2014-12-22, 10:00
Medlem
Vill man hjälpa Ryssland alternativt skiter i vad man finansierar så kan det kanske vara en bra ide.
Citera
2014-12-22, 16:31
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Gick in med en pytteliten del av mitt kapital i Swedbank Robour Rysslandsfond. Det får bära eller brista
Inga pengar att snacka om ändå. Och skulle vi se ytterligare ett ras så köper jag nog lite till, men fortfarande bara småskrammel.

Ja med dagens stängning blir det runt +30% på det lilla belopp jag köpte för.

Men jag är lite feg och köpte för så lite att det inte spelar någon roll.

Köpte också Swedbank robur av den enkla anledningen att det går fort att dra sig i/ur. Jag jobbar natt och går upp efter avanzas bryttid 13:00.

Robur däremot har ju bryttid 16:00 om du köper via swedbank och pengarna får man i/ur samma dag.
Citera
2014-12-22, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Ja med dagens stängning blir det runt +30% på det lilla belopp jag köpte för.

Men jag är lite feg och köpte för så lite att det inte spelar någon roll.

Köpte också Swedbank robur av den enkla anledningen att det går fort att dra sig i/ur. Jag jobbar natt och går upp efter avanzas bryttid 13:00.

Robur däremot har ju bryttid 16:00 om du köper via swedbank och pengarna får man i/ur samma dag.

Gick in i samma fond idag. Ska månadsspara nu ett tag framöver
Citera
2014-12-23, 02:56
Medlem
Ryssland är för stort för att falla. För många människor som är kopplade till västvärlden. Kör!
Citera
2014-12-24, 01:53
Medlem
ShlahLkhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deltaboy
För det är ju så jävla mycket det beror på en ETF som har bara har aktier där ungefär 95% av aktierna är noterad i Ryssland men ändå på något jävla sätt har du valutarisk mot dollarn? Förstår inte hur du fan kan komma på något sånt.
Nu missförstår vi kanske varandra lite... Min poäng var att det är olika valutarisker, eftersom vi har SEK/USD & USD/RUB mot SEK/RUB (vilket du kanske också sa?). Om det är mer eller mindre riskfyllt är en annan fråga.

EDIT: Du kan även ladda ned den via audible.
Senast redigerad av ShlahLkha 2014-12-24 kl. 02:43.
Citera
2014-12-24, 03:01
Medlem
ShlahLkhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShlahLkha
EDIT: Du kan även ladda ned den via audible.
Redigerade fel inlägg. Ignorera detta.
Citera
2014-12-28, 15:08
Medlem
Citat:
Nu missförstår vi kanske varandra lite... Min poäng var att det är olika valutarisker, eftersom vi har SEK/USD & USD/RUB mot SEK/RUB (vilket du kanske också sa?). Om det är mer eller mindre riskfyllt är en annan fråga.

Valutarisken är exakt samma att påstå något annat är absurt om du nu inte har en annan uppfattning av vad valutarisk är då ska får du förklara vad det är för risk du syftar på eller vad risken är.

Sedan så är SEK/RUB noterat på det sättet att det är en beräkning på SEK mot dollar och RUB mot dollar det är så du får alla kurser mellan mindre valutor.
Citera
2014-12-28, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slaktabruden
De är väl bara att gå in med en större summa och vänta tills det går upp? Om det tar 1 år eller 10 år..., upp går det.

Är inne på samma spår.
Citera
2014-12-28, 18:04
Medlem
ShlahLkhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deltaboy
Sedan så är SEK/RUB noterat på det sättet att det är en beräkning på SEK mot dollar och RUB mot dollar det är så du får alla kurser mellan mindre valutor.
Källa på det?
Citera
2014-12-28, 19:29
Medlem
Sqeptisks avatar
På lite sikt finns det helt klart en uppsida på investeringar i östled. Men kanske int just nu?
Citera
2014-12-28, 20:00
Medlem
Citat:
Källa på det?
Har du Reuters Eikon eller Bloomberg terminal eller någon annan terminal med FX quotes från banker.
Då kan du se att t ex RUB/SEK är calculated om du inte kan requesta en quote från en bank. Medans om du tar USD/SEK så finns det en marknad på samma sak med USD/RUB.
Citera
2014-12-28, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqeptisk
På lite sikt finns det helt klart en uppsida på investeringar i östled. Men kanske int just nu?
Bättre att göra som en tidigare skrev köp lite i taget om du tror att det kommer gå upp på sikt istället för att träffa botten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in