2014-12-28, 14:19
Medlem
Hoj hoj!!

Förstår vad du menar med den goda smaken av öl och vill då tipsa om estrella 0,0 på bolaget samt Falcon 0,0 på Ica/konsul. Då är det ingen fara, Falconen är billigare dock än estrella, typ en 20:-/6-pack så det är ingen idé att gå in på bolaget där estrellan finns för då blir man bara lockad till starkare saker...
Citera
2014-12-29, 19:45
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eragard
Hoj hoj!!

Förstår vad du menar med den goda smaken av öl och vill då tipsa om estrella 0,0 på bolaget samt Falcon 0,0 på Ica/konsul. Då är det ingen fara, Falconen är billigare dock än estrella, typ en 20:-/6-pack så det är ingen idé att gå in på bolaget där estrellan finns för då blir man bara lockad till starkare saker...

Bump of the year...

On-t; väldigt, väldigt individuellt - prylen är att om man "måste" (och det här skriver jag utifrån en position av nykter och ren öht UTAN antabus, for now, for once... ) så ska man gå all-in; att s a s "dricka sig igenom det"; hjärtklappning, rödbrusigheten blir bara värre om man sitter o smuttar - kör rakt in i kaklet! Då kommer efter ett tag även pumpen börja lugna ner sig, etc.

Samtidigt är ju det bästa rådet att inte kröka öht - bara det faktum att man tar antabus är ju en ganska bra proxy på att man borde stay on the wagon.
Citera
2015-01-07, 01:59
Medlem
Har en kompis som kunde dricka på antabus utan att bli det minsta dålig - dock är det ju klart större påverkar för levern etc.

Faran om man som min kompis druckit dagligen i flera års tid och sen var helt nykter efter behandling etc - så skulle han dricka alkoholfri öl för att det är gott etc. Han föll dit igen till öl med alkohol och det tror jag många kommer göra dessvärre. Bästa är att bryta helt!
Citera
2015-01-07, 15:29
Medlem
Laroque32s avatar
På min beroende mottagning varnade dom mig att jag inte kunde dricka på 14 dagar. Jag tog en 400g hos dom en måndag, fredag kväll provade jag o dricka en öl. Gick skit bra😐Sen vet jag ju att det är levern som tar stryk, men då sket jag i det, jag ville ha öl ändå
Citera
2019-06-11, 17:08
Medlem
Alkholfri öl med 0.5 % alkoholhalt och antabus

Hej, min sambo köpte det idag. Hon trodde att det var det samma som
Heinekin 00

Jag äter antabus, kan jag dricka en öl med 0.5% ?

mvh
Citera
2019-06-11, 17:13
Medlem
Boxer-Roberts avatar
Du borde såklart undvika alkohol om du ska bli torr. Vare sig det är 5.0 eller 0.5.
Citera
2019-06-11, 17:15
Medlem
mm, jag är nykter sedan oktober 2018

Jag har inget sug. Jag har kommit på att jag älskar min sambo mer än alkoholen

Så det är ingen återfallsrisk antar jag, men du har en poäng där
Citera
2019-06-11, 17:19
Medlem
Du kan få antabuskänning av inlagd gurka.
Citera
2019-06-11, 18:23
Medlem
skit i allt vad som heter alkohol om du tagit antabus
Citera
2019-06-11, 19:13
Medlem
Fin sambo som köper öl till dig (oavsett om ölen innehåller alkohol eller inte) när du käkar antabus.
Citera
2019-06-11, 19:29
Medlem
FB-Wannabes avatar
Vill du inte ha någon alkohol i dig kan du bara dricka vatten
Citera
2019-06-11, 21:11
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makaronen6767

Hej, min sambo köpte det idag. Hon trodde att det var det samma som
Heinekin 00

Jag äter antabus, kan jag dricka en öl med 0.5% ?

mvh
Du kommer bli sjuk, antabus fungerar så. Alkohol är en drog och du kommer fortsätta spä på beroendet om du nyttjar den.

Har du testat emubrau (hemköps "nya" billiga tysk-märke efter risingsbo) ginger ale (0,0% alkohol)? Släcker törsten rätt bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in