2014-12-28, 22:15
Medlem
FritzDaCats avatar
Fast det ska poängteras att det viktigaste är att man
1. Följer lagen
2. Försörjer sig själv
3. Kan prata den svenska som behövs för den position man har i samhället
4. Följer normal etikett

Så länge dessa kriterier är uppfyllda behöver det inte vara ett stort problem att människor har olika nationell identitet.
Senast redigerad av FritzDaCat 2014-12-28 kl. 22:21.
Citera
2014-12-28, 22:17
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Men sluta, jag börjar misstänka att du gått en SD-nät-aktivist-kurs. Vänsterfjant? PK-pöbel? Är detta begrepp du använder i vardagen utanför internet? Vem är pöbeln?- alla utanför SD-sfären? Ta nu av den där stinkande gamla SD-offerkoftan. Vem pratar du med? Varför är det så mycket tårar och gråt?

Är intentionen att bygga broar mellan olika etniska grupper? Vem har sagt det? Var står det? Eller är det bara din egen spekulation / teori?

Om intentionen är att bygga broar, på vilket sätt görs det genom att man klargör vad svenskhet är?

SD försöker bygga broar mellan människor med olika etniska grupper genom assimileringen. Det är på detta sätt man bygger broar mellan människor med olika etniska grupper. Lyssna på vilken debatt som helst på vilket Jimmie Åkesson är med och du kommer att höra hans intention om brobyggande.

Pöbeln kallar jag det stora massan som inte inser vad sjuklöverns splittringspolitik orsakar.

Och jag radade upp det som jag och även SD anser är typisk svensk beteende. Det är en bra början till assimilering.
Citera
2014-12-28, 22:19
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
1. Följer lagen
2. Försörjer sig själv
4. Följer normal etikett

Alltså behöver det inte vara ett stort problem att människor har olika nationell identitet.

Problemet är att många invandrare inte uppfyller alla kriterier du radade upp.
Citera
2014-12-28, 22:26
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Problemet är att många invandrare inte uppfyller alla kriterier du radade upp.
Exakt!
Men just dessa frågor undviker ju DN-reportern, som istället gör allt for att få Björn Söder att formulera sig om identitetsfrågor, eftersom det är den biten som är svårast att förklara och som DN kan vrida till ett PK-vapen mot invandringskritiker.
Citera
2014-12-28, 22:30
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Tänk nu efter - med "brun" menas nazism och Hitler, vilket är synonymt med angreppskrig och folkmord. Varför skulle någon vilja köpa den associationen bara för att man vill bevara sitt eget land?

Tänk att det skall stanna där. Gå in på länken som farbror Sven gav dig om att inte glömma SD historia, gå in på SD-arkivet. Vi kan fortsätta denna diskussion i just den tråden om du vill?

Citat:
Och ändå är det den taktiken de som söker asyl har - fast de ofta inte har skyddsbehov. Minns semesterbilderna jag länkade till igår.

Jo- jag minns- så klart finns det folk som blåser folk eller system. (förresten får jag använda Aftonbldet som källhänvisning också i framtiden då?)
Citat:
Hoppas att moderatorerna tycker likadant.

Jag ställer mig helt utanför moderatorernas bedömning och arbetssätt.
Citat:
Det är ju de faktorer som inte är subjektiva som frågan gäller!
En engelsman får inte köra på vänster sida här, eller hur? Mycket enkelt.
Men det där är ju en trafikregel som gäller i England. Eller är höger-regeln en del av din identitet?

Citat:
I vardagligt umgänge, att man kan kommunicera på en likvärdig nivå, att man har samma syn ur viktiga aspekter. Och visst, när detta fungerar kan man leva sida vid sida oavsett härkomst. Men i de fall det uppstår kulturkrockar är det ursprungsbefolkningens kultur som ska väga tyngst, annars får vi kaos. Det här är ju Sverige.

Men det går att sträcka sig bortom olikheterna- Jag vet att det låter konstigt i dina öron- men det går- jag har fått erfara det själv.

Citat:
Och som jag skrev, i ett större sammanhang blir det ett problem om grupper inte känner att de tillhör samma gemenskap och därför enbart bryr sig om eller favoriserar sin egen grupp. (Studera t.ex vissa zigenargrupperingar och syrianerna i Södertälje.)

Citat:
Dåligt integrerade- håller sig för sig själva- tittar bara på satelit-TV från deras eget land-lär sig inte spåket

Bakom ovanämnda fyra citat står Salvadore Malmoreno- borgmästare i Fuengirola- och talar då om de 30.000 svenskar som emigrerat från Sverige.
Senast redigerad av varmluftsballong 2014-12-28 kl. 22:37.
Citera
2014-12-28, 22:31
Medlem
Ass.Parades avatar
Bekanta har börjat komma fram till och sagt skämtsamt att jag inte är svensk enligt Björn Söder eftersom jag min farsa är tornedalsfinne..

Men tittar jag på Björn Söders direkta citat så tycker jag att det övertolkas och överdrivs lite för mycket eller har jag fel?
Citera
2014-12-28, 22:33
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Exakt!
Men just dessa frågor undviker ju DN-reportern, som istället gör allt for att få Björn Söder att formulera sig om identitetsfrågor, eftersom det är den biten som är svårast att förklara och som DN kan vrida till ett PK-vapen mot invandringskritiker.

Fast vilket språk och etikett man har utgör en del av människans identitet, eller hur?
Citera
Medlem
varmluftsballongs avatar
AttCza

Du låter helt som en SD-robot. Du anammar alla begrepp. Nu kör"Splittringspolitik"? (ironiskt med tanke med höstens politiska utveckling.)

Är assimilering den enda vägen? Och som jag sade tidigare- vad och vem ska man assimileras mot- vilken är referenten?
Senast redigerad av varmluftsballong 2014-12-28 kl. 23:00.
Citera
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
1. Följer lagen
2. Försörjer sig själv
4. Följer normal etikett

Så länge dessa kriterier är uppfyllda behöver det inte vara ett stort problem att människor har olika nationell identitet.

Så du förespråkar med andra ord inte längre assimilering?
Citera
2014-12-28, 22:37
Medlem
AttCzas avatar
[quote=varmluftsballong|51651398]
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
.[/QUOTE

Du låter helt som en SD-robot. Du anammar alla begreppen. Nu kör"Splittringspolitik"? (ironiskt med tanke med höstens politiska utveckling.)

Är assimilering den enda vägen? Och som jag sade tidigare- vad och vem ska man assimileras mot- vilken är referenten?

På vilket sätt bedrev Sd splittringspolitik?

Jag ställer en retorisk fråga till dig. Om du nu inte vill assimilera människorna, hur tänker du skapa kontakt mellan olika etniska grupper?
Citera
2014-12-28, 22:40
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ass.Parade
Bekanta har börjat komma fram till och sagt skämtsamt att jag inte är svensk enligt Björn Söder eftersom jag min farsa är tornedalsfinne..

Men tittar jag på Björn Söders direkta citat så tycker jag att det övertolkas och överdrivs lite för mycket eller har jag fel?

Beror på vem du frågar- det råder långt ifrån konsensus.
Citera
2014-12-28, 22:41
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Tänk att det skall stanna där. Gå in på länken som farbror Sven gav dig om att inte glömma SD historia, gå in på SD-arkivet. Vi kan fortsätta denna diskussion i just den tråden om du vill?
Absolut.
Citat:
Jo- jag minns- så klart finns det folk som blåser folk eller system.
Och här är den bit som kritikerna är ute efter - många saknar skyddsbehov men får stanna ändå.
Citat:
Men det där är ju en trafikregel som gäller i England. Eller är höger-regeln en del av din identitet?
Förstod du inte allegorin?
Man måste anpassa sig till det land man kommit till.
Citat:
Men det går att sträcka sig bortom olikheterna
.
Javisst, så länge det är frivilligt är det OK.
Citat:
Bakom dessa fyra citat står Salvadore Malmoreno- borgmästare i Fuengirola- och talar då om de 30.000 svenskar som emigrerat från Sverige.
Tänk dig då alla 100.000-tals invandrare som gör samma sak här!
Och får betalt för det!

OK, då anser han att det finns avigsidor av mångkultur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in