2014-12-27, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
SD blev tydligen överrumplade och upprörda över att Löwen svarade med samma taktik som SD själva har gjort tidigare. Den misstroendeförklaring som SD nu meddelat att man lämnar in kommer inte att ha någon effekt förutom som en markering för det egna entouraget.

Det är naturligtvis just det som det är, en markering. Vad trodde du?
Citera
Medlem
studentrolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
---
C. Man bör inte glömma att Sverige inte har varit någon riktig demokrati och inte alls någon rättsstat även innan eventuella förändringar i riksdagsordningen. De tydligaste exemplen på detta är:

---
Mycket välformulerat inlägg...IMO så har Sverige varit en hegemoni alltsedan Gustav Vasa slog ihjäl allt folkligt motstånd vid sina räfst-och-rättarting på 1500talet, ett tillstånd som bekräftats vid dala"upproret" 1743 och vid skotten i Ådalen...
Citera
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kemi
Du har tydligen svårt för att tänka logiskt. SD behöver inte 51% utan snarare strax över 30%. För har de en sådant stöd så betyder det i princip att de kommer vara det största blocket iom att de andra har gått ner lika mycket. Då ska de få bilda regering och få igenom sin politik om man ska följa denna horribla antidemokratiska lösning.

Får se om de andra då väljer att ändra spelreglerna igen...

2014 året då Sverige officiellt blev en demokratur!

(min fetning) ...ja, vad tror du själv? (retorisk fråga, I know)

Demokratur var sannerligen ordet. Landet har blivit sinnessjukt.
Citera
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Men utan sjuklövern kan inte SD få någon makt alls, om inte ett annat parti tar sig in i riskdagen och vill arbeta med SD..

Nej nu pallar jag inte mer, folk köper fan allt vad SD gör med hull och hår..
riktigt jävla läskigt..

Folk ser vad som händer, att SD nu är den enda oppositionen fram till 2022. Det gör att SD kommer öka stort.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Alla ser nu att Sverigedemokraterna är den enda oppositionen och som de sagt hela tiden att de är. Gillar man inte dagens politik eller invandringspolitik är det bara SD man kan rösta på. SD är igen den absolut största vinnaren.

Man satsar alltså på att behålla offerkoftan och fortsätta kräva att övriga partier ska anpassa sig till dem. 13% ska diktera vad övriga partier ska besluta, det är demokrati det!

Men så missar du såklart medvetet att detta endast är en överenskommelse för att inte det ska bli som i höstas då SD sänkte regeringens budget och att man formaliserar den praksis som varit...innan SD krävde att alla ska dansa efter deras pipa såklart.
Citera
2014-12-27, 13:41
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Alla ser nu att Sverigedemokraterna är den enda oppositionen och som de sagt hela tiden att de är. Gillar man inte dagens politik eller invandringspolitik är det bara SD man kan rösta på. SD är igen den absolut största vinnaren.
Visst. Glöm bara inte bort att dom rödgröna kommer att dela ut bidrag till dom som missgynnats av alliansens politik. En stor andel av pensionärerna är nog rätt missnöjda med SD och Alliansen kommer förmodligen att förnya sin politik och skapa ett 3dje alternativ. Hade inte tagit ut valvinsten i förväg..
Citera
2014-12-27, 13:41
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:

MEN HUR KAN SD VARA VINNARE ???!??!?!??!?
Ingen vill ju sammarbeta med SD och SD kan inte regera ensam!

Jag får verkligen inte ihop det.

SD må få fler väljare men dom kan ju inte få in sin politik då dom inte har någon att sammarbeta med, håller du med där ?

jag är varken för eller emot dagens invandringspolitik men skulle aldrig sälja mitt land och min stolthet för en jävla fråga.
Citera
2014-12-27, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Och vad i att man kommit överens om principer för regeringsbildande och godkännande av budget skulle vara "odemokratiskt". Kasta inte klyschor omkring dig, och tro att du kommer undan med det - det här är Flashback Forum!

I en demokrati bestämmer majoriteten, aldrig någonsin har tanken med en demokrati varit att det ska bli lättare och lättare för en minoritet att styra. Du kan väl istället förklara vad som var odemokratiskt med SD´s agerande som gjorde er så upprörda?
Citera
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
MEN HUR KAN SD VARA VINNARE ???!??!?!??!?
Ingen vill ju sammarbeta med SD och SD kan inte regera ensam!

Jag får verkligen inte ihop det.

SD må få fler väljare men dom kan ju inte få in sin politik då dom inte har någon att sammarbeta med, håller du med där ?

jag är varken för eller emot dagens invandringspolitik men skulle aldrig sälja mitt land och min stolthet för en jävla fråga.

SD är ett enfrågeparti lika mycket som SocialAlliansen är ett enfrågeparti. Den ena är mot, den andre är för. Både är beredda att göra allt för att få igenom sin ståndpunkt.
Citera
Medlem
över natten gick Sverige från en sofistikerad diktatur till en flagrant diktatur.
Citera
2014-12-27, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Du får nog plugga lite statsvetenskap.

Att man väljer politiker i ett val ch att de sedan är fria att komma överens sinsemellan är inte, och har aldrig varit diktatur.

Njae, man väljer väl de politiker, som företräder den politik, som man anser är den vettigaste för landet och för den egna personen. Om sedan dessa "mina" politiska företrädare beslutar sig för att föra motpartens politik istället, visst blir det väl då lite konstigt och man kan med rätta känna sig överkörd. Jag har däremot inte pluggat statsvetenskap. Har bara rösträtt.
Citera
2014-12-27, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flipflap
Det vore intressant att se exempel på kommentarer (för oss vilka vägrar fejan) och gärna kommentarer från sossarnas fäjsbok också så klart.

Moderatväljarna anser sig i stort bestulna på din röst och att AKB sålt/skänkt den till S/MP. De hade hellre sett att de stridit för sin politik, den de gick till val på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in