2014-12-27, 17:57
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powerfulness
Nej, SD är härmed uteslutna från inflytande. Att SD kommer få 50% är höghst osannolikt. De svenska partierna kommer fram tills 2022 ge och ta och detta innebär att inet parti behöver stödja sigh på ett rasistiskt parti.

Idag blev SD:s inflytande omöjligt.

De behöver inte 50%. Vad de behöver är att 'Partiets' sammahållning börjar knaka i fogarna. Det kan hända mycket fort om SD stöd ökar bara upp till över 20%.
Citera
2014-12-27, 17:57
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
-Och därför är diktaturutövning ett illdåd. Och av det har vi många exempel i den moderna historien. Och de är i allmänhet förbundna med namn: Guernica, Oradour, Babij Jar, Katyn, Lidice, Sharpeville, Treblinka, Hanoi 1972. Där har de odemokratiska krafterna triumferat. Men eftervärldens dom har fallit hård över dem som burit ansvaret. Nu fogas ett nytt namn till raden: Decemberöverenskommelsen, Sverige, Julen 2014.
Haha, dra i Palme i detta kanske är ju ganska komiskt. ..
Citera
2014-12-27, 17:58
Medlem
NCC1701s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drjoee
Grejjen med Löfven är att han är en av oss, dvs en arbetare.

Han må kanske inte vara den bästa debattören etc men är det något negativt?

Visar ju bara på hur Reinfeldt m.flera tränats i att manipulera våra sinnen.

Låt Löfven få de här 4 år sen och sedan kan ni komma med era klagomål.

Vad gäller SD är jag neutral.

Mina föräldrar kom hit på 80 talet och jag är född i detta land och anser mig vara svensk med utländskt påbrå.
Jag har dock bevittnat smått kaos vad gäller de som kommer hit nuförtiden.

Löfven är ett blockmongo sådana som han ska leka med duplo och inte leda ett land.
Citera
Medlem
TheKeyboardWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlaveOfSensation
Samerna är i allra högsta grad svenska MEDBORGARE
Har Björn Söder sagt något annat? Jag trodde att en människa blir en medborgare först när den får ett medborgarskap. Det kanske är något jag missat?
Citera
Medlem
Sverigedemokraterna är det enda oppositionspartiet! Moderaterna är inte ett högerparti längre!
Citera
2014-12-27, 17:59
Medlem
Citat:
Som du kanske minns så är även samerna plötsligt inte svenska enligt SD. Jag är definitivt inte rasse. Jag är illröd!

Samerna är inte svenskar, om vi pratar om folkgrupp..

Det är därför de har ett sametinget där de själva styr över sitt, det är därför de har en särställning juridiskt och har rätten att bedriva renskötsel i den utsträckning de gör idag. Om de vore svenskar så skulle de inte ha allt detta. Det har även sametingets folkrättsjurist förklarat på SVT opinion, så ta den debatten med honom för han säger samma sak som Björn Söder.

Citera
2014-12-27, 17:59
Medlem
PenisJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Hörde just AKB säga i radion att M inte står bakom beslutet att inställa extravalet, utan det är något som Löfven själv får stå för.

Tydligen har man inte ens diskuterat extravalet i förhandlingarna.

Väldigt trovärdigt, måste jag säga.

Hade gärna sett en länk till det inslaget.
Citera
2014-12-27, 18:00
Medlem
SlaveOfSensations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faceback
Nej, samer är samer och inget annat.
Du själv kan till exempel aldrig bli en same.
Det finns kulturella, sociala koder inom den samiska gruppen som är avgörande för att bli accepterad som same, även om du kanske skulle "känna" dig som en.

Är nu samerna rasister dock?

Ännu en gång pratar du om saker du inte vet någonting om, kanske tid att stänga ner datorn och fokusera på saker du kan bättre....

