2014-12-27, 19:23
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
om alliansen får fler röster än rödgröna regerar dom som minoritetsregering

Nu förutsätter du att S kommer att hålla sig till avtalet om de hamnar i minoritet.

De kanske inte är lika beskedliga som alliansen.
Citera
2014-12-27, 19:24
Medlem
Sperssons avatar
.
Det spelar alltså ingen roll om vi röstar på Sossar eller Moderater i nästa val.

De kommer ändå att skaka hand och dela på maktens köttgrytor.

USCH, Sverige är ett sjukt land.
Citera
2014-12-27, 19:24
Medlem
donthackmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norpheus
Hatet flödar från landsförrädarpkisternas desperata käftar

Vilket hat? Jag röstade på SD, men blev som alla andra rövknullad av partiledningen.
Citera
2014-12-27, 19:25
Medlem
Dagens uppgörelse visar att både allians och rödgröna vill och kommer att göra allt för att stänga ute SD, spelar ingen roll om SD får 30 eller 40%, snarare kommer SD att få som mest 25% och därmed inte få något politiskt inflytande.
Citera
Medlem
Ollonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Platin
Så du tror att Alliansen är villiga att begå politiskt självmord för att hålla SD ute ? Isf kommer SD få 51% förr eller senare. Att hålla ute ett 13% parti går, men ett kring 20% spärren som kanibaliserar på alla andra är lite svårare. Om SD blir tillräckligt stora kommer det krävas att Alliansen eller vänstern röstar på de andres budget. Tror du verkligen det går SÅ långt?

Jag gissar att i valet 2018, kommer det politiska landskapet ha förändrats drastiskt och nya ledare har tagit de gamlas plats.

Och 2018 kommer det finnas 500000 ytligare analfabeter som gröper ur Sverige och välfärden.Trycket kommer bli enormt.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticsLTD
Tänk på att för en typisk SD:are som är äldre än 25 så har h*n vanligtvis röstat både på ett annat parti och på SD, eftersom SD växt så. Det betyder att många som skriver på Ms facebook mycket väl kan ha röstat på M förrut.

Hur som helst så är det många som meddelar M att de kommer bestraffa dem i valet genom att inte överväga dem mer, och det är ju en rimlig respons till deras besked idag kan jag ju tycka.

Stämmer bra på mig. Jag är gammal nog att ha upplevt de riktiga Moderaterna, vi snackar nu 80-talet då jag var ung och kraftigt engagerad i MUF. Moderaternas ungdomsförbund då hade en inriktning som är snarlik den som SD driver idag. Dvs ett sunt förnuft, ordning och reda, Sverige ska vara svenskt, typ. Ganska naturligt.

Så jag känner mig berättigad att gå in och kommentera på Moderaternas Facebook-sida, en så monumental dag som idag.
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Ja sannerligen humor på hög nivå. Att ett 13%-parti får diktera villkoren för ett lands politik genom utpressning är om något närmare diktatoriska tendenser.

Det är humor att sju partier måste gå ihop för att kunna isolera ett växande parti.

Jag är inte upprörd, jag känner mest att detta kommer gynna SD i slutändan. Alliansen får svidande kritik av sina egna och många lämnar nu dom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Varför inte bryta sig loss från SD och bilda ett eget parti som inte är stigmatiserat?

Det där rådet borde kanske riktas till de som redan var trötta på sitt moderata parti när landsförädaren Reinfeldt satt vid rodret.

Gissa hur nöjda de är idag när deras röst i valet blev en röst på flum-vänstern!
Citera
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Ja, alla väljare har fått masspsykos och låtsas vara moderater som blivit SDare

Vad menar du? Tror du att massor av m-väljare är förvånade över m:s beteende?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RexGermania
Hoppas att den jävla lögnaren ställs till svars för sina brott mot folket en vacker dag! Äckliga jävla avskum! Det enda som har kommit ur Löfvens mun är lögner och det är ett tydligt bevis på den parlamentariska demokratins totala oduglighet när en sådan person kan vara statsminister.

Vilka brott?
Är det något som det kan väckas åtal i?
Citera
2014-12-27, 19:27
Medlem
ViktorSteks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Till skillnad från vissa här är jag varken fascist-rasist eller nazist utan humanist. Dock så ser jag stora bekymmer framför mig i den värld jag lever i och Sverige är en del av den världen tro det eller ej. Bekymret med SD och de partier som kallar sig Sverigepartier är att de är enfrågepartier och med tydliga rasistiska förtecken som inget har att tillföra mer än oreda och hat.
Återigen vi skall tillsammans utan dessa partier eller grupperingar göra det bästa vi kan för både de som är i behov av hjälp och de invandrare som redan finns här. Hur det skall gå till tillhör en annan tråd men det görs bäst utan "hjälp" från Invandrarfientliga partier.

Haha du är och kan ju bli Sveriges nästa komiker. Du pratar om att bland annat SD är ett enfrågeparti. Låt oss anta det! Men det skulle ju betyda att resten av riksdagspartierna är det, eftersom de håller så hårt på sin immigrationspolitik att de inte ens kan sänka antalet beviljade asyltillstånd med några procentenheter?

Det är väl det som utlöst denna regeringskris från första början, eller? Alla partier är enfrågepartier och invandringspolitiken verkar ligga de närmast hjärtat. Lär dig av det eller lev resten av ditt liv i en endimensionell bubbla.
Citera
2014-12-27, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Varför inte bryta sig loss från SD och bilda ett eget parti som inte är stigmatiserat?

Fick den frågan från en god vän till mig som är sosse. Han är i 60 års åldern och har röstat S i "hela sitt liv". Då frågade jag honom varför han inte bildade ett parti som var som S men som inte varit direkt ansvarigt för tvångssteriliseringar av romer fram till 1976.

Jag påpekade för honom att skillnaden mellan honom och mig var att han röstade aktivt på S medans tvångsteriliseringarna pågick medans jag aldrig röstade på SD förren typ 10 år efter att de bett sina tidigare BSS-kompisar dra dit peppar växer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in