Citat:
kan säga att som cannabismissbrukare så hade jag rökt betydligt mycket mer om det hade varit lagligt att köpa på t.ex systembolaget. nu är min missbruksproblematik värre än genomsnittsbrukaren eftersom jag tar till alkohol om gräs inte finns tillgängligt. jag är ingen direkt belastning för någon annan än mig själv då jag har jobb som jag sköter och går till varje dag, kommer i tid och gör det jag förväntas göra och lite till.
problemet med den här debatten/diskussionen är att folk vill få den svart och vit - antingen säger motståndarna att det är jättedåligt med allt vad droger innebär och sen brukarna som hävdar att inget dom stoppar i sig är farligt och att det ska släppas fritt.
jag anser nog att ingen drog skulle vara laglig. med det sagt struntar jag i om människor använder droger men det ska finnas risker med det.
så ja, jag är nog hjälp av svensk narkotikapolitik. även om förbudet inte hjälper mitt beteende så tvingar det fram mindre konsumtion, tacka vet jag cannabis då jag hade supit ihjäl mig för längesen om jag inte hade tillgång till det.
problemet med den här debatten/diskussionen är att folk vill få den svart och vit - antingen säger motståndarna att det är jättedåligt med allt vad droger innebär och sen brukarna som hävdar att inget dom stoppar i sig är farligt och att det ska släppas fritt.
jag anser nog att ingen drog skulle vara laglig. med det sagt struntar jag i om människor använder droger men det ska finnas risker med det.
så ja, jag är nog hjälp av svensk narkotikapolitik. även om förbudet inte hjälper mitt beteende så tvingar det fram mindre konsumtion, tacka vet jag cannabis då jag hade supit ihjäl mig för längesen om jag inte hade tillgång till det.
Jag är också lite väl förtjust i röka och sprit men tror jag rökt mindre om det var mer tillgängligt. Som det är nu odlar man eller köper i bulk då det är osäkert att man får lika kvalitet eller alls nästa gång. Och har man det hemma går det åt. Vi försöker ju med folk på gränsen till alkoholmissbruk styra dem från att storhandla genom att erbjuda små förpakningar (typ kvarting) och att man inte får rabatt om man tar en låda i stället för en flaska.