Citat:
Ursprungligen postat av
Buffelo Ball
SD var tydlig när det gällde att riksdagen skulle följa praxis vid val av talman. Men SD "glömde" att det är praxis att lägga ner sin röst om man inte röstar för regeringens budget!
"kul" verkar vara ett återkommande tema i den lekstuga som SD förvandlat vår riksdag till.
Sossarna grävde sin grav vid valet 1982 och nu påstår du att alliansen precis har börjat gräva sin grav...
Återstår bara att Sverigedemokraterna får all makt! Frågan är bara hur ni skulle använda den makten? Hur skulle Sverige styras med Sverigedemokraterna som enhälligt regeringsparti?
Kul skulle ni ha - eller?
Haha, de kommer inte få all makt, de kommer få ett reellt inflytande i framtiden. Och det kommer bli kul, att se vuxna människor sitta gråtandes och banka nävarna i golvet som ett barn bara för att folket har röstat fel

När de skriker och gapar för att inte "Jag" får bestämma utan faktiskt folket.. Det är kul, och demokrati!
Jag tycker att det är kul, just för att alliansen som bland annat jag varit trogen länge faktiskt kastar både min och övriga allainsväljares röster i sjön. Jag gick inte och röstade på att S och MP ska få genomföra allt de vill utan mothugg och utan att man bryter ut de mest dåraktiga ur deras politik. Men tydligen så var det viktigare att inte låta SD få inflytande än att företräda de som faktiskt valde dem. Så en ny röst på alliansen, nej tack då ligger jag hellre på soffan.. Men trogen demokratin så ska man ju rösta, och då finns det ju bara ett högerparti kvar