2014-12-28, 01:40
Medlem
bomhulls avatar
Jävla sandlåde nivå att nu samarbeta över blockgränserna så att sd blir utfryst.Sveriges tredje största parti. Det kanske inte blir svårt att uppnå 51% nästa val om samhällets förfall fortgår i samma takt oavsett medias propaganda
Citera
2014-12-28, 01:42
Medlem
Rätta mig om jag fattat fel. Men om de 6 partierna som "kommit överens" fortfarande ska tycka olika i de flesta frågor, som de antyder på presskonferrensen, så är väll SD fortfarande vågmästare? Det enda är ju att de inte längre kan stoppa budgeten.

Själv tror ju jag detta kommer leda till en EXTREM ökning för SD. Hur stora kan de bli tro?

Skulle för övrigt vilja veta hur Sjöstedt mår. Herre gud vad ledsen han måste vara för att vara utestängd igen.
Citera
2014-12-28, 01:44
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManyMen
Men en majoritet som stödjer alliansens budget ska inte ha någon betydelse... alltså är vi i en situation som du beskrev om diktatur.

Istället så gör idioterna upp i lönndom bara för att motarbeta både sig själva och det resultat väljarna gett. Sverige är fullständigt sinnessjukt.
Citera
2014-12-28, 01:45
Medlem
FritzDaCats avatar
Jaha, vart ska alla personer i de borgerliga partierna som hoppades på en mer återhållsam invandring, ta vägen?
SD kan ju bara öka nu. (Givet att de andra partierna inte ändrar sin politik, men det säger de ju att de inte vill.)

Snacka om polarisering vi kommer få i samhället, med en stor del som betalar skatt och hatar systemet medan en annan går på bidrag och röstar på den linjen. Och så tror de som försöker snickra ihop det mångkulturella samhället att den första gruppen ska hjälpa till med integrationen.

Jag tycker mig se lite av ett kommande Sydafrika här. Ett land fullt av hat och splittring grupper emellan.
Det här kan inte sluta väl...
Citera
2014-12-28, 01:45
Medlem
Det kan fortfarande mycket väl bli ett nyval innan 2018. Kaoset kommer fortsätta. Det är fyra år kvar till nästa val, fyra år fyllda av riksdagsbeslut efter riksdagsbeslut. Inte tror väl någon att borgarna kommer sitta tysta och låta S/MP med stöd av V, styra och ställa precis som de vill? Regeringen får inte igenom ett skvatt utan en riksdagsmajoritet. Det här blir jobbigt svetsaren.
Citera
2014-12-28, 01:47
Medlem
antisocialbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManyMen
Men en majoritet som stödjer alliansens budget ska inte ha någon betydelse... alltså är vi i en situation som du beskrev om diktatur.

eh? dum eller? Alliansens budget stöddes tack vare att ett gäng idioter vara sura och ville fälla regeringens budget OM inte dom gick med på deras krav....och tittar vi på jämförelsen på s+mp+ alliansen så är dom betydligt större än SD (kaospartiet) då är det väl verkligen ingen diktatur. SD säger ju själva att invandrarfrågan är viktigast...övriga partier vill ta emot flyktingar ungerfär på samma sätt = folket tycker i allmänhet att SD SUGER!!! SD är dom som vill ha diktatur för dom vill diktera sina villkor för att stödja en budget.
Citera
2014-12-28, 01:48
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocialbitch
eh? dum eller? Alliansens budget stöddes tack vare att ett gäng idioter vara sura och ville fälla regeringens budget OM inte dom gick med på deras krav....och tittar vi på jämförelsen på s+mp+ alliansen så är dom betydligt större än SD (kaospartiet) då är det väl verkligen ingen diktatur. SD säger ju själva att invandrarfrågan är viktigast...övriga partier vill ta emot flyktingar ungerfär på samma sätt = folket tycker i allmänhet att SD SUGER!!! SD är dom som vill ha diktatur för dom vill diktera sina villkor för att stödja en budget.

Ja, nu låter man ju istället ett ännu mindre parti diktera vilkoren. Det vill säga Vänsterpartier...
Så på vilket sätt blev det bättre menar du?
Citera
2014-12-28, 01:50
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Absolut, men nu har ju SD profilerat sig väldigt hårt i just invandringsfrågan. Sist jag kollade var man inte beredd att stödja någon regering som inte gav SD gehör i den frågan, det blir således väldigt svårt att kunna samarbeta med SD i andra frågor då.
Absolut så är det en av många kärnfrågor, och anledningen till att man måste gehör för den frågan är så att man kan finansiera de andra reformerna. Man kan inte genomföra reformer med pengar som inte finns. Därför så får man plocka pengar ifrån migrationsbudgeten som äter upp en i förhållandevis gigantiskt stor del av statskassan.
Citera
2014-12-28, 01:50
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnyhotter
Det kan fortfarande mycket väl bli ett nyval innan 2018. Kaoset kommer fortsätta. Det är fyra år kvar till nästa val, fyra år fyllda av riksdagsbeslut efter riksdagsbeslut. Inte tror väl någon att borgarna kommer sitta tysta och låta S/MP med stöd av V, styra och ställa precis som de vill? Regeringen får inte igenom ett skvatt utan en riksdagsmajoritet. Det här blir jobbigt svetsaren.

Kaoset kommer inte fortsätta. Nu blir det lugnare, stabilitet. Det är game over- valet är över- överenskommelse är gjord.
Citera
2014-12-28, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antisocialbitch
...

Så om man anser att man har goda skäl att ignorera en majoritet av befolkningen så är det ok?
Citera
Medlem
antisocialbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPoop
Ja, nu låter man ju istället ett ännu mindre parti diktera vilkoren. Det vill säga Vänsterpartier...
Så på vilket sätt blev det bättre menar du?

På vilket vis har V dikterat nuvarande överenskommelse?
Citera
Bannlyst
Är det någon som varit inne på Moderaternas Facebook? Folk är inte nådiga det kommer att göra avtryck i pressen!! Hade jag varit AKB hade jag börjat att fundera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in