Citat:
Ursprungligen postat av
Tradern69
dupea
Sverige har en tradition sedan 1938 att vara med däruppe och kämpa om de ädlaste medaljerna i fotboll. Att den traditionen helt plötsligt skulle försvinna håller jag nog inte med om:-)
Fokus kring en person har gjort att kollektivet inte fungerar, lagmoralen finns inte där längre. Vi kämpar inte för varandra. Det är sanningen varför inte Sverige inte hugger däruppe längre.
Det där är grundlösa spekulationer som du inte skulle få stöd för från någon av hans medspelare. Om han nu är så dålig för lagmoralen får du gärna försöka förklara varför klubblagen han spelar i vinner ligaguld år efter år.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tradern69
Om du kollar på den listan som Aftonbladet gjorde och kolla på de fotbollsspelare som var med fattar vem som helst att Zlatan inte har en chans att komma med på en sådan.
Nej, det är riktigt, och det har jag också påpekat ett par gånger. Släpp det nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tradern69
Både Gunnar Nordahl, Niels Liedholm och Kurre Hamrin har jag sett vara med på listor över världens bästa fotbollsspelare genom tiderna...men inte Zlatan. Dessa listor är gjorde de senaste 1-3 åren.
Länka gärna till dem listorna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tradern69
Både Björn Borg, Jan-Owe Waldner, Ingemar Stenmark och Annika Sörenstam är på listor öve världens bästa idrottare genom tiderna.
Ja, om svenska tidningar får välja, inte sant? Om, låt oss säga, amerikanska, japanska, chilenska eller australiensiska tidningar skulle göra dylika listor är jag ganska säker på att inga svenskar skulle få plats.