2014-12-28, 19:26
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Vart är de gamla vanliga rubrikerna om "kritikerstorm på sociala medier"?

Nu pratar vi flera hundratusentals väljare från varje parti som öser ut sin ilska. Inte 50 journalister som retweetar varandra vilket i vanliga fall definieras som ett twitterstorm med nyhetsvärde.

Det är nu "fel" människor som klagar och på "fel" saker. Då har det ingen som helst betydelse hur många de är.
De klagande har antagligen också "fel" åsikter då de är emot uppgörelsen och kanske också, hemska tanke... lite kritiska mot den i Sverige förda invällningspolitiken.
Citera
2014-12-28, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Vänstern har infiltrerat varenda jävla parti, detta är mycket oroande.

Enkel men korrekt analys
Citera
2014-12-28, 19:27
Medlem
Kapten Kagges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipflap
Det är nog inte så farligt...

om man får tro Svd...

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/fortsatt-stod_4217501.svd

Stödet intakt trots hårda kritiken inom M

Du skrev ett intressant inlägg om tidnings-stöd för ett par timmar sedan, sannspådd redan?

Whitewash-apparaten går på högtryck med andra ord, full cykel.
Citera
2014-12-28, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Kagge
Whitewash-apparaten går på högtryck med andra ord, full cykel.

Visst sörrö: Kollade på AB en stund sedan. Var tvungen att scrolla ner 3-4 sidor för att se lite små små notiser om kritiken inom M, givetvis slutkommenterat av Batra + Jämtin om att det inte är så farligt. Inte egentligen.
Citera
2014-12-28, 19:31
Medlem
Kapten Kagges avatar
Det här gör det iofs lätt att välja vinnare i kategorin "Årets hjärnsläpp" i nästa Flashback awards
Citera
2014-12-28, 19:33
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ehre
Har vi något namn på dem än?
6-klövern har jag sett men har vi inget vidrigare?

Politbyrån, de agerar ju som en politisk elit som anser sig ha rätt att bestämma vilken politik som ska föras oavsett hur folket röstar.
Citera
2014-12-28, 19:33
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Jag är emot SD´s politik (förutom minskad invandring) och vet att SD behövs i sverige.
Problemet Sverigedemokraterna skapade för sig själva var att de var aldeles för bråskande att komma in med sin politik. Vilket är förståerligt men så fungerar inte svensk politik. Den skyndar långsamt.

Jag tycker att de har varit alldeles för försiktiga tidigare. Det är först nu som de har agerat.

Citat:
Vad som var droppen som fick bägaren att rinna över var hotet om att fälla alla budgetar som inte föll dom i smaken.

Ett absolut krav att inte stillatigande acceptera ytterligare fyra år av vansinnespolitik. Hade de inte gjorts som de gjorde så skulle det ha varit förräderi mot deras egna väljare.

Citat:
Spiken i kistan för sammarbete med Sverigedemokraterna var Björn Söders uttalanden om judar och svenskhet

Ett helt riktigt uttalande. Jag har läst även lappar som håller med.

http://www.friatider.se/expert-samer-inte-svenskar

Citat:
Hade jag varit Sverigedemokrat hade jag krävt att alla ens förtoendevalda skrev på ett kontrakt om att de ska hålla käften med ideologier som kan skada SD som parti.

Skriv inte saker online som du inte kan backa upp av media, varken anonymt eller i stängda grupper
Sluta prata om etnicitet och tillhörighet
Lugna ner nationalismen utåt

Mycket av det där tror jag de skulle tjäna på om de gjorde tvärt om.
Ex.vis så vann de mycket i väljarstöd när de blev lite mer "aggressiva" så att säga. Sitta tyst och utesluta på Expos order vinner inga väljare.
Citera
2014-12-28, 19:37
Medlem
rootbits avatar
http://www.contra.nu/kommentar1452.html

Tänkvärd läsning ovan. Behöver jag tillägga vad som hände sist vi hade en maktfullkomlig skara politiker vid rodret?

