Jo fan, det här kom jag ju på... Jag hade 4:a i slutbetyg i matte på 3:årig naturvetenskaplig linje men jag kan inte dividera. Jag är helt körd om det ska göras division med papper och penna och när jag gör det på miniräknaren är det 50% chans att jag tar fel på vad som är täljare och nämnare. Jag ser ju på svaret när jag slagit fel och då gör jag om, men jag vet inte hur det ska vara i förväg. Det är riktigt pinsamt! Jag har ju till och med ganska många universitetspoäng i statistisk forskningsmetod.
Har svårt att minnas andras namn ibland, trots att vi precis hälsat och personen presenterat sig vid just namn så är det borta direkt när han/hon sagt det. Sjukt störande då man inte vill verka efterbliven och fråga efter det direkt igen. Finns till och med bekanta som jag firar högtider med och sådant som jag får fundera en stund på vad deras namn är.
Ibland frågar jag "va?" trots att jag hörde vad personen sade, ibland låtsas jag om att jag hörde vad personen sade trots att jag inte gjorde det.
Är väldigt begränsad vad gäller politik. Ser det både som ointressant samt som fel väg att gå för att göra världen till en bättre plats. Ser knappt politiker som människor.
Har ingen aning om vad många yrken innebär, trots att folk förklarat vad det innebär så är det borta sekunderna efter.
För att inte verka helt efterbliven så kan jag säga att jag kan dagar, månader osv, klockan, knyta skorna, alfabetet, räkna, geografi, 99% av alla länders flaggor, bra på årtal och massa annat. Är jag dock inte intresserad av ett ämne så ser jag heller inte poängen i att kunna det, inget mer med det.
haha har också riktigt svårt för namn. Glömmer nästan bort mitt egna ibland, utan att skoja. Måste tänka ibland när jag träffar nära vänner vad dom heter. Lite kul också att du tycker politik är fel väg att gå när du inte kan något om det
Jag trodde i likhet med Sarah Palin att Afrika var ett land. Kontinenter visste jag vad det var men man sade ju Afrika så ofta att det liksom satte sig på ett bisarrt vis.
Men till skillnad från Palin som trott det i hela sitt liv så tog det mig bara 18 år. Alltid nåt
Floran och faunan. Jag är inte helt säker på vad är skillnaden mellan broiler och höns, och jag har absolut ingen aning om skillnaden mellan t.ex. bok, ek och ask, för mig är det bara namn.
Mitt de och dem -knep: dem är them.
Senast redigerad av Politice-Rectam 2015-01-29 kl. 16:02.
Då jag var yngre visste jag inte vad orden: impertinent, perfid, renegat, extemporera, epistemologi, elyseisk, panegyrik, kapriciös, paternalism, arrivist och karessera hade för betydelse
Då jag var yngre visste jag inte vad orden: impertinent, perfid, renegat, extemporera, epistemologi, elyseisk, panegyrik, kapriciös, paternalism, arrivist och karessera hade för betydelse
Men men, alla har vi varit unga och dumma.
Och det slog du upp just nu bara för att driva, eller?
Men visst, är du skamsen över det, så är jag skamsen över att det finns personer som du.
Och det slog du upp just nu bara för att driva, eller?
Men visst, är du skamsen över det, så är jag skamsen över att det finns personer som du.
Ja, jag är skamsen över min tidigare okunskap. Eller är kanske tråden bara för dom som i vuxen ålder inte kan skilja på höger och vänster eller har problem med månadernas ordningsföljd?
Ja, jag är skamsen över min tidigare okunskap. Eller är kanske tråden bara för dom som i vuxen ålder inte kan skilja på höger och vänster eller har problem med månadernas ordningsföljd?
Ja, det tycker jag.
Tråden är till för oss svagbegåvade, inte språkgenier.
Kan du något om kramar?
Ja, det tycker jag.
Tråden är till för oss svagbegåvade, inte språkgenier.
Kan du något om kramar?
Ok.
En kram är en fysisk omfamning av en annan person med armarna. Kram är en form av beröring.
Kramen fyller i vissa sociokulturella sammanhang en viktig funktion vid hälsning och avsked, ofta som ett alternativ eller komplement till handskakning när detta kan kännas alltför formellt, i Sverige till exempel inom familjen eller den närmaste vänskapskretsen.
Kramen kan också vara ett sätt att ge tröst och trygghet åt en annan varelse. Denna användning har stöd i vetenskapliga undersökningar om samband mellan lugn och beröring.
En kram är en fysisk omfamning av en annan person med armarna. Kram är en form av beröring.
Kramen fyller i vissa sociokulturella sammanhang en viktig funktion vid hälsning och avsked, ofta som ett alternativ eller komplement till handskakning när detta kan kännas alltför formellt, i Sverige till exempel inom familjen eller den närmaste vänskapskretsen.
Kramen kan också vara ett sätt att ge tröst och trygghet åt en annan varelse. Denna användning har stöd i vetenskapliga undersökningar om samband mellan lugn och beröring.