2014-12-27, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samtron12
Är du dum i huvudet? Vart tror du Alliansens väljare flyr?

Så du menar att 100% av alliansen kommer att komma till SD ? Good luck with that.
Citera
Medlem
TheKeyboardWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Detta ska jag rama in och ha på väggen. Dummare dum får man ju leta efter. Precis som ett litet barn som blir glad över en godis som det hittar precis framför sig. Har inte slagit dig att SD kommer att tok-rusa i opinionen efter detta? Just nu är väljarflykten från M till SD monumental!
Glöm inte väljarflykten från S till SD 2018. Löfven fortsätter att ljuga. ''Jag ska avgå som statsminister om budgeten fälls'' ''Regeringen kommer utlysa nyval''. Vi kommer troligen få se ännu mer käbbel och lögner från denna inkompetenta man. Visst, det var smart taktiskt att gå ut med nyval och tvinga Alliansen till förhandlingsbordet men det kommer skada dem 2018.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffelo Ball
SD var tydlig när det gällde att riksdagen skulle följa praxis vid val av talman. Men SD "glömde" att det är praxis att lägga ner sin röst om man inte röstar för regeringens budget!
"kul" verkar vara ett återkommande tema i den lekstuga som SD förvandlat vår riksdag till.

Sossarna grävde sin grav vid valet 1982 och nu påstår du att alliansen precis har börjat gräva sin grav...

Återstår bara att Sverigedemokraterna får all makt! Frågan är bara hur ni skulle använda den makten? Hur skulle Sverige styras med Sverigedemokraterna som enhälligt regeringsparti?
Kul skulle ni ha - eller?

Haha, de kommer inte få all makt, de kommer få ett reellt inflytande i framtiden. Och det kommer bli kul, att se vuxna människor sitta gråtandes och banka nävarna i golvet som ett barn bara för att folket har röstat fel När de skriker och gapar för att inte "Jag" får bestämma utan faktiskt folket.. Det är kul, och demokrati!

Jag tycker att det är kul, just för att alliansen som bland annat jag varit trogen länge faktiskt kastar både min och övriga allainsväljares röster i sjön. Jag gick inte och röstade på att S och MP ska få genomföra allt de vill utan mothugg och utan att man bryter ut de mest dåraktiga ur deras politik. Men tydligen så var det viktigare att inte låta SD få inflytande än att företräda de som faktiskt valde dem. Så en ny röst på alliansen, nej tack då ligger jag hellre på soffan.. Men trogen demokratin så ska man ju rösta, och då finns det ju bara ett högerparti kvar
Citera
Medlem
Buffelo Balls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Jag vet inte riktigt vad du pratar om. Jag diskuterar kritiska inlägg som påstås plockas bort från partiernas hemsidor på Facebook, du antyder att det skulle bero på att de är hatiska? Jag vet inte varför de tas bort, att de tas bort är det andra som påstår. Jag har inte Facebook, och tänker inte skaffa.

Va i helvete ? Om du börjar snacka om Facebook på Flashback då är det tamefan din jävla skyldighet att klargöra det! Men att vara otydlig är en maktfaktor som Machiavelli lärde sina undersåtar...
Citera
Medlem
Citat:

Alliansen väljare kommer ju knappast fly till Vänstern

Vart tror han att dom kommer fly egentligen? Till SD såklart
Citera
2014-12-27, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retrofan
Kan någon vänlig själ förklara på ett enkelt sätt för mig vad detta kommer att innebära för landet/politiken, främst för mig som röstade SD nu senast. Både i det korta men också i det långa loppet. Tack.

SD kommer inte längre kunna rösta med en budget som utan deras stöd skulle haft minoritet.

I övrigt kan du luta sig tillbaka och kolla opinionsundersökningar de närmaste tre månaderna och förundras varje gång du är ute och går på stan eller är på jobbet, över hur många som du möter som statistiskt måste vara SD:are. Tidigare var det var 6:te person innan 7-klövern valde att trampa i klaveret. Snart är det nog var 4:de
Citera
2014-12-27, 18:50
Medlem
Buffelo Balls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atomist
Haha, de kommer inte få all makt, de kommer få ett reellt inflytande i framtiden. Och det kommer bli kul, att se vuxna människor sitta gråtandes och banka nävarna i golvet som ett barn bara för att folket har röstat fel När de skriker och gapar för att inte "Jag" får bestämma utan faktiskt folket.. Det är kul, och demokrati!

