2014-12-27, 23:07
Medlem
AttCzas avatar
Det som många här på forumet inte begriper är att även om budgeten är underlaget för regeringsstyret, kan man fortfarande driva sakfrågor, lägga fram propositioner/ motioner och motverka det styrande regeringens politik. Visst, möjligheterna är mer begränsade, men inte omöjliga.
Citera
2014-12-27, 23:08
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Nej knappast vad som helst. De hade varit intressant att få veta vilka delar av överrenskommelsen som man inte meddelat till pressen och befolkningen.

Vilken del av avtalet skulle hindra S+MP att få igenom vilken budget som helst menar du?

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/las-hela-overenskommelsen_4216003.svd?sidan=1
Citera
2014-12-27, 23:08
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Fast dö ligger väl i linje med fr:s utspel under förra mandatperioden och valrörelsen?
Det kan man väl säga. Det gjorde ju att de invandringskritiska gick över till SD. Det är nu de återstående trogna moderatväljarna kommer att söka sig till ett parti som inte sviker sina väljare.
Citera
2014-12-27, 23:09
Medlem
LilithSkovdes avatar
Jag tycker det är sjukt, och jag är så glad att jag aldrig haft en tanke att rösta på sjuklövern. Detta är ett hån och ett ofattbart svek.

Moderaternas väljare verkar förresten vara väldigt upprörda, kolla bara på deras sida på Facebook. Bra jobbat, M! Fler väljare till SD.
Citera
2014-12-27, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
En majoritet står upp för ett öppet Sverige.

Öppet på vilket sett? KD kom med förslag om striktare regler för invandringen, är dom nazister dom med nu? Sverige kan vara öppet. Men vi behöver inte ha den extrema invandring som vi nu har, som kostar hundratals miljarder om året. Vi har inte jobb eller plats för dom som redan är här. Vad är det du inte köper?
Citera
2014-12-27, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5778
Haha. Tänk en gång till för det gick nog ganska fel.
Var god och utveckla gärna på vad sätt denne tänkt fel.
Senast redigerad av P-o-beln 2014-12-27 kl. 23:14.
Citera
2014-12-27, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
En majoritet delar SDs syn på invandringspolitiken. Man vill inte ge SD något som helst inflytande i invandringspolitiken, vilket i sig självt är odemokratiskt eftersom en majoritet av folket sympatiserar med SD i just den frågan. Istället för att diskutera partier emellan som vuxna människor, så beter de sig så här och går bakom ryggen på sina väljare. Allt för att stänga ute Sveriges tredje största parti. För mig är det ren och skär fascism.

Delar en majoritet SD:s invandringspolitik? Jag vill gärna ha källor som bevisar det!
Citera
Medlem
Citat:
En majoritet delar SDs syn på invandringspolitiken. Man vill inte ge SD något som helst inflytande i invandringspolitiken, vilket i sig självt är odemokratiskt eftersom en majoritet av folket sympatiserar med SD i just den frågan. Istället för att diskutera partier emellan som vuxna människor, så beter de sig så här och går bakom ryggen på sina väljare. Allt för att stänga ute Sveriges tredje största parti. För mig är det ren och skär fascism.

Det handlar inte om invandringsfrågan i sig utan det använder man sig av i kritiken mot SD. Det handlar om att SD är ett enfrågesparti i stil med kalle-anke partiet och att de har en enda kompetent politiker som dessutom är sjukskriven. Ingen seriös eller tänkande människa röstar på ett parti som SD.
Citera
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilithSkovde
Jag tycker det är sjukt, och jag är så glad att jag aldrig haft en tanke att rösta på sjuklövern. Detta är ett hån och ett ofattbart svek.

Moderaternas väljare verkar förresten vara väldigt upprörda, kolla bara på deras sida på Facebook. Bra jobbat, M! Fler väljare till SD.

Jag tror de har tappat nästan alla sina väljare vid det här laget.
Citera
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
En majoritet delar SDs syn på invandringspolitiken.
Påstår du utifrån en opinionsundersökning, men ändå får inte det enda partiet som gick till val på minskad invandring i närheten av en majoritet i riksdagen. Varför?
Citat:
Man vill inte ge SD något som helst inflytande i invandringspolitiken, vilket i sig självt är odemokratiskt eftersom en majoritet av folket sympatiserar med SD i just den frågan.
Odemokratiskt? Nej. Särskilt snällt att fullständigt isolera SD? Nej.
Citera
2014-12-27, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Suck men du tror inte att det avtalet kan brytas om budgeten är helt åt fanders? Det vet jag kan ske.

Så du tror att man skulle bryta det avtalet man har sålt sin själ för? Och vad skulle hända vid nästa val tror du då?

Nej, man sitter i sossarnas knä de nästkommande 8 åren, oavsett vad de gör. Finns ingen risk att alliansen kommer tillbaka till 2018 efter detta, tyvärr. Kanske 2022, men jag tivlvar då KD kommer vara borta tills dess.
Citera
2014-12-27, 23:12
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Delar en majoritet SD:s invandringspolitik? Jag vill gärna ha källor som bevisar det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in