2014-12-28, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Men..frågan är ändå hur hur en partiledning kan vara så ohyggligt verklighetsfrånvänd? Eller rättare sagt fyra partiledningar. Detta är ju en missbedömning av gigantiska mått.

Det blir återigen en gissning från min sida, men jag tror att de helt enkelt inte är ute på det riktiga nätet utan håller sig till sitt eget och till sina massmediala experters tyckande.

De har troligtvis inte varit på Flashback och sett argumentationer mellan olika åskter och vilka som tycks hålla vatten bäst.

Du kanske minns när en reporter frågar Löfven på vilka grunder han kallar SD för fascister och han svarar att det är för att "forskaren Arnstad sa det" Det är ju så dumt att det är humoristiskt.

Däri ligger dock troligen förklaringen: Ingen av dem ha tagit debatten. Ingen har satt sig in i läget och motståndarens ståndpunkt och bevekelsegrunder. De har en felaktig förutfattad mening och håller sig stenhårt till den.

edit: ... och för att de är omgivna av ja-sägare d.v.s yrkespolitiker.
Senast redigerad av SkepticsLTD 2014-12-28 kl. 19:18.
Citera
2014-12-28, 19:09
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Att partigängare med beröringsskräck för socialdemokrater inte gillar överenskommelsen betyder dock inte att väljarna inte gör det. Tvärt om är nog de flesta människor nöjda med att Sverige kan regeras...

Men nu är det vanliga människor som kommenterar på facebook. Jag tror inte du fattar hur mycket många alliansväljare hatar vänstern. En majoritet ville däremot att man skulle samarbeta med SD.
Citera
2014-12-28, 19:10
Medlem
Avva66s avatar
Vänstern har infiltrerat varenda jävla parti, detta är mycket oroande.
Citera
2014-12-28, 19:13
Medlem
hogerspokets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaoshiFreigeist
Hur kan de tro att det är en seriös politik när man har hängt upp sig på 2 frågor:

1. Vi styrs av målsättningen att utestänga från den politiska processen ett parti som fick 13% av röster i ett demokratiskt val.

2. Den enda frågan som vi är beredda att gå i strid för är en fri massinvandring till Sverige på nivåer av 100 000 om året. Samtidigt som arbetslöshet ligger på 8%, bland utrikesfödda på 14% och bland unga under 35 år på 25%, bostadsmarkanden är ett horror (jag väntade 2 år på en bostyad i en mellanstor kommun, i Sthlm är det omöjligt att hitta en hyresrätt).

3. Vi bryr oss inte om det faktum att skolan är i ruiner. Småpojkar från mellanöstern slår med knytnävar medelålders svenska lärarinnor på mellanstadiet, det finns gymnasieskoleklasser som består till 80% av nyanlända som gör att nivån där liknar Somalia och inte Sverige m.m.

3. Sverige är det landet i OECD där det råder den brutalsta segregation på arbetsmarknaden. Är du utrikesfödd så kan du räkna i bästa fall med städarjobb även om du kan perfekt svenska och har en formidabel akademiskt utbildning.
Samtidigt översvämmas öffentliga verk och privatägda arbetsplatser av relativt lågt utbildade och lågpresterande svenskar som skall hantera en föränderlig och dynamisk välrd samt växande internationell kontext och problematik.

Min fetning.

Detta stämmer faktiskt inte alls. Vare sig i vården eller inom tekniksektorn.

Men du är ju naturligtvis välkommen att visa upp en källa på ditt påstående

I övrigt har jag inga invändningar mot dina påståenden.
Citera
2014-12-28, 19:14
Medlem
Jag hyllar partiet med stort P, fackpampens och svetsaren Löfvens nya parti med uppsträckt högernäve i sann kommunistisk hälsning, leve avskaffandet av demokratin och införandet av demokraturen!

Svetsaren och Bilderberg deltagaren Löfven har studerat sina förebilder väl, Marx, Lenin, Stalin, de skulle vara stolta över den kortväxte diktatorns svek mot svenska väljare om nyval.

Jag spår att 2022 blir sista gången vi har fria val i Sverige. Efter det kommer folket skyddas mot att rösta "fel" och partiet med stort P kommer styra själva. Allt under förutsättning att skydda "demokratin".

Den dagen har SD inget annat val än att gå över till utomparlamentarisk verksamhet eller lägga ner.
Citera
2014-12-28, 19:18
Medlem
Pungs avatar
Vart är de gamla vanliga rubrikerna om "kritikerstorm på sociala medier"?

Nu pratar vi flera hundratusentals väljare från varje parti som öser ut sin ilska. Inte 50 journalister som retweetar varandra vilket i vanliga fall definieras som ett twitterstorm med nyhetsvärde.
Citera
2014-12-28, 19:20
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pung

Nu pratar vi flera hundratusentals väljare från varje parti som öser ut sin ilska. Inte 50 journalister som retweetar varandra vilket i vanliga fall definieras som ett twitterstorm med nyhetsvärde.
Enormt touché på det inlägget!
Citera
2014-12-28, 19:21
Medlem
flipflaps avatar
Citat:

Det är nog inte så farligt...

om man får tro Svd...

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/fortsatt-stod_4217501.svd

Stödet intakt trots hårda kritiken inom M

Du skrev ett intressant inlägg om tidnings-stöd för ett par timmar sedan, sannspådd redan?
Citera
2014-12-28, 19:22
Medlem
Citat:

Jo den va ju bra. När det för första gången blir en "kritikerstorm på sociala medier" så skriver media inte ett ord om det.
Citera
2014-12-28, 19:23
Medlem
Citat:

Den tredje statsmakten sitter nöjd. Ska man räkna på höjt presstöd i nästa budget tro?
Bidragen till de kommunistiska kultur-blaskorna är väl redan säkrat..
Citera
2014-12-28, 19:24
Medlem
Citat:

Flera hundratusentals, hahaha, kan du inte ta inte överdriva lite också?
Citera
2014-12-28, 19:24
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
I teorin skulle det kunna räcka med 34%. Dvs:

SD: 34%
Alliansen: 33%
Rödgröna: 33%

Men troligen kommer det att bildas en ny konstellation då. T.ex partikonstellation Den rödgröna alliansen, med 66%. Och SD är förlorare igen.

Jag är emot SD´s politik (förutom minskad invandring) och vet att SD behövs i sverige.
Problemet Sverigedemokraterna skapade för sig själva var att de var aldeles för bråskande att komma in med sin politik. Vilket är förståerligt men så fungerar inte svensk politik. Den skyndar långsamt.

Vad som var droppen som fick bägaren att rinna över var hotet om att fälla alla budgetar som inte föll dom i smaken.

Spiken i kistan för sammarbete med Sverigedemokraterna var Björn Söders uttalanden om judar och svenskhet

Hade jag varit Sverigedemokrat hade jag krävt att alla ens förtoendevalda skrev på ett kontrakt om att de ska hålla käften med ideologier som kan skada SD som parti.

Skriv inte saker online som du inte kan backa upp av media, varken anonymt eller i stängda grupper
Sluta prata om etnicitet och tillhörighet
Lugna ner nationalismen utåt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in