.tr/haber/8534/vahsette-isidi-bile-gectiler.html#.VKB3zB7z5w

http://www.mehmetciktv.com.tr/video/8290/esir-dusen-isid-militanini-sorguladilar.html#.VKB4KB7z5w

http://www.mehmetciktv.com.tr/video/5946/bu-kez-isid-militanlarina-iskence-edildi.html#.VKB5pB7z5w

Det finns hur många som helst men orkar inte länka, kanske borde länka videon där kurder stenar en 15 åring till döds eller när dom begraver en annan tjej levande?
Video 1 - Ser ut att vara en propaganda bild för att vissa att kurdiska kvinnor är inte rädd och fega.
Video 2- ser inget våld. Hans ansikte har mycket möjligt blivit förstörd pga an en bomb eller något.
video 3 - ser ut att vara arab som misshandlar en annan arab.

Kan länka massa källor där turkiska soldater dödar civila på syriska gränsen.
Citera
2014-12-28, 23:25
Medlem
Citat:

Mehmetciktv? Första bilden har de definitivt skapat själva. Andra bilden har de fångat en skäggapa som har blivit skadad i strid. I tredje bilden är det shiitiska miliserna som torterar säkert vanliga sunnimuslimer.
Citera
2014-12-29, 01:03
Medlem
ZuparNs avatar
Citat:
Jag tror på dessa siffror. För om vi tänker efter har alla parter som har krigat mot ISIS både i Syrien och i Iraq, vare sig det är SAA, Irakiska armén, Peshmerga, shiitiska miliserna eller YPG så har deras rapporterade dödssiffror haft en sak gemensamt - nämligen att ISIS förlorar mer manskap per strid än vad de gör. Sen gäller inte dessa siffror endast Kobane, det gäller också den långa fronten från Mabrukah till Jazah och runt Qamislo osv.

Under 2014 har ISIS endast haft framgång i Irak då de tog över Mosul och oljan som de kontrollerar där. Men i Syrien har de endast åkt på stryk. De försökte ta över Kobane och misslyckades, samma sak med Dir Ezzor. 2014 bildades också koalitionen som flygbombar dem. En armé som är defensivt och som är på sin vakt åsamkar alltid den attackerande fienden större förluster, de händer i Dir Ezzor och Kobane. Tack vore koalitionen slås de vapen som kan avgöra stridens utgång d v s tanks och artilleri ut. ISIS förlorar många män och får stryk överallt, tro inte på deras propaganda videon.

Håller inte med dig om att "de endast åkt på stryk" i Syrien. Detta eftersom det inte stämmer. Deras största markövertaganden i Syrien har varit under 2014. IS har säkrat större delen av al-Raqqa och utgör nu ett hot mot Palmyra. Det gjorde de inte tidigare. IS avancerade i al-Hassake (även om de har tryckts tillbaka lite nu) och IS avancering mot Kobane började att halta för några månader sedan. De har dock fortfarande tagit över flertal kurdiska byar i regionen kring Kobane och al-Hassake.

IS har liksom tvärtom åsamkat YPG den största skadan någonsin under det fyraåriga kriget. YPG:s förluster har aldrig varit större - för att inte tala om de civilas situation. Civila har flytt i tusental. Kriget mot IS har varit tufft och medfört stora skador. Det går inte att hävda att IS "åkt på stryk i Syrien" och bortse från det egna lidandet som YPG och civilbefolkningen i Kobane och övriga Syrien lidit.

Jag vill hävda att IS har haft fler strategiska segrar och avancemang än någon annan part i denna konflikt de senaste sex månaderna. IS har segrat mot både SAA och YPG i viktiga delar av Syrien. Nu tycks deras avancemang delvis ha haltat efter koalitionens flygattacker.