Jag tycker att det är kul, just för att alliansen som bland annat jag varit trogen länge faktiskt kastar både min och övriga allainsväljares röster i sjön. Jag gick inte och röstade på att S och MP ska få genomföra allt de vill utan mothugg och utan att man bryter ut de mest dåraktiga ur deras politik. Men tydligen så var det viktigare att inte låta SD få inflytande än att företräda de som faktiskt valde dem. Så en ny röst på alliansen, nej tack då ligger jag hellre på soffan.. Men trogen demokratin så ska man ju rösta, och då finns det ju bara ett högerparti kvar

Jag önskar bara att du slipper uppleva krigets fasor! Ha kul medan du kan!
Citera
2014-12-27, 18:50
Medlem
Riksdagspartierna är bara en illusion. I praktiken finns två block och en elit som gör upp om makten bakom stängda dörrar, på behörigt avstånd från folket. Nästa steg torde vara att riksdagsval bara blir "vägledande" likt övriga folkomröstningar.

http://i.imgur.com/Q5GZZcm.jpg
Citera
2014-12-27, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wheretheslimelive
Nej, de senaste 40 åren har Sverige styrts av minoritetsregeringar förutom i 3 fall, samtliga borgerliga. Sen har man samlat majoritet i riksdagen för sin politik, det är sant, förutom i de fall där de andra partierna har lagt ner sina röster.

Nej, när V och KD fick 13% av rösterna fick de inte ökat inflytande för det. De fick fler mandat i riksdagen, men du måste ändå få majoritet för att få igenom dina förslag. Det är tydligen oerhört svårt för flashback, avpixlat och andra att förstå att 13% av rösterna inte innebär 13% inflytande eller att man får igenom 13% av sina förslag. Så länge du inte samlar majoritet - i riksdagen - får du igenom 0% av dina förslag och din politik och det är helt och fullt demokratiskt.

Det finns inget riksdagsparti med förkortningen VPK.
Fast från idag behöver man inte 50 procent eller majoritet för att få igenom sin budget. Nu kan det i teorin vara så att 25 procent av rösterna bestämmer. Demokrati?? Inte i mina ögon
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natilson
Hjälper inte om SD inte kommer över 50%, tro inte att din lilla tokrusning kommer att generera en SD över 50% under din livstid.

Återigen R.I.P SD

Förutom att jag blir lite skrämd över din brist på demokratisyn (att ett parti ska behöva få >50% innen det får något inflytande alls), så tror jag att du har fel. Det börjar ju redan sändas ut lite testballonger från KD, KDU och FP för att blidka den stora invandringskritiska majoriteten.

Tänk dig efter nästa val när SD har 25-30%. Inte en chans på jorden att man kan ignorera dessa åsikte då. Partiet möjligtvis, men inte åsikterna.
Citera
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:

Jodå, snart alla. Inom kort kan SD få samma siffror som Nordkorea.
Citera
Medlem
Durgas avatar
Om vi bortser från idag och det som varit tidigare , vad kommer sedan?

Hur i helvete ska AKB kunna bli vald till PO utan att det orsakar
total splittring i partiet, sker det ändå så är M ett minne blott.

Hur är det tänkt att det dagliga riksdagsarbetet ska fungera , det läggs
motioner och förslag som ska röstas igenom, förslag som ligger utanför
budget, ska alla rösta lika för att hålla SD utanför , är det så det är "tänkt" !

SD vågmästarroll borde vara intakt om man tror på vad som sades på pressträffen
angående fortsatt opposition

SD har nu att lägga fram ett antal förslag för riksdagen att ta ställning till genom
omröstning för att visa på hur dom olika partierna sammanfaller i åsikter, tar man det steg för steg
så klär man av "demokratin"
Anställ Schlingmann !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in