2014-12-27, 18:42
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natilson
Ja men det gällde då man hade vågmästarroll vilket är bortblåst nu!

R.I.P SD

Detta ska jag rama in och ha på väggen. Dummare dum får man ju leta efter. Precis som ett litet barn som blir glad över en godis som det hittar precis framför sig. Har inte slagit dig att SD kommer att tok-rusa i opinionen efter detta? Just nu är väljarflykten från M till SD monumental!
Citera
2014-12-27, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
SD har just tvingat fram vad som i praktiken, om inte officiellt blir en koalitionsregering. Nog har de inflytande. Mer än deras 13% meriterar. Det kan du tacka de övriga partiernas inkompetens för.
Nej, det är bara en ny praxis om att låta regeringen driva igenom sin politik. Det garanterar att om Alliansen blir största regeringsalternativ nästa val så kan de också driva igenom sin politik.
Citera
2014-12-27, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wibeeees
R.I.P Alliansen menar du väl?

Ok R.I.P Alliansen och SD, är du nöjd?
Citera
2014-12-27, 18:44
Medlem
Löven vågade inte utlysa nyval , då hade han inte fått vara chef, därför sålde alla partier sin egen politik bara för att stoppa SD ,lite fegt nu finns bara 2 partier kvar SD och dom övriga som samarbetar
Citera
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:

R.I.P SD

Så länge det varar.
Citera
Medlem
Citat:

R.I.P SD

Jo, för SD kan inte längre rösta mot regeringen i motioner där regiringen inte är enig med alliansen då? Öh, jo det kan dom ju förstås fortfarande.
Citera
2014-12-27, 18:45
Medlem
Kan någon vänlig själ förklara på ett enkelt sätt för mig vad detta kommer att innebära för landet/politiken, främst för mig som röstade SD nu senast. Både i det korta men också i det långa loppet. Tack.
Citera
2014-12-27, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Detta ska jag rama in och ha på väggen. Dummare dum får man ju leta efter. Precis som ett litet barn som blir glad över en godis som det hittar precis framför sig. Har inte slagit dig att SD kommer att tok-rusa i opinionen efter detta? Just nu är väljarflykten från M till SD monumental!

Hjälper inte om SD inte kommer över 50%, tro inte att din lilla tokrusning kommer att generera en SD över 50% under din livstid.

Återigen R.I.P SD
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamburgarsvarulv
Jag tror du behöver rensa öronen. Man ska inte regera ihop utan man hadett till att alliansen kan regera den dag dom har flest mandat. Jag tycker det är bra att ett parti inte ska kunna sätta hela Sverige i en regeringskris. Alldeles oavsett vilket.

Dom är fortfarande i opposition och jag tror vi kommer se att man gör det ytterst tydligt under denna mandatperiod. Inte minst tror jag vi kommer få se en hel del debatt i migrationsfrågan. Men vi får se.
Men ETT parti kan ju inte sätta Sverige i regeringskris om dom som regerar har majoritet... Om idioter Löfven hade förankrat och jämkat med alliansen eller i vart fall med tillräckligt mycket av alliansen för att få MAJORITET hade ingen regeringskris brutit ut. Hur svårt kan det vara att förstå??
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Alliansen tror att de kommer få makten 2018 i och med denna överenskommelse. De är övertygade om att alliansen kommer bli större än de rödgröna. Men efter dagens svek kommer många väljare lämna alliansen och dom kommer aldrig bli större än de rödgröna igen. Alliansen har grävt sin egen grav. Till och med SD kommer vara större än alliansen efter valet 2018.
Citera
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Blir nog svårt. Moderater har ofta något överlägset och uppstoppat som folket i stugorna ogillar. Bättre att försöka övertala Carl Bildt. Han har i alla fall charm och pondus nog att släta över drygheten. Reinflett kom undan med det eftersom folk hypnotiserades av hans "speciella" utseende.

I så fall borde väl Batra ha fenomenal framgång med detsamma?
Citera
Medlem
samtron12s avatar
Citat:
Ok R.I.P Alliansen och SD, är du nöjd?
Är du dum i huvudet? Vart tror du Alliansens väljare flyr?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in