Källa:http://sv.wikipedia.org/wiki/Samer#Samisk_identitet

Hur aka SD kunna skilja på att det finns finska och italienska invandrare i landet också då menar du? Samerna var bara ett exempel.
Citera
Bannlyst
Citat:
Samerna är i allra högsta grad svenska MEDBORGARE

Kanske, men ett medborgarskap betyder inte att man är svensk.

Jag är halvfinne och har finskt medborgarskap och jag ser mig knappast som finne. Ett problem? Nä, jag bryr mig inte ens. Fast nuförtiden ser jag mig inte heller som svensk, skäms förhelvete att ens ha mina fötter på svensk mark.
Citera
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradamus72
Inte en chans att SD skulle få 30%, varken Fremskridtspartiet eller Dansk Folkeparti har varit upp på så höga siffror och de har större möjlighet att lyckas än i Sverige.

Man kan väl ändå inte bortse från att Norge och Danmark inte har samma höga invandringstal som Sverige? Eftersom det här är en viktig fråga för många tror jag säkert SD kan nå längre än våra grannländers motsvarande partier.
Citera
Medlem
Reaktionarens avatar
Tja, sett utifrån SD:s beslut att fälla budgeten var detta ett av två möjliga scenarion som man antagligen hade räknat med. Det lutade initialt åt ett extra val, men nu sluter alla partier utom V sig samman för att stoppa Sverigedemokraterna. Det bevisar tesen att SD är den enda oppositionen och kommer att gynna dem i längden. Valet 2018 blir intressant, men glöm inte den vardagliga gräsrotskampen för ett bra Sverige!
Citera
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Fantastiskt.
Inte nog med att det föll en herrans massas snö inatt, den första för oss där jag bor, denna vinter.
Det eventuella extraval man pratade om kommer aldrig att ske! Det var ju aldrig utlyst så ingen kan väl vara så förvånad egentligen. Bara idioter som har tagit ut något i förskott när alla partier varit så tydliga med ett icke-inflytande av SD. Bra många här som är idioter som inte fattat grejen med SD och övriga partier.
Som grädde på moset har man gjort en speciell uppgörelse gällande till valet 2022.
Detta kommer att förstöra för SD något kopiöst, om jag får gissa. SD kommer säkert att ha en viss vågmästarroll i specifika frågor, men i det stora hela kommer man inte att ha ett skit att säga till om. I de stora frågorna. De som betyder något för den stora massan.
SD kommer att behöva ytterligare ett "mastodontval" 2018 för att ha en tillstymmelse till inflytande, gissningsvis på minst 20 procentenheter. Säkert mycket mer än så, då överenskommelsen gäller till 2022. Något sådant superresultat kommer man naturligtvis inte att göra om inte något fullständigt radikalt sker med invandringen de kommande åren.
Sker invandringen på samma sätt som nu, med samma typ av missnöje hos somliga, kommer man aldrig att nå de siffrorna som behövs för lite inflytande.
Det här är ett jätte-nederlag för SD, och ingen är gladare än en jättemajoritet av Sverige.
Bygde just en snölykta med dottern, och hängde samtidigt ut flaggan. Det är definitivt värt en flagga det här.
Vilken flagga var det du hängde upp, var det månne regnbågsflaggan?
Du verkar gravt förvirrad.
Givetvis kommer invandringskritikerna bli fler då invandringen sätter allt djupare spår för allt fler.
Nästa lågkonjunktur står runt hörnet, för Sveriges del kommer den bli avgrundsdjup med alla dessa importerade halvanalfabeter som inte ens i en god konjunktur kan försörja sig av egen kraft i vårt land.
Vi har vid det laget fyllt på med ytterligare horder från utvecklingsländer och ökat belastningen ytterligare.
Sker invandringen på samma sätt som nu i ytterligare 5-10 år är Sverige som ett modernt välfärdsland bortom räddning, en lågkonjunktur blir en kris Sverige och det svenska folket aldrig kunnat föreställa sig i det här landet. Det lär bli oroligt.
Garanterat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in