2014-12-27, 11:52
Medlem
Haubits77Bs avatar
Jaha.
Decemberuppgörelsen är uppenbart en viktig milstolpe i den svenska historien för att en gång för alla avveckla den svenska demokratin. Nästa steg blir rimligen ännu längre mandatperioder. Kanske 10 år? (vi har ju redan utökat från 3 till 4 år).

Troligen har Alliansen fått igenom en hel del sakfrågor i förhandlingarna, liksom MP. Problemet är att konsensuslösningar sällan är de bästa - och vågar Alliansen+S+MP inte gå till nyval så undrar jag varför de skulle riskera att gå till val år 2018?

Nej, jag har röstat på borgerliga partier i hela mitt liv.
Det är slut med det nu.
Citera
Medlem
hängballens avatar
7K vågade inte ha nyval för dom vill inte veta väljarnas syn på invandringen så enkelt är det.
Sverige SKA bli en negerstat punkt slut.
Citera
Medlem
Sumsarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Det kan säkert finnas fler som vill ha fildelning och fler som vill ha minskad invandring, men i sådant fall så kanske man borde röstat på respektive parti. Nu blev valresultat som det blev, dags att acceptera.

Så du säger med andra ord att din första post (den som hävdade att endast 12,8% vill ha minskad invandring), som hela diskussionen handlar om, är fel? Tack. Det var allt jag ville komma fram till.
Citera
2014-12-27, 11:53
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Jag förstår att SD-are ser det som dåliga antaganden .
Men SD är slut som politisk kraft för all framtid nu.

Att SD kommer nå +50% är lika otroliga som dina sexfantasier du runkar till.
Dags att börja äta den medicin läkarna givit dig.

Sedan kan du ta och lyssna på nyheterna, dina fantasier om att SD skulle fälla några beslut av betydelse helt overkligt.
Slut för all framtid? Du har inte förmåga att se den dynamiska processen. Tack vare massinvandringen och dess stora konsekvenser, splittring av samhället, ökade motsättningar, havererande välfärdssamhälle etc, står vi inför en mycket turbulent period. Självklart har SD mycket goda möjligheter att växa och öka sitt inflytande i en sådan verklighet.
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
SD finns 17,5% vid senaste Sentio-mätning.

http://www.status.st/

Sentio är det opinionsinstitut som var närmast valresultatet i år.

Så 20%, eller mer, år 2018 är fullt realistiskt, om Sentio tror att SD ligger på mellan 17-18% redan idag.

Och en dag så måste de andra partierna börja samarbeta med SD. Om inte annat så väntar dem nästa kalldusch: de kommer att börja åka ur riksdagen. En efter en... Är de beredda att betala detta höga pris?

4-5% ökning på ett par månader är inte illa pinkat. Det är mer än 3,5 år kvar till nästa val. SD hinner hamna på 30% tills dess.

Ja, men då sänker dom riksdagsspärren till 2% så att alla partier kan fortsätta vara kvar.
Citera
Medlem
Wittgensteins avatar
Jag kommer in lite sent här. Som jag förstått det i all förvirring gäller uppgörelsen i princip bara budgeten, med start från vårpropositionen 2015. Ni som säger att SD:s inflytande är borta för all framtid, vad menar ni då? De kan väl fortfarande rösta i Riksdagen i andra frågor? Med reservation för att jag precis satt mig vid datorn och börjat läsa ikapp.
Citera
Medlem
wizzmans avatar
Ja det var väl rätt väntat att landsförädaren löfen skulle ställa in fega ur sålart. Usch spottar på honom.
Citera
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt_Kirk
Jag har både hört och sett.

Vad är det som du har hört som vi andra inte har?

Överenskommelsen gäller minoritetsregeringen budgetar. Utöver det överenskommelser i frågor som sträcker sig över mandatperioder, det vill säga uppgörelser de antagligen hade kommit fram till i alla fall. Alliansen och regeringen behöver vara överens om ALLT om SD ska förlora allt. Vem kommer sälja ut sigb helt och hållet menar du?
Nej du har inte fattat hur mycket ni förlorat.
SD vart nu och för all framtid ett "bortkastat röst parti".
Vill man inte påverka politiken, röstar man på SD.

Det vart resultatet.
Citera
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Sverigedemokraterna spelade högt i det politiska spelet med hot om att fälla alla budgetar om ingen av de större blocken gjorde som SD sa.
Fast det var ju inte så de sa, eller hur? SD hade släppt igenom det block som gått med på att inte öka invandringen och ge MP avgörande inflytande över migrationspolitiken. De hade inte krävt att få igenom större delen av sitt partiprogram som du antyder utan var villiga att kompromissa.
Citera
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zpanarn
Nu är det ju inte sjuklövern som samarbetar eftersom V tydligen bara ska vara med lite på kanten. Den nya benämningen är således "Sexpacket".

Vad gller SD kan de lugnt sitta stilla i båten och kassera in fler röster efterhand som Sverigr förfaller. Dagens beslut har satt igång stora krafter, tro mig.

Det kan man tro, men då V gått ut och givit sitt stöd åt 6-partiet blir det fortfarande ett 7-parti. Kul dag när yttersta vänstern agerar stödparti åt Batra, Annie, Björklund och resten av galningarna.
Citera
2014-12-27, 11:54
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColaKex
Frågan är vem som är dum egentligen....

Tala om för mig vad poängen är... att till exempel rösta på alliansen om dom ändå ger fan i att rösta på sin egen budget vid budgetomröstningen bara för att dom är minoritet? Vilken respekt visar min sina egna väljare isf?

Men vad snackar du om, får Alliansen flest röster vid nästa val så kommer de att sitta i regeringsposition och det rödgröna blocket + SD är i opposition.

Vad dom har kommit fram till nu är ett svar på Sverigedemokraternas hot om att fälla alla kommande budgetar om det inte gynnar dom själva. Helt enligt spelets regler när man är vågmästare. Men det kan ju också ses som ett hot om att så länge SD har makt så kommer vi inte ha en fungerande politik i sverige.

SD spelade högt och förlorade.

Sverigedemokraterna kommer aldrig regera i sverige sålänge dom inte ingår i ett jävla block. Även om de får 30% av rösterna, precis som att sossarna inte kommer sitta i egen regering utan sina stödpartier V och MP.

Sverigedemokraterna kommer ALDRIG få makt i Sverige. Läs nu vad jag skriver.
Vad SD däremot kan göra är att sno åt sig C, FP och KD och bli det nya moderaterna, men INGEN vill ju sammarbeta med Sverigedemokraterna efter deras hot om att fälla budgetar som stora jävla bäbisar. Jag tror inte Söders jude-utspel och nationalism hjälpte heller.

SD har målat in sig i ett hörn..
Citera
2014-12-27, 11:54
Medlem
Readyfreddies avatar
SD 28%

S 26%
MP 7%
V 7%
FI 1%

M 17%
C 5%
FP 5%
KD 4%

Siffror liknande de här kan inte vara någon utopi för 2018. Väljer man då att helt ignorera det faktiskt största partiet så blir vi ännu mer förbannade och tar sikte mot 50+ 2022. Ett terrorbrott a´la Allah kan förstås också påskynda processen.

Vi bryter ihop och kommer igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in