2014-12-27, 09:43
Medlem
Corrans avatar
Varför är MP med i detta?

Man klarar väl sig utan dom?
Samt att S senaste tiden tagit lite avstånd från dom.

Förtroendet för MP's förmåga att sitta i regeringen har även de fått sig en rejäl törn med alla deras skandaler.
Knarkare, vår Miljöminister som begår miljöbrott samt fuskar med skatten till sin giftbåt.

Varför ska dom med???
Citera
2014-12-27, 09:44
Medlem
Frassefrass avatar
Fy fan vad svaga styrande vi har, och vilket väljarförakt de uppvisar. Man skiter i ideologierna och kastar allt överbord bara för att sitta i styret. Folk röstade inte på Sossarna för att de skulle samarbeta med Alliansen. Folk röstade inte på Alliansen för att de skulle samarbeta med stollarna i Miljöpariet. Invandringen är tydligen den heliga kossan som är viktigare än alla andra politiska beslut.
Det här spär på politikerföraktet mångdubbelt, och kvar finns ett enda oppositionsparti.
Senast redigerad av Frassefras 2014-12-27 kl. 09:46.
Citera
2014-12-27, 09:45
Medlem
Grievers avatar
Jahapp, då kan vi förvänta oss att allt fjäsk från t.ex KD om hårdare asylkrav kommer att slopas? Nu behövs det ju inte längre, åtminstone inte innan våren 2018.

Inget parti i sjuklövern fattar sambandet mellan SDs ökade stöd och att ingen av dem vill ha nån annan ståndpunkt än att massinvandring är bäst.
Citera
Medlem
Politikerna i våra grannländer -
Citera
Medlem
Tråkigt att det inte blir ett nyval. Jag var faktiskt något exhalterad över det.

Fegisfasoner av Löfven också. Jag är ingen SD-anhängare men kan tänka mig att dessa anhängare blir glada oavsett. Om det hade blivit ett nyval hade SD växt några procentenheter och nu när det inte blir ett nyval(vilket i och för sig inte är bekräftat än?) kommer nog SD likväl växa. Win-win för dem.

Känns också rätt meningslöst att rösta nu när det ändå är SD vs alla andra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartsynsk
Desperationen att SD skulle göra ett bra extra val har gjort att de politiskt korrekta krupit ihop i sin ormgrop.

Snacka om konsten att skjuta sig i foten. SD kommer att göra ett superval 2018.
Jag önskar att så blir fallet. Dock kommer en sjuklöver att kravla sig över 50% även 2018. Min gissning är att detta blir undergången för SD och för hoppet om Sverige. En sann sorgens dag.

Jag läste för några år sedan en rapport som hävdade att de svenska männen blivit så försvagade och femininiserade att vi inte längre skulle kunna försvara oss mot s k riktiga män om hårt kom mot hårt (läs invasion av utomeuropéer). Föga anade jag att det skulle ske under min livstid.
Citera
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
Vart tog demokratin vägen?

Hur tänker du nu? På vilket sätt är detta inte demokratiskt?
Citera
Medlem
Mikojans avatar
Vi har en pajasledare i Sverige som ska samarbeta med miljöpartiet, som inte ska samarbeta med miljöpartiet, som ska samarbeta med miljöpartiet, som utlyser nyval, som avlyser nyval.

Må han bli bespottad.
Senast redigerad av Mikojan 2014-12-27 kl. 09:55.
Citera
2014-12-27, 09:46
Medlem
Wittgensteins avatar
Nåja. Det här kommer att bita dem i röven i framtida val.
Citera
2014-12-27, 09:47
Medlem
JustZlatans avatar
Var det inte så att majoriteten av svenskarna ville ha nyval?

Nu ska dom ändra reglerna i budgetomröstningen så att reglerna passar dom själva istället.
Citera
Medlem
El Capitanos avatar
Man undrar hur många procentenheter SD vann nu den här morgonen. När nu Alliansen sviker fullständigt så vågar jag inte ens tänka på hur många väljare som sticker till SD. Och Moderaterna lär ju se öppen revolt snart, partiet kommer splittras om man fortsätter så här.

Om oppositionen bara har lagt sig platt, och SD är enda oppositionsparti.. alltså herregud! Man kommer ju vara näst största parti i mätningarna redan i vår.
Citera
Medlem
vad skönt att dom kunde reda ut det då. inte det jag röstade på men hellre det än kaos. nu får det vara nog till 2018 med den här skiten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in