2014-12-27, 18:12
Medlem
Buffelo Balls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Jag förstår inte riktigt vad partierna tror att de tjänar på att ta bort kritiska inlägg. Om något så kommer det att göra väljarna ännu mer förbannade. Folk pratar med varandra, att det finns missnöje kommer knappast att gå att hålla hemligt i vilket fall som helst.

Sedan så förbättras knappast bilden av Sverige som ett blivande totalitär diktatur* av att partierna kväser kritiker inom de egna leden.

(* inte min åsikt)

Saklig kritik brukar efterfrågas och välkomnas i alla politiska debatter!

Hat gynnar bara de som vill kriga!
Citera
2014-12-27, 18:12
Medlem
LaoshiFreigeists avatar
Det går undan i svensk politik! Jag är på semester utomlands men känner mig tvungen att koppla upp mig till svenska medier.

Traditionella partier har gjort upp bakom kulisserna för att blockera SD. Inte för att ta itu med landets verkliga problem: segregation, bostadsbrist, arbetslöshet, urholkning av välfärdrsystemen m.m.

SD har min röst in blanco i närmaste val.

Än så länge är det är dags att göra sin röst hörd i mejl till nuvarande regering. Sluta bekämpa SD; gör era jobb och ta itu med landets problem. Massinvandring är en faktisk orsak till de flesta av dem.
Citera
2014-12-27, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powerfulness
Du verkar inte förstå vilken historisk stabilitet detta beslut ger, dessutom en radering av SD detta kommer innebära.
Så om SD får 30% nästa val kommer de övriga partierna ha 70%, idagh kom man överens om att dessa 70% kommer stödja varandra. inget parti kommer behöva SD!!

Och om SD får 35% och blir största block?
Citera
Medlem
Hur kommer det att fungera i praktiken?

Kommer alliansen inte att lägga fram egna förslag, eller kommer man bara inte att rösta på dem i rädsla för att kanske även SD röstar på förslagen?
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Dravel! V och Alliansen är i opposition. V är inte något jävla stödparti som tänker sitta tysta om regeringen gör något de inte håller med om.

Nej. Alliansen + S + MP är numera Partiet:

Citat:
Partiet - Ditt enda val. Det enda valet.

http://i.imgur.com/jsxrN3s.jpg

Och V är ett stödparti till Partiet.

Den politiska kartan är omritad.
Citera
Medlem
Mune Sangss avatar
Denna tråds skribenter måste vara lågvattnet av SD:s brunjackors
väljare. (Eller är det kanske eliten ?)
Inhumant och med en intellektuell nivå som gör
att mongolider framstår som nobelpristagare.

Hoppas de etablerade partierna löser integrationsfrågan
på ett snyggt sätt, så att det naziinfluerade riksdagspartiet
kan återgå till ett tvåprocentsparti.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powerfulness
Du verkar inte förstå vilken historisk stabilitet detta beslut ger, dessutom en radering av SD detta kommer innebära.
Så om SD får 30% nästa val kommer de övriga partierna ha 70%, idagh kom man överens om att dessa 70% kommer stödja varandra. inget parti kommer behöva SD!!

Och du verkar inte förstå vilket politikerförakt detta väcker även hos många som inte delar SDs åsikter.

Men vi kommer nog inte överens om vart detta kommer leda i dagens diskussioner ändå, så låt oss se framöver.
Citera
Medlem
Medan kritiken mot framförallt moderaterna haglar, inte minst från deras egna väljare och medlemmar har censorerna fullt upp att radera så många inlägg de bara kan. Sverigedemokraterna är nu i all väsentlig mening det enda oppositionspartiet. Vi är många som har sagt det länge, men nu har det bekräftats inför hela svenska folket. Alliansen har undergrävt sig själva och den sista lilla gnuttan legitimet som oppositionsrörelse är nu utsuddad. Sverige har blivit patetiskt, men så sakteliga börjar det mest långsamma folk vakna till och låt oss hoppas att historiens dom över våra genomkorrupta socialmoderata politiker faller hårt.
Citera
2014-12-27, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Om så är fallet så speglas det i nästa val. Acceptera valresultatet som svenska folket levererade, alla tyckte uppenbarligen inte som dig då.

Jaså? Tyckte verkligen svenska folket att deras högsta dröm var att få ingå i en röd/grön/blå ihopkokad sörja, att detta ska få styra Sverige tills "the bottom is nådd", tror inte det du..
inte heller är nog önskedrömmen att få se alla skattekronor flyga iväg på avskräde, massinvällnig och EUmigranter ist. för pengar till sjukvård, etc.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
SD kommer att växa i samma takt som folket börjar förstå vad skattepengarna i huvudsak används till.
Precis som de senaste åren då?
Ni har sagt samma sak om och om igen. Visst sd växte till 13% men det är tydligt att ni upprepar ert mantra för att hålla ihop leden. i motgång måste man uppmuntra varandra men ni kan ju inte tro på det på riktigt. sd utmanövrerade sig själva fram till 2022. Smidigt.
Citera
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:

Om övriga partier har så svårt att komma överrens när de har 87% komemr de att ha det ännu tuffare när de har 70% (sannolikt är de då bara fyra eller fem partier kvar).

Om SD når så högt som 30%, vilket är ganska osannolikt, står regeringen inför kopiösa bekymmer.
Citera
2014-12-27, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Dravel! V och Alliansen är i opposition. V är inte något jävla stödparti som tänker sitta tysta om regeringen gör något de inte håller med om. Jo, V är i opposition, men ni i SD vill förstås sprida myter om att SD skulle vara det enda oppositionspartiet. Men SD röstar ju på Alliansens politik så gentemot dem är de knappast i opposition.

Det som är bra med SD är ju att de faktiskt röstar för eller mot beroende på vad de tycker, det kommer ju inte allianSMP göra. De ska ju vara någon slags avbytare till varandra, när väljarna har tröttnat på den ena ska det vara den andras tur att styra. Jag går inte till valurnan och röstar för att min företrädare ska sitta och hålla käften och inte försöka stoppa förslag som går mig mot, då får de helt enkelt förhandla och försöka vinna fördel för sin politik. Men nu ska tydligen AllianSMP inte agera så, de ska glatt titta på i 4 år, så de som röstade borgerligt har ju kastat sin röst i sjön.. Får se vilken sida som kastat sina röster i sjön nästa val, inte är det SDs väljare i allafall, de har redan fått valuta för sin röst!

Sen att andra partier kan ha bra förslag som SD röstar för är inget konstigt, det är det antagligen bara du som tycker
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in