Någon skriver i tråden att kfm kan spåra pengar osv.
Det är knappast troligt som att det är t.o.m besvärligt för åklagare att spåra pengar.
Ni hänvisar till en brottslag vilket inte kfm kan luta sig emot, utom då får dom helt enkelt anmäla och låta en åklagare reda ut de.
När jag va misstänkt för ekobrott så fick dom inte ut fördjupande information från andra personers konto m.m då dessa personer inte var misstänkta för ett brott trots att jag hade fört över pengar till dom.
Visst pengarna kunde anses olagliga från min sida men inte mottagarens då det avsåg en personlig skuld så kunde inte tingsrätten begära tillbaka pengarna.
Sen när det gäller en konkurs så är de 3 månader bakåt från konkursdagen som dom får kräva åter vissa pengar m.m.
Även här så krävde dom inte tillbaka pengarna från ett lån som mitt bolag hade då det skulle skada dom som hade lånat ut pengarna och åklagaren kunde inte styrka att dom som lånat ut visste om att det var påtal om en konkurs.
Så de är inte så enkelt som vissa vill få de att låta i denna tråd.
Kfm är ingen super duper myndighet och dom får tex fråga banken hur mycke som finns på konto m.m men sen är de stopp.
Vill dom mer får dom vända sig till ev. Tingsrätten eller om de är ett brott till en åklagare.
Våran intrigirtet skyddas ganska bra.
Edit
Hållet mig undan i snart 5år och lever dom vanlig Svensson så jag vet vad jag pratat om.
Har sparande på nästan 500.000kr osv.
Dom kan inte göra ett skvatt.
Har normalt boende med en 48" tv som dom inte bryr sig om m.m.
Mina skulder är på omkring 4milkoner hade dom varit lägre hade jag betalat av dom med mina sparpengar men så är ju tyvärr inte fallet
Allt handlar om att du ska inte dra ögonen till dig, köp inte massa dyra saker m.m.
Bo inte i en svindyr lägenhet m.m.
Och va trevlig när kfm kommer och knackar på.