2014-12-27, 17:55
Bannlyst
Grejjen med Löfven är att han är en av oss, dvs en arbetare.

Han må kanske inte vara den bästa debattören etc men är det något negativt?

Visar ju bara på hur Reinfeldt m.flera tränats i att manipulera våra sinnen.

Låt Löfven få de här 4 år sen och sedan kan ni komma med era klagomål.

Vad gäller SD är jag neutral.

Mina föräldrar kom hit på 80 talet och jag är född i detta land och anser mig vara svensk med utländskt påbrå.
Jag har dock bevittnat smått kaos vad gäller de som kommer hit nuförtiden.
Citera
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Det här är ett jätte-nederlag för SD

Det får tiden utvisa. Det enda vi vet med säkerhet just nu är att SD officiellt tagit klivet ut i rampljuset och blivit oppositionsparti. För första gången har de övriga sju partierna börjat titta på Elefanten i rummet.

Med svenska mått mätt är det en revolutionerande händelse.
Citera
Medlem
Lekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Av inläggen på M/FP/C/KD faceböcker verkar väljarna mårtligt roade om man ska utrycka sig försiktigt. Det här blir en cirkus som kräver mycket pop corn.

Ja vi får väl se hur långt Alliansen är beredda att gå innan man lämnar in en missförtroendeförklaring mot Löfven, när opinionsundersökningarna säger ~20% kanske?
Citera
Medlem
Vedklyvens avatar
Sverige på väg mot En-partistaten med visionen avnationalisering.

Politiskt oliktänkande omyndighetförklaras och isoleras.

Begriper väljarna detta?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Faceback
Ehh ja?
Bara för att man inte vill bo i ett land med havererad integrationspolitik som man känner sig otrygg i så är det fel att flytta till ett land där man tar ansvar över just dessa frågor?

Hmmm.. Kanske borde du sätta dig ner och reflektera över dina egna ståndpunkter innan du börjar håna andras.

Man är ju ingen svikare direkt, det räcker med att Lövfen var det så att lämna landet är nog inte aktuellt för min del. Sen har jag det väldigt bra i vårt land och bor segregrerat. Dessa tokerier är ju ganska nya

Men jag kommer att uppmana mina barn och barnbarn att fundera på att lämna den sjunkande skutan.

Jag läste precis före jul att Danmark funderar på att införa särskilda regler mot Svenskar som kommer till Danmark det känns oroväckande om något?
Citera
Medlem
Facebacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlaveOfSensation
Som du kanske minns så är även samerna plötsligt inte svenska enligt SD. Jag är definitivt inte rasse. Jag är illröd!
Nej, samer är samer och inget annat.
Du själv kan till exempel aldrig bli en same.
Det finns kulturella, sociala koder inom den samiska gruppen som är avgörande för att bli accepterad som same, även om du kanske skulle "känna" dig som en.

Citat:
För att kunna rösta i Sametinget står det i Sametingslagen:

Sametingslag 1992:1433
1 kap. Inledande bestämmelser
2 § Med same avses i denna lag den som anser sig vara same och
1. gör sannolikt att han eller hon har eller har haft samiska som språk i hemmet, eller
2. gör sannolikt att någon av hans eller hennes föräldrar, far- eller morföräldrar har eller har haft samiska som språk i hemmet, eller
3. har en förälder som är eller har varit upptagen i röstlängd till Sametinget, utan att länsstyrelsen därefter beslutat annat.
Är nu samerna rasister dock?

Ännu en gång pratar du om saker du inte vet någonting om, kanske tid att stänga ner datorn och fokusera på saker du kan bättre....

Källa:http://sv.wikipedia.org/wiki/Samer#Samisk_identitet
Citera
2014-12-27, 17:56
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scientia-Vis
Nya Moderaterna sitter och censurerar (raderar inlägg) från egna politiker i deras grupps Facebookkommentarer Någon som vet hur det ser ut i övriga Allianspartiers FB-grupper?

Lycka till med det. Det trillar in tiotalet nya kommentarer i minuten. De får stänga butiken helt om de vill dölja sanningen denna gång. Deras väljare har tröttnat.
Citera
Medlem
Scientia-Viss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Av inläggen på M/FP/C/KD faceböcker verkar väljarna mårtligt roade om man ska utrycka sig försiktigt. Det här blir en cirkus som kräver mycket pop corn.

Läste nyss detta på Moderaternas sida:

Citerar ett mail jag fick precis.

Tack för din medlemsansökan!

Din ansökan har skickats till medlemssekretariatet. Inom ett par arbetsdagar kommer du att få ett mail med vidare instruktioner.

Med vänlig hälsning

Citera
Bannlyst
Citat:
Som du kanske minns så är även samerna plötsligt inte svenska enligt SD. Jag är definitivt inte rasse. Jag är illröd!

Din dumme javel! Samer har en sarskild status som minoritetsfolk med eget sameting. De har speciella rattigheter enbart pa grund av bordsratt (samiska foraldrar).

Att de kanner sej mest som samer eller svenskar ar helt upp till dom. Det sker pa en glidande skala dar vissa kanner sej 100% som svenskaro andra 100% samer o sen allt dar emellan, tex halften same, halften svensk.

Vet inte om det ar lont att diskutera med vanstertomtar langre. Dummare tontar far man leta efter.
Ursakta tonfallet men jag ar trott pa ignorans okunskap och genuin enfald
Citera
Medlem
Kaviarkommunists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
En sektmedlem har talat! Nej, SD är inte det enda oppositionspartiet, även V är i opposition i allra högsta grad. Allianspartierna är också i opposition. Lägg av med att sprida din skitiga propaganda! Man får vara extremt okunnig i politik om man ska tro på ditt dravel! Vad gäller invandringen så har 87 % en annan åsikt än SD. Men odemokratiska som ni är i SD så tycker ni ju att 13 % ska bestämma över 87 %.

Vem fan försöker du lura egentligen?

(V) tycker ju precis likadant som dom övriga 6 partierna, bara att dom är ännu mer extrema än vad som är medel. Dom vill gärna framställa sig som sådär trendigt och progressivt revolutionära som "står upp mot makten", men i praktiken så håller dom ju bara med om allt som dom andra partierna säger. (V) är inte ens i närheten av att vara någon opposition, utan tvärtom så är dom ju en del av den makt som förstört Sverige.
Nu har vi ju också svart på vitt att man vill ändra lagen för att stänga ute ett demokratiskt valt parti, och så anklagar du SD för att vara odemokratiska när dom inte ens haft något att säga till om hittills.

Klart man kan tycka illa om ett parti, men när man öppet förnekar fakta så gränsar det ju till att man är efterbliven.
Citera
2014-12-27, 17:57
Medlem
TheKeyboardWarriors avatar
Citat:
Som du kanske minns så är även samerna plötsligt inte svenska enligt SD.
Inte enligt samerna också?? Inga andra nationaliteter som identifierar sig som något annat än svensk i första hand ser sig inte heller som svenskar. Nu spräckte jag visst din världsbild om att människor inte ser sig själva som världsmedborgare och att de är ett flockdjur.

Citat:
Jag är definitivt inte rasse. Jag är illröd!
Jag har inte påstått något annat. Men rasister som flyttar vill bli av med rasfrämlingarna och det vet du redan. Och jag blir trött på människor som du själv som påpekar till rasisterna att de själv blir invandrare om de flyttar till ett annat vitt land. Som om de inte redan visste att de blir invandrare.
Citera
2014-12-27, 17:57
Medlem
Ollonets avatar
Allianses väljare måste känna sig ordentligt rövknullade efter det här sveket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in