2014-12-28, 18:36
Medlem
Har vi något namn på dem än?
6-klövern har jag sett men har vi inget vidrigare?
Citera
2014-12-28, 18:36
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Ja, men det var ju länge sedan.. Hört talas om Nya Moderaterna?

Jadå. Jag var inne på deras facebooksida. Har aldrig sett på maken till näthat.

Och det är ju inte några anonyma nick som luftar sin ilska precis. Det är identifierade personer med bild, namn och vänlistor. Och alla på deras vänlistor kan se vad de skriver.

Anna Kinberg-Batra känner nog inte direkt någon julefrid nu. Hahahahahaha... :-)

Och detta är bara början.
Citera
2014-12-28, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bisarro
Det kanske snarare är så att folk tycker att det inte är viktigt att minska invandringen. Och vad gäller "normal nivå" så är det helt irrelevant; jag antar att du jämför Sverige med andra länder. Ska vi göra så med alla politiska frågor i syfte att - bara för sakens skull - bli ett Europas genomsnitt? Eller? Jag är osäker.
Irrelevant är det enbart om folk inte bryr sig om de kostnader och samhällskonsekvenser som invandringen medför. Att hänvisa till andra länder och normala nivåer är ett starkt argument i det sammanhanget och visar även på att det inte är rasistiskt och att dagens invandringspolitik är extrem i förhållande till alla länder i västvärlden.
Citera
2014-12-28, 18:37
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Antagligen inte eftersom Löfven hade lovat nyval. Då krävdes det en gemensam gest mot press och väljare för att få slut på surrande rykten och annat.

Sant, men de hade inte behövt se så förbannat bundis ut. Till exempel skulle de ha kunnat ordna 2 olika presskonferenser, där de båda gav beskedet. Eller bara stått lite längre från varandra och inte hålla på att ge varandra ordet med förnamn och skratt och så.

Symboler visserligen, men jag tror det spelade en viss roll för den extrema ilska vi ser just nu hos Alliansväljarna.
Citera
2014-12-28, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Hur smart var själva sättet att presentera Decemberöverenskommelsen? Jag menar, gjorde inte sättet som den presenterades på saker ännu värre?

Samtliga Alliansledare, sida vid sida med Löfven, Romson och Fridolin.
Skojandes och nickandes som att de var värsta bundisarna.
Anna Kinberg Batras närmast fåniga uppsyn när hon stod och log och nickade när Löfven pratade.

Det var så monumentalt på något sätt; "här har ni den nya 6-klövern". Man hade väl kunnat smyga ut med det lite och inte göra så stor sak av det?

Dom trodde ju såklart att hela svenska folket skulle hoppa jämfota av glädje.

Nu verkar det bara vara tredje statsmakten som är riktigt glada. Iofs inte så värst förvånad att det inte skrivs mer om all den hårda kritik framförallt moderaterna får utstå.

När man idagarna pratat med äldre som inte använder sig av internet och alternativa nyhetskällor så verkar dom ju tro att alla tycker DÖ var något som alla är positiva till.

En seriös journalist hade såklart försökt att gräva bland moderata kommunpolitiker mm. Tyvärr finns det få seriösa journalister i dagens Sverige.
Citera
2014-12-28, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticsLTD
SD sa gång på gång: Vi vill prata med vem som helst (utom MP). Vem som helst!

Alla andra vände sig bort och vägrade att ens hälsa.

Ge dem lillfingret säger du. Kan du exemplifiera hur SD har fått ett sympoliskt lillfinger av någon i riksdagen?

genom att de tillsammans vill strypa SD för gott pga en oerhörd rädsla, något som kommer att sluta i katastrof tror jag, för dem alltså och kanske också vårt land, det som en gång var.....
Citera
2014-12-28, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Att inte samarbeta med SD var en utav förutsättningarna. Jag skrev "sett till förutsättningarna"

Frågan är dock varför allianspartierna så envist håller fast vid detta...inser de inte vad väljarna vill?

Så sent som förra veckan skickade KD ut en testballong....ingen i alliansen kritiserade den, Björklund var uttalat positiv....

Så svälj stoltheten nu, allianspartier, bilda regering med SD!
Citera
Medlem
FarbrorBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ehre

Sexpacket?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Hur smart var själva sättet att presentera Decemberöverenskommelsen? Jag menar, gjorde inte sättet som den presenterades på saker ännu värre?

Samtliga Alliansledare, sida vid sida med Löfven, Romson och Fridolin.
Skojandes och nickandes som att de var värsta bundisarna.
Anna Kinberg Batras närmast fåniga uppsyn när hon stod och log och nickade när Löfven pratade.

Det var så monumentalt på något sätt; "här har ni den nya 6-klövern". Man hade väl kunnat smyga ut med det lite och inte göra så stor sak av det?
Det var nog ett Lövfen-krav, full förnedring, så att de inte ska kunna backa.
Citera
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Väldigt enkelt. Något av blocken kunde ha bildat en majoritetsregering med SD, det enda som jag dock ser praktiskt möjligt är att alliansen plus SD bildar en majoritetsregering. Vi vet att alliansväljarna vill ha samarbete och vi vet att alliansväljarna stöder SD's invandringspolitik i mycket hög grad.
Alliansväljarna kanske vill det men inte partiledningarna och en ändrad policy och börja samarbeta med SD hade inte varit aktuellt redan i mars. Så inge lösning "sett till förutsättningarna".
Dessutom har SD krav på att deras viktigaste fråga får utrymme vid ett eventuellt samarbete (aktivt stödja en regering) och M är för massinvandring så nä, ingen bra lösning du kom med.
Citera
2014-12-28, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorBerit
Sexpacket?
Inte så dumt!
Citera
2014-12-28, 18:41
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ehre

Det fanns flera trådar om detta igår, lite exempel:

- SocialAlliansen
- Brunklövern
- Demokraturen

Eller varför inte kalla hela härligheten för "de Rödgröna" ? Det är ju i praktiken Alliansen som har gått upp i de rödgröna och lovar att se till att de rödgrönas budget går igenom oavsett innehåll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in