Citat:
Ursprungligen postat av
mobi25
ja men frågan var ifall jag kunde söka kurs i luleå och ta ett kårleg i Uppsala ?
Varför skulle du överhuvudtaget vilja ha kårleg från en annan studieort än den där du pluggar? Jag menar, de flesta studentrabatter får man ju oberoende av var man studerar. Om du dessutom faktiskt tänkt plugga i Luleå så är det ju hyfsat opraktiskt att ta sig till Uppsalatrakten. Om det finns några specifika fördelar med kårleg just från Uppsala så skulle jag anta (utan att ha några detaljkunskaper) att sådana specifika fördelar endast är tillgängliga om man fysiskt befinner sig i Uppsalatrakten.
Är tanken att försöka få kårleg från Uppsala nu och skaffa de specifika fördelarna av det omgående, för att sedan faktiskt börja plugga i Luleå HT 2015? Jag tror inte att du kan få ett äkta kårleg från Uppsala utan att faktiskt skriva in dig som student på UU, annat än om du får/stjäl ett kårleg från någon som faktiskt är student. Men då skulle du kanske behöva förfalska en vanlig legitimation med ditt foto och någon annans namn för att använda ett sådant kårleg. Det är dock ytterst tveksamt om det finns några studentrabatter som är värda att begå urkundsförfalskning för.