Underskatta aldrig fienden.
Senast redigerad av ZuparN 2014-12-29 kl. 01:06.
Citera
2014-12-29, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZuparN
Håller inte med dig om att "de endast åkt på stryk" i Syrien. Detta eftersom det inte stämmer. Deras största markövertaganden i Syrien har varit under 2014. IS har säkrat större delen av al-Raqqa och utgör nu ett hot mot Palmyra. Det gjorde de inte tidigare. IS avancerade i al-Hassake (även om de har tryckts tillbaka lite nu) och IS avancering mot Kobane började att halta för några månader sedan. De har dock fortfarande tagit över flertal kurdiska byar i regionen kring Kobane och al-Hassake.

IS har liksom tvärtom åsamkat YPG den största skadan någonsin under det fyraåriga kriget. YPG:s förluster har aldrig varit större - för att inte tala om de civilas situation. Civila har flytt i tusental. Kriget mot IS har varit tufft och medfört stora skador. Det går inte att hävda att IS "åkt på stryk i Syrien" och bortse från det egna lidandet som YPG och civilbefolkningen i Kobane och övriga Syrien lidit.

Jag vill hävda att IS har haft fler strategiska segrar och avancemang än någon annan part i denna konflikt de senaste sex månaderna. IS har segrat mot både SAA och YPG i viktiga delar av Syrien. Nu tycks deras avancemang delvis ha haltat efter koalitionens flygattacker.

Underskatta aldrig fienden.
De har aldrig haft viktiga segrar i syrien under 2014. YPG ville inte ens försvara byarna runt Kobane - de byarna tömdes när man fick veta att ISIS ska attackera Kobane. Kobane hamnade inte i händerna på ISIS trots att de försäkrade oss om att de skulle ta Kobane, så det var en förlust. ISIS åkte på stryk i Syrien för de har varken tagit Kobane eller Dir Ezzor - två viktiga mål som de ville säkra.

Givetvis är det krig alla sidor lider i slutändan, men de som led mest är ISIS. Under 2014 har deras största och mest betydelsefulla seger varit att ta över Mosul, på andra fronter har de stoppats eller drivits tillbaka, och man har åsamkat stora förluster på ISIS med hjälp av flyget. Al-Raqqa Tog de över 2013, här snackar vi 2014. Det absolut viktigaste område som de har kontroll över i Syrien är Raqqa, på andra ställen finns de men de har inte uppnått sina mål. Civila kommer alltid att fly, kristna, kurder, araber - det är inget konstig med det.

Givetvis när jag säger: "De har aldrig haft viktiga segrar i Syrien under 2014" så förlitar jag mig på engelskspråkiga nyhetskällor, jag vet inte om arabiska källor ger en annan bild av ISIS framgång eller förlust. Däremot har ISIS behållit de områden som de har tagit över i Syrien, men... Man trycker tillbaks ISIS i de områdena där man har gått till offensiv mot ISIS, t ex Kobane och i Hasaka.

Fienden ska absolut inte underskattas, men man ska inte heller överskatta sin fiende. Överskattar man fienden då lamslår man sig själv.
Citera
2014-12-29, 01:49
Medlem
343karremans avatar
Citat:

1: Ser ut som en arabisk kvinna. De kurdiska styrkorna har inte sådana uniformer. Dessutom har jag inte sett en kurdisk kvinna i militär uniform med slöja.

2: Skador från en bomb.

3: Shia miliser.
Citera
2014-12-29, 01:51
Medlem
think2acts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PickAhp
Jag blir mest intresserad över att YPG endast tillfångatog 11 Islamister av 4964. Detta måste ju betyda att YPG avrättar försvarslösa ISIS medlemmar som t.e.x fastnat under stenblock när byggnader rasat efter flygbombningar. Om det är rätt eller fel vill jag inte uttala mig om.

https://www.youtube.com/watch?v=HP1lfgHp__4 Något i denna stilen. Fast detta är ju FSA i Kobane.

Någon som vet vad YPG gör med försvarslösa ISIS medlemmar?

killen i arméklädsel är från Syriens arme som står under Bashar, han säger i klippet att han inte tänker skada killen som ligger ned och att han tänker överlämna honom till sin familj, han säger också att han bevisar vilka Syriens arme är och vilka som strider mot dom är genom att visa barmhärtighet.
Citera
2014-12-29, 01:58
Medlem
343karremans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av think2act
killen i arméklädsel är från Syriens arme som står under Bashar, han säger i klippet att han inte tänker skada killen som ligger ned och att han tänker överlämna honom till sin familj, han säger också att han bevisar vilka Syriens arme är och vilka som strider mot dom är genom att visa barmhärtighet.

Killen i arméklädsel är en FSA officerare i Kobane. Om du går till Youtube länken och översätter till engelska.
Citera
2014-12-29, 02:14
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
De har aldrig haft viktiga segrar i syrien under 2014. YPG ville inte ens försvara byarna runt Kobane
ISIS har totalt kört över YPG. Finns knappt något kvar av YPG, de har flytt till turkiet. Några hundra i och runt Ayn al-Arab.

Citat:
de byarna tömdes när man fick veta att ISIS ska attackera Kobane.
De flydde hals över huvud.
Citat:
Kobane hamnade inte i händerna på ISIS trots att de försäkrade oss om att de skulle ta Kobane
USA och koalitionen med arabländer räddade staden och gör fortfarande kurdernas jobb, kurderna är svaga och har väldigt lite att komma med mot ISIS fortfarande, trots att USA hela tiden decimerar antalet ISIS, vilket vi ska vara tacksamma för. USA genomför luftangrepp dagligen mot ISIS runt Ayn al-Arab.

Citat:
Givetvis när jag säger: "De har aldrig haft viktiga segrar i Syrien under 2014" så förlitar jag mig på engelskspråkiga nyhetskällor, jag vet inte om arabiska källor ger en annan bild av ISIS framgång eller förlust. Däremot har ISIS behållit de områden som de har tagit över i Syrien, men... Man trycker tillbaks ISIS i de områdena där man har gått till offensiv mot ISIS, t ex Kobane och i Hasaka.
INte så mycket som vi sett än av det, finns inga marktrupper som kan ta tillbaka områden, vilka skulle dessa vara, SAA? USA bombar och sen går SAA in med markstyrkor? YPG kan inte ens vinna i Ayn al-Arab själva, de har inga trupper till något annat heller.

Citat:
Fienden ska absolut inte underskattas, men man ska inte heller överskatta sin fiende. Överskattar man fienden då lamslår man sig själv.
Att ljuga och överdriva hjälper aldrig, lögnaren kommer bara bli angripen för sina ständiga lögner.
Citera
2014-12-29, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
ISIS har totalt kört över YPG. Finns knappt något kvar av YPG, de har flytt till turkiet. Några hundra i och runt Ayn al-Arab.

De flydde hals över huvud.

USA och koalitionen med arabländer räddade staden och gör fortfarande kurdernas jobb, kurderna är svaga och har väldigt lite att komma med mot ISIS fortfarande, trots att USA hela tiden decimerar antalet ISIS, vilket vi ska vara tacksamma för. USA genomför luftangrepp dagligen mot ISIS runt Ayn al-Arab.

INte så mycket som vi sett än av det, finns inga marktrupper som kan ta tillbaka områden, vilka skulle dessa vara, SAA? USA bombar och sen går SAA in med markstyrkor? YPG kan inte ens vinna i Ayn al-Arab själva, de har inga trupper till något annat heller.

Att ljuga och överdriva hjälper aldrig, lögnaren kommer bara bli angripen för sina ständiga lögner.
Det är du som ljuger, idiot! Varför måste du få allt att handla om kurder och YPG? Både SAA och YPG tar områden från ISIS i Hasaka och Qamislo, och i Kobane tar YPG, FSA och Peshmerga områden.

Civilbefolkningen som flydde till Turkiet är inte YPG. Varför kan du inte skriva utan att tramsa? Så fort någon nämner något som har med kurder att göra börjar du tramsa. Jag gillar inte att läsa dina inlägg, du skriver aldrig något vettig. Dessutom är du en stor lögnare som upprepar dina lögner i det oändliga.
Senast redigerad av Kohen 2014-12-29 kl. 03:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in