2014-12-28, 01:53
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocialbitch
På vilket vis har V dikterat nuvarande överenskommelse?

I och med att S och MP är beroende av att V står på deras sida (väljer V att rösta emot S budget så är helt plötsligt alliansen störst, och skall då enligt den här överenskommelsen få styra landet)
Detta ger V en helt unik förhandlingsposition för att få igenom sin idiotiska politik.
Och jag kan nästan lova dig att dom flesta som röstade på Alliansen INTE gjorde det så att V skulle få ett så pass stort inflytande över hur en budget kommer se ut.

Med vilkoren menade jag i kommande 8 års budgetar alltså, glömde skriva det.
Citera
2014-12-28, 01:54
Medlem
antisocialbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManyMen
Så om man anser att man har goda skäl att ignorera en majoritet av befolkningen så är det ok?

Vilken majoritet är ignorerad menar du? finns det någon majoritet?
Citera
2014-12-28, 01:55
Medlem
sherms avatar
Citat:
eh? dum eller? Alliansens budget stöddes tack vare att ett gäng idioter vara sura och ville fälla regeringens budget OM inte dom gick med på deras krav....och tittar vi på jämförelsen på s+mp+ alliansen så är dom betydligt större än SD (kaospartiet) då är det väl verkligen ingen diktatur. SD säger ju själva att invandrarfrågan är viktigast...övriga partier vill ta emot flyktingar ungerfär på samma sätt = folket tycker i allmänhet att SD SUGER!!! SD är dom som vill ha diktatur för dom vill diktera sina villkor för att stödja en budget.
Ja ja..
Citat:
Älska samarbeta! <3
Godtycket är fenomenalt. Det hade inte fallit någon budget ifall de utsträckta händernas man hade valt att samarbeta från första början. Tänk att migrationsuppgörelsen med MP är så enormt viktig att slå vakt vid..
Citera
2014-12-28, 01:55
Medlem
antisocialbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPoop
I och med att S och MP är beroende av att V står på deras sida (väljer V att rösta emot S budget så är helt plötsligt alliansen störst, och skall då enligt den här överenskommelsen få styra landet)
Detta ger V en helt unik förhandlingsposition för att få igenom sin idiotiska politik.
Och jag kan nästan lova dig att dom flesta som röstade på Alliansen INTE gjorde det så att V skulle få ett så pass stort inflytande över hur en budget kommer se ut.

Med vilkoren menade jag i kommande 8 års budgetar alltså, glömde skriva det.

Men V har ju inte ett jäkla Poop att säga till om NU när S+ M + alliansen är överenns.....
Citera
2014-12-28, 01:56
Medlem
Citat:
Vilken majoritet är ignorerad menar du? finns det någon majoritet?

Det fanns en majoritet för alliansens budget, den majoriteten var problematisk och därför hittar man på nya regler. Det spelar absolut ingen roll varför SD röstar som de gör, minoritetsregering kan man ha om resten accepterar det. SD accepterar uppenbarligen inte det och då ska inte en minoritetsregering få regera.
Citera
2014-12-28, 01:56
Medlem
NoTruces avatar
Det är dags att ändra på riksdagens webbplats.

All offentlig och icke-offentlig makt i Sverige utgår från Stefan Löfven, Anna Kinberg Batra, Åsa Romson, Gustav Fridolin, Annie Lööf, Jan Björklund och Göran Hägglund.

Å andra sidan är väl det som hänt logiskt. S + MP samt Alliansen rövknullar sina väljare för att få fortsätta att rövknulla SD:s väljare.
Senast redigerad av NoTruce 2014-12-28 kl. 02:01.
Citera
2014-12-28, 01:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tatturerad.m.Tofs
Är det någon som varit inne på Moderaternas Facebook? Folk är inte nådiga det kommer att göra avtryck i pressen!! Hade jag varit AKB hade jag börjat att fundera?

Helvete folk skriver rätt ut att Fredrik är en landsförrädare och äcklig Oj oj oj ?

Inte konstigt att folk går just till M och klagar!
Citera
2014-12-28, 01:57
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Men V har ju inte ett jäkla Poop att säga till om NU när S+ M + alliansen är överenns.....

Självklart så har V extremt mycket att säga till om.
Hela jävla skiten står och faller på V, om man ska följa sin överenskommelse.

"Den konstallation som kan samla mest stöd ska få igenom sin budget och statsminister."

Ett S+M utan V innebär att alliansen SKALL regera. Alltså sitter V nu i den position att man kan ställa extremt hårda krav mot MP och S, annars så kan man helt sonika fälla dom. Och ett SMP utan V är mindre än alliansen.

Förstår du nu vilken jävla soppa man sätter sig i och vilket svek det är ifrån alliansen mot sina väljare?
Citera
2014-12-28, 01:58
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Ja ja..

Godtycket är fenomenalt. Det hade inte fallit någon budget ifall de utsträckta händernas man hade valt att samarbeta från första början. Tänk att migrationsuppgörelsen med MP är så enormt viktig att slå vakt vid..

Men ett sammarbete med Sverigedemokraterna har uttryckligen varit att det aldrig, aldrig någonsin, kommer att hända. Vad trodde Sverigedemokraterna?- vi synar bluffen?-

Att ta steget tillbaka från löftet att aldrig sammarbeta är i nivå med att Sverigedemokraterna skulle ta steget tillbaka från nolltolerans mot rasism.
Citera
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tatturerad.m.Tofs
Är det någon som varit inne på Moderaternas Facebook? Folk är inte nådiga det kommer att göra avtryck i pressen!! Hade jag varit AKB hade jag börjat att fundera?

AKB är en neoliberalist som tycker att stockholmare är smartare än lantisar. Hon kommer dra ner M till Lundgren nivåer. Jag tror baserat på tidigare uttalanden inte att hon har den mentala kapaciteten att fundera särskilt mycket. Att som tillträdande M-ledare sätta sig i knät på S...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Kaoset kommer inte fortsätta. Nu blir det lugnare, stabilitet. Det är game over- valet är över- överenskommelse är gjord.

Det enda som är överenskommet är att en preliminär budget går igenom så att en regering kan bildas. Sen ska landet styras.
Tror du borgarna gått med på att de rödgröna får göra vad de vill?
Citera
2014-12-28, 02:00
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnyhotter
Det enda som är överenskommet är att en preliminär budget går igenom så att en regering kan bildas. Sen ska landet styras.
Tror du borgarna gått med på att de rödgröna får göra vad de vill?

Oavsätt vad, så tillåter man SMP att få stätta upp ramarna för hur pengarna ska fördels, vilka skatter som ska höjas och sänkas.
Vad man sen käbblar om är rätt ointressant, då ramarna redan är utformade för hur Sveriges ekonomi ska hanteras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in