Rör inte demokratin, ty den är helig..
Citera
2014-12-28, 19:38
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bakayaro
Ingen massinvandring säger du.
Migrationsverkets prognos för beviljade uppehållstillstånd för de kommande fem åren ligger runt miljonen. Vad är din definiton på massinvandring? 10 miljoner, 100 miljoner ... finns ingen övre gräns?

Ja, verklighetsfrånvända kulturmarxister jublar säkert över att den "stabila" invandringspolitiken ligger fast i ytterliggare minst åtta år. Undrar dock hur gemene svensk kommer reagera när denne inte känner igen sitt eget land längre på grund av den äktsvenska uppgörelsen?

Sverigedemokratiska invektiv. Vilken överraskning.

Jag är förmodligen dubbelt så gammal som du, och jag känner igen mitt land. Ett land där pragmatiken är stark.
Citera
2014-12-28, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Jag tror att de har koll på sina väljare men de valde att strunta i dem. De här politikerna umgås i samma kretsar och har alla liknande värderingar. Även om Batra snart skulle tvingas avgå så kommer hon ändå att ses som stark i dessa kretsar få hon tydligt tog avstånd från SD.

Sedan räknar de nog med att det kommer att storma rejält nu men att det går över innan valet 2018.

Om du har rätt så är ju detta fråga om ett rejält förakt för de egna väljarna.....

OK, stormen kanske lägger sig, men fråganm är om väljarna återvänder.
Citera
2014-12-28, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Jag är emot SD´s politik (förutom minskad invandring) och vet att SD behövs i sverige.
Problemet Sverigedemokraterna skapade för sig själva var att de var aldeles för bråskande att komma in med sin politik. Vilket är förståerligt men så fungerar inte svensk politik. Den skyndar långsamt.

Vad som var droppen som fick bägaren att rinna över var hotet om att fälla alla budgetar som inte föll dom i smaken.

Spiken i kistan för sammarbete med Sverigedemokraterna var Björn Söders uttalanden om judar och svenskhet

Hade jag varit Sverigedemokrat hade jag krävt att alla ens förtoendevalda skrev på ett kontrakt om att de ska hålla käften med ideologier som kan skada SD som parti.

Skriv inte saker online som du inte kan backa upp av media, varken anonymt eller i stängda grupper
Sluta prata om etnicitet och tillhörighet
Lugna ner nationalismen utåt

Låter som om du tror att det handlar om ett mc-gäng?

En viss ärlighet blir allt mer nödvändig inom politiken då allt fler själva har möjligheten att granska på egen hand. SD är väl även det enda partiet som utesluter medlemmar med tex rasistiska åsikter?
Kommunisterna borde se och lära.

SD är ett nationalistiskt parti rätt och slätt. Antingen gillar du det eller inte. Förövrigt är det rätt fantastiskt att vi i Sverige i övrigt bara har partier i riksdagen som vill se nationen Sverige undermineras.

Söders uttalande känns dock som en storm i ett vattenglas, SD är nog väl medvetna om att det räcker att några negrer råkar elda upp sin egen moské för att just SD ska bli hängda för det.
Här ligger dock det stora problemet för SD på kort sikt men även något som kan löna sig på längre sikt och man jobbar på det i ett längre perspektiv vilket borde vara tydligt för alla med öppna ögon?

Med politiska partier får man ta det onda med det goda, finns det något parti där någon med handen på hjärtat kan säga att dom gillar allt?
Senast redigerad av Som-nam-na 2014-12-28 kl. 19:49.
Citera
2014-12-28, 19:42
Medlem
rootbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Sverigedemokratiska invektiv. Vilken överraskning.

Jag är förmodligen dubbelt så gammal som du, och jag känner igen mitt land. Ett land där pragmatiken är stark.

Du gick säkert med i protesttågen 68 också, vilket skulle förklara varför du stortrivs i det ghettosamhälle som har skapats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in