2014-12-28, 01:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Kagge
Kan ni inte bara ignorera trollen Nibiru och swedishtripper?

I så fall blir ju helt plötsligt detta avtal en enorm belastning för sossarna! Då är rollerna ombytta och Alliansen kan hota med stöd från SD om de inte får som de vill, fast får de ju majoritet ändå.

Ett majoritetsstöd de inte kommer få när Centerpartiet+Folkpartiet hoppar av allianståget.
Citera
2014-12-28, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det är många kända moderater som är mycket kritiska. Ulf Adelsohn, Lena Adelsohn Liljeroth, Cecilia Stegö Chilò m fl.
Imponerande att du lyckas dra upp en avpolleterad ick särskilt tung moderat som Adelson och hans fru som i princip aldrig haft någon annan åsikt än sin man. Imponerande.
Sen kan väl bara någon med ganska dålig klarsynthet kalla SVD skribentens kritik extrem.
Citera
2014-12-28, 01:10
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Nu har Moderaterna stängt ner sin egen Facebook-sida, efter tusentals kritiska inlägg från medlemmar på bara några timmar.

Detta börjar bli riktigt spännande.

De har gjort bort sig totalt. Det är ingen lek.

Jag tror de har tappat nästan alla sina väljare med det här spektaklet.
Citera
2014-12-28, 01:10
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Någon kanske redan har svarat men i alla fall: En pluralitet av sveriges befolkning vill inte se en ökning av invandringen... vilket var SDs enda krav. De som vill frysa invandringen till de nivåer vi har idag är fler än de som vill öka. Det är alltså fler som håller med SD än som håller emot. SDs krav är med andra ord väl förankrat bland folket.
Visst, fast frågan är hur partierna ska förbehållas sig till detta? Ska man styra landet efter valresultatet där svenska folket sa sitt eller utifrån någon opinionsundersökning som tyder på att det kanske kan finnas ett större stöd för annan sorts invandringspolitik? Rimligen bör partierna utgå från valresultatet och där var det bara ett parti som hade en avvikande uppfattning i invandringsfrågan, och SD är förhållandevis en väldigt liten minoritet i jämförelse med övriga "etablissemanget".
Citera
2014-12-28, 01:11
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedishtripper
Ett majoritetsstöd de inte kommer få när Centerpartiet+Folkpartiet hoppar av allianståget.

Vad pratar du om egentligen?
Citera
2014-12-28, 01:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Kagge
Kan ni inte bara ignorera trollen Nibiru och swedishtripper?

Jag tror (hoppas) att det gått upp för Anna Kinberg Batra vilket monumentalt misstag hon har gjort idag. Låt oss därför spekulera lite i att hon helt otippat skulle stöda SD:s misstroendevotum mot Löfvén. Vad skulle hända då? Blir det då extraval direkt eller ges Alliansen en chans att bilda regering? I så fall blir ju helt plötsligt detta avtal en enorm belastning för sossarna! Då är rollerna ombytta och Alliansen kan hota med stöd från SD om de inte får som de vill, fast får de ju majoritet ändå.

Det som känns så skönt är att SD har flera bra personer bakom Karlsson. Dom hade varit tillväxten till Moderaterna om inte Fredrik invandrar älskaren varit, nu har dom gått till SD.

Jag är 5 år äldre än Reinfeldt och han lurade mig totalt jag älskade honom vi gav han stående ovationer 2001.
Vi var säkra på valet 2006 NU är jag säker på att jag ännu en gång valt ett vinnande lag. Och självklart har jag varit en hög politiker i Moderaterna där finns mitt hjärta.

Men så länge som dom använder AKB så vill jag inte vara med.
Senast redigerad av Bejrut 2014-12-28 kl. 01:21.
Citera
2014-12-28, 01:12
Medlem
Flashshits avatar
Den siste idioten inom M är tydligen ännu inte född...

Saxat ur AB:

"Även Henrik Sundström, förbundsordförande i Bohuslän, hyser tvivel.
– Jag är kluven. Det förutsätter ju att Sverigedemokraterna inte kommer att fortsätta växa. Varje röst som vi i Alliansen tappar till SD är ju en röst till Löfven."

Det är ju under lördagen bevisat att en röst på M är en röst på Löfven, är herr Henrik Sundström helt tappad bakom en vagn?
Citera
2014-12-28, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juniosvosv
Enligt reuters
But the deal also guarantees that, if neither bloc wins a majority in the next scheduled election in 2018, the Alliance will be allowed to lead the next government, even if it comes second to the Social Democrats, who will not vote against its budgets.

Kan väl knappast stämma?!
Man skulle ju inte bli jätteförvånad? Vi får bara den info som släpps igenom DDR filtret, utländsk media kanske kräver mer.
Citera
2014-12-28, 01:13
Medlem
FE-ANALYSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
De har gjort bort sig totalt. Det är ingen lek.

Jag tror de har tappat nästan alla sina väljare med det här spektaklet.

Så är det, det här är det absolut värsta politiska svek jag varit med om. Kommer aldrig att lägga min röst på moderaterna igen.
Citera
2014-12-28, 01:14
Medlem
Relays avatar
Ju mer jag läser om detta desto argare blir jag. Även om SD är ett parti jag inte sympatiserar med, så är dom andra partiernas agerande idag skadligt för folks syn och respekt för va dom ser som demokrati. Stefan Löven ville bryta blockpolitik men redan nu verkar han cementera en superblockpolitik som inte setts sedan andra världskriget.
Och det kvittar vad media än säger folk är inte dumma det var enbart för att stänga ute SD, med alla tillåtna medel. Tyvärr kommer detta att stärka SD. både politiker och väljare är missnöjda och missnöjet kan snabbt spridas.

Citat:
Startsidan / Nyheter 2014-12-27
Moderatprofiler rasar mot överenskommelsen

Decemberöverenskommelsen väcker ont blod bland flera moderatprofiler.

Tidigare M-ledaren Ulf Adelsohn menar att partiet ”lägger sig platt” – och i förbundskanslierna finns många upprörda röster.

– Oppositionen har abdikerat, säger Adelsohn till Aftonbladet.
Citera
2014-12-28, 01:14
Medlem
Genom alla tider har missnöjespartier visat sig vara mycket snack
och lite verkstad. Så även med SD.

Inget gott kommer från att SD får något som helst inflytande över
svensk politik.

Detta var det absolut, utan undantag, bästa som kunde hända Sverige
i rådande läge med en minoritetsregering.
Citera
2014-12-28, 01:15
Medlem
En sak som är märkligt är att inte alliansen i denna palatskupp passade på att göra sig av med MP? Batra lad, man hade ju världens chans. Men Batra lade sig uppenbarligen helt på rygg.
Senast redigerad av Fnysington 2014-12-28 kl. 01:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in