Jag drack en 0.5%, jag var tvungen och pröva
Det hände inget
Då tar jag 400 mg två i veckan, är det för lite?
Antabus alltså
Jag väger 115 - 120 kg
Jag tycker du ska sluta med antabus och dricka 7.2r istället. Du är så besatt av alkoholen att du trots din antabus behöver fråga här. Antabus får man inte utskrivet för att man har druckit ett glas vin för mycket en lördag.
Högst individuellt. Jag åt Antabus ett tag när jag gick i behandling för mitt bensoberoende. Tyvärr upptäckte jag att jag kunde dricka som vanligt trots 200 mg (? minns inte exakta dosen) Antabus tre gånger i veckan (min lever gillade det dock säkerligen inte).
Men nej, äter du Antabus är det av en anledning. Drick inte då. Jag fick inga biverkningar som jag märkte, men det kan vara dödligt att dricka på Antabus.
Och jag är nog fan döende, for real. Men än så länge håller kroppen och knoppen sig vid frisk vigör.
EDIT: Med det sagt, jag håller ju långsamt på att ta livet av mig. Gör inte som jag. Men jag har faktiskt kul på vägen med tillfälliga donnor och dryckesvänner, men det har ett bäst före-datum. Har ett bra jobb och en familj (systerbarn), Men jag kommer bli en kortvarig morbror.
Senast redigerad av BettyBamBam 2019-06-20 kl. 22:24.
När du får hjärtklappning och blir röd som en kräfta i ansiktet av att ha druckit på den då vet jag att man gått för långt.
Jag skulle inte dricka nåt med alkohol i på minst 3 dagar om jag var du eftersom det kan vara skadligt för kroppen men hur vet jag inte, leverskador osv.
Normal intaget av antabus, beroende på dos kanske, var för mig en gång var tredje dag då det är varför jag säger 3 dagar men man kanske får en negativ effekt även efter den tiden när man tagit Antabus.
Edit: En 10 år gammal tråd som nån grävt upp.
Senast redigerad av Skruven66 2019-06-20 kl. 22:46.