Citat:
Ursprungligen postat av
ColaKex
Frågan är vem som är dum egentligen....
Tala om för mig vad poängen är... att till exempel rösta på alliansen om dom ändå ger fan i att rösta på sin egen budget vid budgetomröstningen bara för att dom är minoritet? Vilken respekt visar min sina egna väljare isf?
Men vad snackar du om, får Alliansen flest röster vid nästa val så kommer de att sitta i regeringsposition och det rödgröna blocket + SD är i opposition.
Vad dom har kommit fram till nu är ett svar på Sverigedemokraternas hot om att fälla alla kommande budgetar om det inte gynnar dom själva. Helt enligt spelets regler när man är vågmästare. Men det kan ju också ses som ett hot om att så länge SD har makt så kommer vi inte ha en fungerande politik i sverige.
SD spelade högt och förlorade.
Sverigedemokraterna kommer aldrig regera i sverige sålänge dom inte ingår i ett jävla block. Även om de får 30% av rösterna, precis som att sossarna inte kommer sitta i egen regering utan sina stödpartier V och MP.
Sverigedemokraterna kommer ALDRIG få makt i Sverige. Läs nu vad jag skriver.
Vad SD däremot kan göra är att sno åt sig C, FP och KD och bli det nya moderaterna, men INGEN vill ju sammarbeta med Sverigedemokraterna efter deras hot om att fälla budgetar som stora jävla bäbisar. Jag tror inte Söders jude-utspel och nationalism hjälpte heller.
SD har målat in sig i ett hörn..