2014-12-21, 00:33
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grabaka
Av allt att döma verkar det vara ett unikt dåligt läge att gå in i Ryssland. Alla hus säger undvik och att den ryska ekonomin går in i en recession 2015

Men tror man att det kommer komma över dagens nivåer är set väl bara att börja göra många små regelbundna köp.

Annars börjar väl hela diskussionen om att kunna pricka botten igen.

Tänker långsiktigt såklart.
Senast redigerad av Bbobi 2014-12-21 kl. 00:40.
Citera
2014-12-21, 16:23
Medlem
skumbananernas avatar
Citat:
Av allt att döma verkar det vara ett unikt dåligt läge att gå in i Ryssland. Alla hus säger undvik och att den ryska ekonomin går in i en recession 2015

Vad är en recession?
Citera
2014-12-21, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skumbananerna
Vad är en recession?

Lätt lågkonjunktur.
Citera
2014-12-21, 19:24
Medlem
ShlahLkhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deltaboy
Sedan att du behöver först köpa USD för att köpa fonden som sen köper rubel är ju ingen risk utan mer en transaktionsavgift. Samma sak när du ska sälja fonden då säljer fonden de aktierna för rubel som sedan växlas till USD sen till SEK värdet är mer eller mindre samma som om aktierna såldes till rubel sen växlades direkt till SEK.
Nej, inte nödvändigtvis.
Citat:
Men är det verkligen ett dåligt läge om (nästan) alla verkar tycka att det är ett dåligt läge?
Senast redigerad av ShlahLkha 2014-12-21 kl. 19:30.
Citera
2014-12-21, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Lätt lågkonjunktur.
"Lätt"?...
Citera
2014-12-21, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denkmal
"Lätt"?...

Mild kanske är ett mer passande ord.
Citera
2014-12-21, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShlahLkha
Men är det verkligen ett dåligt läge om (nästan) alla verkar tycka att det är ett dåligt läge?

Konstig frågeställning trots att jag är medveten om att även de mest bokstavstroende värdeinvesterare av någon anledning vill se sig som väldigt finurliga contrarians.

Inte ens "nästan alla" har uttalat någon/sin mening i fallet. Tänk om och sluta flumma.
Citera
2014-12-21, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denkmal
"Lätt"?...

Som redan nämnts, "mild" kanske är ett bättre ordval.
Citera
2014-12-21, 22:24
Medlem
njekss avatar
Känns som en väldigt stor risk att investera i ryska börsen? Jag antar att ni vill investera för att precis allt gått åt helvete och att det bara kan gå uppåt nu? Ryssland kan likaväl vara på botten som på toppen, ingen vet vad som hända skall när det gäller Ryssland.

Att vilja exponera sig emot en diktatur som börjar gå tillbaka till sovjettiden där varken grejjer/folk kom ut eller in är något jag håller mig borta ifrån. Notera att Ryssland även är i krig med Ukraina, jag må tycka att Putin är en häftig ledare, men ingen man vill investera i.

//Din Njeks
Citera
2014-12-21, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShlahLkha
Nej, inte nödvändigtvis.

För det är ju så jävla mycket det beror på en ETF som har bara har aktier där ungefär 95% av aktierna är noterad i Ryssland men ändå på något jävla sätt har du valutarisk mot dollarn? Förstår inte hur du fan kan komma på något sånt.
Citera
2014-12-21, 23:37
Medlem
Gick in med en pytteliten del av mitt kapital i Swedbank Robour Rysslandsfond. Det får bära eller brista
Inga pengar att snacka om ändå. Och skulle vi se ytterligare ett ras så köper jag nog lite till, men fortfarande bara småskrammel.
Citera
2014-12-22, 09:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av njeks
Känns som en väldigt stor risk att investera i ryska börsen? Jag antar att ni vill investera för att precis allt gått åt helvete och att det bara kan gå uppåt nu? Ryssland kan likaväl vara på botten som på toppen, ingen vet vad som hända skall när det gäller Ryssland.

Att vilja exponera sig emot en diktatur som börjar gå tillbaka till sovjettiden där varken grejjer/folk kom ut eller in är något jag håller mig borta ifrån. Notera att Ryssland även är i krig med Ukraina, jag må tycka att Putin är en häftig ledare, men ingen man vill investera i.

//Din Njeks

De är väl bara att gå in med en större summa och vänta tills det går upp? Om det tar 1 år eller 10 år..., upp går det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in