Citat:
Ursprungligen postat av
hoaxgammon
Dravel! V och Alliansen är i opposition. V är inte något jävla stödparti som tänker sitta tysta om regeringen gör något de inte håller med om. Jo, V är i opposition, men ni i SD vill förstås sprida myter om att SD skulle vara det enda oppositionspartiet. Men SD röstar ju på Alliansens politik så gentemot dem är de knappast i opposition.
Det som är bra med SD är ju att de faktiskt röstar för eller mot beroende på vad de tycker, det kommer ju inte allianSMP göra. De ska ju vara någon slags avbytare till varandra, när väljarna har tröttnat på den ena ska det vara den andras tur att styra. Jag går inte till valurnan och röstar för att min företrädare ska sitta och hålla käften och inte försöka stoppa förslag som går mig mot, då får de helt enkelt förhandla och försöka vinna fördel för sin politik. Men nu ska tydligen AllianSMP inte agera så, de ska glatt titta på i 4 år, så de som röstade borgerligt har ju kastat sin röst i sjön.. Får se vilken sida som kastat sina röster i sjön nästa val, inte är det SDs väljare i allafall, de har redan fått valuta för sin röst!
Sen att andra partier kan ha bra förslag som SD röstar för är inget konstigt, det är det antagligen bara du som tycker