2019-06-11, 21:48
Medlem
Heineken 00, den ölen är god

Jag drack en 0.5%, jag var tvungen och pröva
Det hände inget
Då tar jag 400 mg två i veckan, är det för lite?
Antabus alltså

Jag väger 115 - 120 kg
Citera
2019-06-11, 22:44
Medlem
Misters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makaronen6767
Heineken 00, den ölen är god

Jag drack en 0.5%, jag var tvungen och pröva
Det hände inget
Då tar jag 400 mg två i veckan, är det för lite?
Antabus alltså

Jag väger 115 - 120 kg

Jag tycker du ska sluta med antabus och dricka 7.2r istället. Du är så besatt av alkoholen att du trots din antabus behöver fråga här. Antabus får man inte utskrivet för att man har druckit ett glas vin för mycket en lördag.
Citera
2019-06-16, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dödskniven
Nån som vet mer än vad jag gör?
Det finns helt ok öl som är 0,0%, bland annat Estrella Damm. 0,5 är 0,5 för mycket. I södra Europa är 0,0-utbudet väldigt välsorterat.
Senast redigerad av StationOdenplan 2019-06-16 kl. 09:52.
Citera
2019-06-20, 21:51
Medlem
BettyBamBams avatar
Högst individuellt. Jag åt Antabus ett tag när jag gick i behandling för mitt bensoberoende. Tyvärr upptäckte jag att jag kunde dricka som vanligt trots 200 mg (? minns inte exakta dosen) Antabus tre gånger i veckan (min lever gillade det dock säkerligen inte).

Men nej, äter du Antabus är det av en anledning. Drick inte då. Jag fick inga biverkningar som jag märkte, men det kan vara dödligt att dricka på Antabus.

Och jag är nog fan döende, for real. Men än så länge håller kroppen och knoppen sig vid frisk vigör.

EDIT: Med det sagt, jag håller ju långsamt på att ta livet av mig. Gör inte som jag. Men jag har faktiskt kul på vägen med tillfälliga donnor och dryckesvänner, men det har ett bäst före-datum. Har ett bra jobb och en familj (systerbarn), Men jag kommer bli en kortvarig morbror.
Senast redigerad av BettyBamBam 2019-06-20 kl. 22:24.
Citera
2019-06-20, 22:39
Bannlyst
När du får hjärtklappning och blir röd som en kräfta i ansiktet av att ha druckit på den då vet jag att man gått för långt.
Jag skulle inte dricka nåt med alkohol i på minst 3 dagar om jag var du eftersom det kan vara skadligt för kroppen men hur vet jag inte, leverskador osv.
Normal intaget av antabus, beroende på dos kanske, var för mig en gång var tredje dag då det är varför jag säger 3 dagar men man kanske får en negativ effekt även efter den tiden när man tagit Antabus.

Edit: En 10 år gammal tråd som nån grävt upp.
Senast redigerad av Skruven66 2019-06-20 kl. 22:46.
Citera
2019-06-26, 22:34
Medlem
Hej, ville bara skriva att jag fortfarande är nykter, och det där med att dricka öl med 0.5%
inte var något medvetet fusk.

Jag kan lämna en recension på på 0.5 ölen

Staropramen var riktig god, bra pilsnersmak

Carlsbergen, var inte god, ingen pilsnersmak

Normalt så dricker jag Heineken 00, om jag
längtar efter en pilsner, den är bra

Mvh
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera