2014-12-23, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alltlringet
Du tänker inte på vänern ?

Du ser, inte ens det kunde jag säga/skriva rätt
Citera
2014-12-23, 17:12
Medlem
Höger och vänster har jag nyligen lärt mig, skäms då det är allmän kunskap. Har fortfarande svårt att ranka sista månaderna (oktober, november och september). Vet fortfarande inte hur dem och de används för att det ska bli rätt.

Skäms på mig :-|
Senast redigerad av CrossFitDJesus 2014-12-23 kl. 17:19.
Citera
2014-12-23, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missmorty
pinsamt men..

* aldrig vart bra på klockan. Måste alltid fundera när någon säger "men kom dit fem över halv"...whoot? Får tänka en stund innan man förstår. Vet inte varför tid aldrig varit min grej.

* Höger/vänster får man tänka över ibland. Värre på engelska då jag tycker Left låter mer som höger.

sen finns det säkert mycket mer man är kass på...
dock är ja faktiskt grym på mycket saker andra har svårt för..sånt som är självklart för mig att kunna...t ex alfabetet, veckodagars ordning, månader, språk, lokalsinne (utomordentligt!) vet alltid vart jag är o vart jag var innan. Geografi kan de flesta städer o vet vart de ligger i Sverige. osv osv....så helt misslyckad är jag inte
Jag har också det problemet med höger och vänster på engelska ibland. För mig har vissa ord rätt starka speciella färger, och höger och vänster är så för mig. Höger och Left är blå ord för mig och Vänster och Right är röda ord. Kan verkligen inte ändra färg på dem och det är så satans förvirrande och jobbigt ibland Jag har blivit bättre med åren dock och nu har jag mycket lättare för det.
Citera
2014-12-24, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MjukisbyxGylf
De och dem. Kan inte skillnaden och det skäms jag över. Snälla någon lär mig ett lätt knep för att kunna skilja på dessa två, gärna ett sätt där man inte behöver översätta till engelska först.
Du gör om det till vi/oss så kommer du höra vad det ska vara.

Till exempel. De ska gå och fiska -> Vi ska gå och fiska
Om det blir "vi" så vet du att det är "de".

Hämta dem! -> Hämta oss! (Jag antar att du inte säger fel och säger "Hämta vi!"? Det låter ju helt fel)
Eftersom det blir "oss" så vet du att det är "dem"

glhf
Citera
2014-12-24, 21:38
Medlem
jonne5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaxium
1. TUT-tut-TUT-tut-TUT.
2. WEEE-weee-WEEE-weee-WEEE.

Det stämmer!!! Hade ingen jävla aning om att utryckningsfordonen lät olika!

För att bjuda på mig själv. Kan inte alfabetet. Är 23år
Citera
2014-12-25, 01:09
Medlem
Triremers avatar
Jag visste inte att ponny är små hästar och inte hästarnas ungar.

Jag trodde att duschtvål och schampo var samma sak fram till nyligen.
Citera
2014-12-25, 21:49
Medlem
Berra777s avatar
Har svårt att minnas andras namn ibland, trots att vi precis hälsat och personen presenterat sig vid just namn så är det borta direkt när han/hon sagt det. Sjukt störande då man inte vill verka efterbliven och fråga efter det direkt igen. Finns till och med bekanta som jag firar högtider med och sådant som jag får fundera en stund på vad deras namn är.

Ibland frågar jag "va?" trots att jag hörde vad personen sade, ibland låtsas jag om att jag hörde vad personen sade trots att jag inte gjorde det.

Är väldigt begränsad vad gäller politik. Ser det både som ointressant samt som fel väg att gå för att göra världen till en bättre plats. Ser knappt politiker som människor.

Har ingen aning om vad många yrken innebär, trots att folk förklarat vad det innebär så är det borta sekunderna efter.

För att inte verka helt efterbliven så kan jag säga att jag kan dagar, månader osv, klockan, knyta skorna, alfabetet, räkna, geografi, 99% av alla länders flaggor, bra på årtal och massa annat. Är jag dock inte intresserad av ett ämne så ser jag heller inte poängen i att kunna det, inget mer med det.
Citera
2014-12-28, 02:48
Medlem
tjenaretjenares avatar
Är uppväxt med att säga fil och inte filmjölk så när jag var liten och lekte med någon så sa denna att vi skulle äta filmjölk varpå jag missuppfattade vad det var så hällde i mjölk i filen.
Citera
2014-12-31, 12:57
Medlem
Dubbeltrasts avatar
Veckonummer. Detta djävulens påfund!

Just nu är det lätt, (vecka 1) men alla andra. Om någon säger att det ska bli en grej V33 har jag ingen aning om det är i April eller September.
Citera
2014-12-31, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbeltrast
Veckonummer. Detta djävulens påfund!

Just nu är det lätt, (vecka 1) men alla andra. Om någon säger att det ska bli en grej V33 har jag ingen aning om det är i April eller September.

Vekligen. Det skiten borde avskaffas omgående.

Bra första inlägg förresten :P Välkommen
Citera
2014-12-31, 15:37
Medlem
Jag kan inte väderstrecken! Har ingen aning om vad som är norr o söder när jag står o glor bort över nejderna...
Citera
2014-12-31, 16:15
Medlem
Trodde det hette lutfisk på grund av att fisken typ lutade 45 grader när den hängde. Var en bra bit över 20 år gammal
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in